برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

چگونه لیزر کار شویم؟

امروزه به دلیل افزایش استفاده از لیزر در بین افراد برای رفع موهای زائد و بهبود مشکلات پوستی، شغل اپراتور لیزر اهمیت زیادی پیدا کرده است. اپراتورهای لیزر افرادی هستند که مسئول استفاده از تجهیزات لیزر در مراکز لیزر هستند.

البته جذب نیرو برای این شغل و کسب آموزش های لازم در این زمینه الزامات خاص خود را دارد. با برترین پزشک همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه اپراتور لیزر شوید.

چه کسی لیزر موهای زائد را انجام می دهد؟

اپراتورهای لیزر موهای زائد متخصصین آموزش دیده مراقبت از پوست هستند که در از بین بردن موهای زائد بدن مهارت بالایی دارند. چنین افرادی برای استفاده از تجهیزات لازم آموزش می بینند.

منظورت چیه؟

اپراتور لیزر یکی از خدمات مورد استفاده در صنعت پزشکی می باشد. این سرویس در زمینه عمل های زیبایی خاص با استفاده از فناوری لیزر مورد استفاده قرار می گیرد.

همراه با متخصصین پوست، اپراتورهای لیزر کارهایی مانند حذف موهای زائد و خالکوبی را انجام می دهند. این کار معمولاً با متخصصان پوست همراه است و افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند دارای گواهینامه ها و مدارک لازم هستند.

چگونه اپراتور لیزر شویم؟

مانند هر حرفه دیگری، تبدیل شدن به یک تکنسین لیزر  در مراکز لیزر موهای زائد در منطقه 1 نیازمند چندین مرحله است. سطح تحصیلات یک اپراتور، گذراندن دوره های آموزشی و اخذ مدرک در این رشته برای ورود به این حرفه مهم است.

آموزش اپراتور لیزر

برای ورود به این شغل نیازی به تحصیلات یا دانش خاصی ندارید. می توان گفت موفقیت در این رشته بیشتر به گذراندن دوره های آموزشی مربوطه و کسب رتبه قابل قبولی بستگی دارد. پس حداقل مدرک دیپلم یا لیسانس برای این کار کافی است.

دوره های آموزشی برای تکنسین های لیزر

امروزه موسسات مختلف با توجه به نیاز افراد آموزش اپراتور لیزر را برگزار می کنند. آموزش لیزر در دو بخش عملی و تئوری انجام می شود. در قسمت تئوری، دانشجو با مسائلی مانند بهداشت، ایمنی، کار با دستگاه های لیزر مختلف بسته به نوع پوست و همچنین مزایا و معایب هر دستگاه آشنا می شود.

در قسمت عملی نحوه استفاده صحیح از وسایل مانند تنظیم درجه نقاط مختلف بدن، حرکت صحیح دست و جلوگیری از خستگی و فشار بر بدن دانش آموز.

گواهی اپراتور لیزر

به طور قطع می توان گفت یکی از اولین مدارک ارزشمند برای تکنسین لیزر، مدرک فنی و حرفه ای است. اگرچه این مدرک در بسیاری از موسسات فنی مختلف وجود ندارد، اما یکی از رشته های مرتبط با این شغل، رشته استفاده از تجهیزات زیبایی است.

چگونه یک اپراتور لیزر حرفه ای شویم؟

تبدیل شدن به یک اپراتور لیزر می تواند برای هر کسی آسان باشد، اما برای تبدیل شدن به یک تکنسین حرفه ای و کسب درآمد از آن، باید چند مرحله مهم را انجام دهید.

تحقیق شرایط کاری و اعتبار اعتبار مؤسسات آموزشی

افرادی که قصد موفقیت در این شغل و کسب درآمد قابل توجهی را دارند، بهتر است قبل از گذراندن دوره های آموزشی مختلف، در مورد شرایط کاری و تناسب علایق خود تحقیقات لازم را انجام دهند.

به عنوان مثال، برخی از مدارس ممکن است به عنوان بخشی از معیارهای ثبت نام خود، به مدرک پرستاری یا مدرک حرفه ای پرستاری نیاز داشته باشند. در حالی که در برخی دیگر نیاز کمتری به چنین استانداردهای سختگیرانه ای وجود دارد.

دوره آموزشی خود را کامل کنید

اگر قصد دارید در این شغل موفق باشید، بهتر است دوره های آموزشی لازم را بگذرانید. یک تکنسین دستگاه لیزر بسته به مهارت می تواند مهارت های خود را در زمینه های مختلف توسعه دهد.

در اغلب دوره های آموزشی اپراتور لیزر، نحوه کار و نگهداری تجهیزات لیزر، نحوه انجام مراحل قبل و بعد از مراقبت و نحوه اطمینان از استفاده ایمن از تجهیزات به کارمند آموزش داده می شود.

کسب تجربه حرفه ای

وقتی صحبت از کار به عنوان اپراتور لیزر می شود، بسیاری از کارفرمایان به جای استخدام کارآموز اپراتور لیزر، نیاز به استخدام یک متخصص در این زمینه دارند.

پس برای افزایش شانس پذیرش در چنین موسساتی بهتر است از قبل در دوره های آموزشی اپراتور لیزر شرکت کنید.

تکنیک ها و مهارت های اپراتور لیزر چیست؟

همانطور که گفته شد تکنسین های دستگاه لیزر باید با توجه به تخصص شغلی مهارت های خود را گسترش دهند. به عنوان مثال، یک تکنسین دستگاه لیزر باید با تکنیک های مورد نیاز برای از بین بردن موهای زائد بدن کاملاً آشنا باشد. ما دو تکنیک مهم را در زیر فهرست می کنیم.

تکنیک قرار دادن دستگاه روی پوست

با این تکنیک، دستگاه لیزر از طریق پوست کشیده می شود و سعی می شود دستگاه را نزدیک پوست نگه دارد. این روش تضمین می کند که پالس ها و امواج لیزر به طور منظم به پوست رسیده و دستگاه به درستی کار می کند. این روش می تواند موهای ناخواسته را از نواحی بزرگ بدن از بین ببرد.

تکنولوژی نقطه نقطه

یکی دیگر از تکنیک هایی که در دوره های آموزشی لیزر به هنرجویان آموزش داده می شود، تکنیک نقطه ای است. از آنجایی که دستگاه در این روش با پوست در تماس نقطه به نقطه است، در قسمت هایی از بدن که خیلی بزرگ نیستند تاثیر بیشتری خواهد داشت.

برای استخدام در این شغل فرد باید آموزش اپراتور لیزر را بگذراند. اما گاهی به دلیل شرایطی افراد قادر به گذراندن این دوره ها نیستند. در چنین شرایطی برخی از کلینیک های تخصصی دوره های آموزشی رایگان اپراتور لیزر را به کارجویان واجد شرایط در کلینیک ارائه می دهند.

وظایف اپراتور لیزر چیست؟

مجموعه وظایف اپراتور لیزر، بسته به نوع تخصص، طیف وسیعی از مسئولیت ها را شامل می شود. در زیر به برخی از مهمترین وظایف او اشاره می شود.

خوشامدگویی به مشتریان و تنظیم مراحل قبل از لیزر بیمار.

تهیه و راه اندازی تجهیزات مرتبط با فناوری لیزر برای انجام مراحل مراقبت از صورت

ارتباط مناسب با مشتریان برای ارزیابی وضعیت پوست و نیازهای آرایشی مشتری

مدارک و مراحل درمان و سابقه پزشکی متقاضی

دکمه بازگشت به بالا