اقتصادی

چگونه در خانه خیار بکاریم؟

بسیاری از مردم می خواهند گلخانه هایی از جمله خیار را در خانه پرورش دهند. اما برای رشد این محصول در خانه چه باید کرد؟

به گزارش میجیک، خیار یکی از محصولات کشاورزی است که می توان آن را در باغچه های کوچک و گلدان های آپارتمانی کاشت. اما کاشت خیار در یک باغچه کوچک خانگی یا در گلدان به این معنی نیست که می توانید این محصول را در تمام طول سال داشته باشید.

برای کاشت این محصول در آپارتمان باید گلدان مناسبی تهیه کرد. از آنجایی که خیار به فضای عمودی زیادی نیاز دارد، بهتر است یک گلدان عمیق داشته باشد تا رشد ریشه گیاه متوقف نشود.

انتهای گلدان انتخابی باید دارای زهکشی مناسب باشد تا آب اضافی از انتهای آن خارج شود. این کار را می توان با ایجاد چند سوراخ کوچک در پشت گلدان انجام داد. البته مراقب باشید به گلدان آسیب نرسانید.

خاک و بذر مناسب تهیه کنید و وقتی هوا گرم شد، در فواصل زمانی چند سوراخ در خاک ایجاد کنید و بذرها را در سوراخ ها قرار دهید و روی آنها را با خاک بپوشانید.

رعایت فاصله کاشت بذر از این جهت حائز اهمیت است که اگر فاصله بین بذرها کم باشد می توانند از یکدیگر جلوگیری کنند. سپس دانه ها را کمی آبیاری کنید اما اجازه ندهید خیس شوند زیرا آبیاری زیاد باعث پخش شدن دانه ها می شود.

گلدان را در مکانی آفتابی قرار دهید زیرا خیار در شرایط گرم رشد خوبی دارد.

همچنین لازم به ذکر است که خیار برای رشد نیاز به تکیه گاه یا داربست دارد و بدون اتصال به تکیه نمی تواند به سمت بالا رشد کند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا