مطالب میجیک

چه کسانی در بحث حجاب کم کاری کردند؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین، قسمت های سی و سوم و سی و چهارم از فصل سوم برنامه چراغ روزهای یکشنبه 23 و سه شنبه 25 آبان ماه روی آنتن شبکه 5 سیما می رود. طبق روال فصل سوم برنامه که هر هفته به بررسی یکی از چالش ها و مسائل جدی شبکه عفاف و بحث حجاب می پردازد، این هفته برنامه به بررسی پرتو چالش های جدید فارغ از نقش های درونی می پردازد. و دشمنان خارجی در ایجاد شرایط نامناسب برائت و حجاب در کشور بیشترین کم کاری را چه کسانی انجام می دهند؟

چالش این هفته با حضور مدعوین «مهری طالبی دارستانی»، زنان فعال و مددکاران اجتماعی، کارشناسان حوزه زنان و دانشجویان دکتری مطالعات زنان، فعالان جهادی و همچنین فعالان فضای مجازی و «شمیلا رضایی» برگزار شد. ، وکیل پایه در دادگاه. او عضو کمیسیون حمایت از حقوق مادر، کارشناس ارشد حقوق اقتصادی با سابقه وکالت نزدیک به بیست سال در حقوق و وکیل خانواده خواهد بود.

طالبی با اشاره به نقش آحاد مردم اعم از مسئولان فرهنگی، متولیان امر، روحانیون و متدینین برای تامین سلامت روان و امنیت جامعه، گفت: همنوعان آسیب های جبران ناپذیری به خانواده و ساختار جامعه وارد می کنند. اگر هرکسی بتواند با توجه به ظرفیت و توانایی خود هر کاری را انجام دهد یا به عبارتی عملکرد او باعث بروز خطا در جامعه و یا جلوگیری از وقوع اشتباه در جامعه نشود، تاثیرات مثبت زیادی خواهد داشت. حوزه‌های علمیه و سایر روحانیون و مسئولان نیز باید بستر توسعه فرهنگی را به سمتی برسانند که افراد در همه عرصه‌ها مشروع عمل کنند.

آنچه در دادگاه به چشم می خورد این است که نقش خانواده قابل تغییر نیست

رضایی با تاکید بر نقش آحاد مردم در حفظ حرمت و حجاب در جامعه گفت: همه فارغ از نقش مسئولان اعم از مسئولان فرهنگی، رسانه ها، اساتید دانشگاه، بیش از حوزویان و روحانیون و همچنین متدینین مسئول هستند. اما آنچه در پرونده ها و مأموران دادگاه بیش از همه مشهود است، نقش بی بدیل خانواده است که بسیار مهم است. زیرا سنگ بنای اصلی اندیشه، فرهنگ و خمیرمایه به عنوان مضامین اصلی افراد در خانواده شکل می گیرد. اگر محیط خانواده سالم باشد و فرزندان آموزش ها و مهارت های لازم برای حضور در جامعه را بیاموزند از حجم معضلات اجتماعی کاسته می شود. همیشه گفته می شود که نهی و محرومیت خطرناک است، اما شواهد نشان می دهد که امروزه خویشتن داری و ترک و یا به عبارتی استقلال بیش از حد و رعایت نکردن حریم زن و مرد موجب بروز مشکلات و آسیب هایی برای افراد جامعه شده است. .

لازم به ذکر است برنامه چراغ به تهیه کنندگی مصطفی حیودی و سردبیری محمدحسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است. .

توجه داشته باشید علاقه مندان می توانند در نظر سنجی برنامه، نظرسنجی و پاسخگویی به سامانه پیامکی شرکت کنند. 10000547 ارسال.

دکمه بازگشت به بالا