مطالب میجیک

چهارمین دور گفت‌وگوی فرهنگی زنان ایران و چین برگزار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، محمدعلی کیانی مدیرکل همکاری های فرهنگی و ایرانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خارج از کشور با اعلام این خبر گفت: چهارمین دور گفتگوی فرهنگی ایران و چین با حضور مقامات زن در دو کشور در روز سه شنبه (20 دسامبر) عنوان Enhancing Interaction in PostCrown “جهان مشترک: سرنوشت مشترک” در قالب یک کنفرانس ویدیویی برگزار شد.

وی گفت: این گفتگوی فرهنگی توسط دفتر روابط بین الملل فرهنگی زنان ، اداره كل تعاون فرهنگی و ایران در خارج از كشور ، مشاور فرهنگی ایران در پكن و مشاركت فدراسیون ملی زنان چین و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد. در سالن همایش های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.

کیانی در گزارش خود درباره سه گفتگوی فرهنگی ایرانی ، آخرین زنان چینی گفت: “جلسات اولین زنان در انجمن زنان ایران و چین در سال 1995 با موضوع” این خانواده در پکن ، مرکز استان گانسو ، پکن برگزار می شود.

وی افزود: همچنین ، گروهی از زنان فرهیخته چینی در راس هیئتی به سرپرستی نایب رئیس كنفدراسیون چین در سال 1995 و پنج دفتر زن چینی به تهران رفتند و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را برگزار كردند و در سال 1995 نیز هیاتی به سرپرستی مدیركل سابق سازمان زنان و خانواده او به چین عزیمت کرد.

مدیرکل همکاری های فرهنگی و ایرانی در خارج از کشور با اشاره به دور چهارم گفتگوی فرهنگی زنان ایران و چین گفت: در جریان گفتگوی فرهنگی زنان ، سوزان باستانی معاون مطالعات استراتژیک رئیس جمهور ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دولت جمهوری اسلامی سلامت زنان و خانواده ها در هنگام شیوع کرونا “، سیده صدیقه حجازی ، رئیس کارگروه زنان و خانواده های سازمان های فرهنگی و ارتباطی اسلامی” اهمیت گفتگوی فرهنگی “و خدیجه صفیری ، جامعه الزهرا (س) سخنرانی خواهند کرد: زنان در ثبات خانواده در طول بیماری بیماری کرونا قلب. “

کیانی گفت: سیده فاطمه مقیمی ، رئیس انجمن ملی کارفرمایان ایران با موضوع “نقش زنان در فقرزدایی در برابر چالش های اقتصادی جهانی” ، معصومه اسماعیلی ، رئیس انجمن مشاوران ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی دوره تحولات فرهنگی پس از کرونا “و سعیده باقری فرد ، رئیس دفتر روابط فرهنگی بین المللی زنان و دبیر کنفرانس” انتقال دیپلماسی فرهنگی بین ایران و چین با تأکید بر نقش زنان “.

وی با اشاره به حضور زنان چینی در دور چهارم گفتگوی فرهنگی زنان ایران و چین خاطرنشان کرد: خانم مو خانگ ، عضو کمیته دائمی فدراسیون ملی زنان چین و وزیر روابط عمومی و یانگ جیهوا ، معاون وزیر کار ، خانواده و فرزندان زنان چینی و استاد در گروه جامعه شناسی در دانشگاه قومی چین سخنرانی خواهد کرد با موضوع “نقش زنان در زندگی ، خانواده و جامعه در کرونا”.

کیانی خاطرنشان کرد که در بخشی دیگر از جلسه مجازی ، خانم فینگ چائو هوی ، بازرس توسعه زنان و رئیس بخش مبارزه با فقر فدراسیون ملی زنان چین ، “چالش های همه گیر برای اقتصاد کشورهای مختلف و نقش زنان در فقر” را مورد بحث قرار داد. و لی جیه ، استادیار دانشکده کار اجتماعی و زنان در چین ، مقاله ای با عنوان “تغییر فرهنگ و سبک زندگی و تحقیقات بهداشت روان زنان پس از کرونا” ارائه می دهد.

دکمه بازگشت به بالا