برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

چطور بازی برای کامپیوتر دانلود کنیم

آموزش عمومی نصب نرم افزار و بازی در ویندوز

اگر شما هم از کاربران کامپیوتر باشید و با نرم افزار ها و بازی های مختلف زیاد سر و کار داشته باشید، شاید نصب بازی ها و برنامه ها برایتان مشکل ساز شده باشد. بازی ها و دیگر نرم افزار ها نیز تقریبا از همین روش پیروی میکنند. نکته مهم در مورد نگهداری از فایل های دانلود شده: باز کردن فایل های دانلود شده در کامپیوتر: بیشتر فایل های موجود در سایت، به صورت فشرده شده هستند. بعد از دانلود، فایل روی کامپیوتر شما ذخیره میشود: برای اینکه این فایل ها را از حالت فشرده خارج کنید، نیاز به یک نرم افزار فشرده سازی دارید. مثلا  این پسورد را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.

آموزش دانلود و نصب بازی در کامپیوتر | اموزش دانلود بازی در کامپیوتر ویندوز 10

روش استخراج فایل های چند پارت: فایل هایی که حجم زیادی دارند در چند قسمت (پارت) منتشر میشوند. برای استفاده از این فایل ها ابتدا باید همه آنها را دانلود کرده و در یک پوشه ذخیره کنید. سپس طبق روشی که توضیح داده شد شروع به استخراج پارت 1 کنید. همه پارت ها به صورت خودکار و پشت سر هم استخراج میشوند. در نهایت فایل از حالت فشرده خارج خواهد شد. سپس یک فولدر با همان نام و در همان مسیر ایجاد میشود، که حاوی محتویات برنامه است: وارد این فولدر شوید. محتویات برنامه مورد نظر در این فولدر قرار دارد.

در پوشه ایجاد شده به دنبال فایل Setup بگردید و آن را اجرا کنید. (ممکن است اسم فایل نصب برنامه متفاوت باشد) در صفحه بعد بر روی Next کلیک کنید. در این صفحه با قوانین مربوط به نرم افزار باید موافقت کنید. سپس بر روی Next کلیک کنید. اطلاعات کاربری شما نمایش داده میشود، میتوانید آن را تغییر دهید. بر روی Next کلیک کنید. مسیر نصب برنامه نمایش داده میشود، با استفاده از دکمه Browse میتوانید مسیر آن را تغییر دهید. بر روی Next کلیک کنید.

میتوانید نام پوشه ای که برنامه در استارت منو در آن قرار میگیرد را تغییر داده و یا پوشه دیگری را انتخاب کنید. بر روی Next کلیک کنید. بعد از پایان یافتن نصب با پیغام زیر مواجه میشوید که به معنی موفقیت آمیز بودن عملیات نصب میباشد. بر روی Finish کلیک کنید. حال نصب برنامه به پایان رسیده است و میتوانید آن را اجرا و استفاده نمایید. اجرای نرم افزار نصب شده سه روش متداول برای اجرای نرم افزار های نصب شده وجود دارد:

اجرا از طریق میانبر دسکتاپ اکثر نرم افزار ها در هنگام نصب آیکون برنامه را به صورت میانبر برای اجرا، در صفحه دسکتاپ ایجاد میکنند. با کلیک بر روی این آیکون میتوانید برنامه را اجرا کنید. اجرا از طریق میانبر منوی استارت بعضی از نرم افزار ها روی صفحه دسکتاپ میانبری تولید نمیکنند، برای اجرای آن به منو استارت رفته و از بخش برنامه ها میتوانید فولدر مربوط به برنامه را یافته و آن را اجرا کنید. اجرا از طریق صفحه استارت (مخصوص ویندوز 8 و 10)

در برخی از نسخه های ویندوزهای 8 و 10 منوی استارت وجود ندارد. چنانچه نرم افزار نصب شده هیچ میانبری بر روی دسکتاپ ایجاد نکرد باید آن را از طریق صفحه استارت اجرا کنید. برای اجرای برنامه به صفحه استارت رفته و در کنار فلش روبه پایین، مشاهده میکنید که پیغامی کنار آن نوشته شده که برنامه جدیدی اضافه شده است. بر روی فلش کلیک کرده و از لیست برنامه ها که به ترتیب حروف الفبا مرتب شده است برنامه مورد نظر را پیدا و اجرا کنید. توجه: نکات آموزش داده شده در این مقاله بر اساس نحوه ارائه نرم افزار ها در سایت فروشگاه بازی کامپیوتری ایگارا  میباشد.

روش نصب اکثر نرم افزار ها و بازی ها تقریبا به همین صورت است. اما با توجه به امکانات هر نرم افزار ممکن است روال نصب کمی تفاوت داشته باشد. سوالات و مشکلات خود در مورد نصب هر نرم افزار را میتوانید در فرم نظرات همان نرم افزار مطرح کنید. یکی از اسان ترین و از جمله پر سوال ترین مواردی که کاربران زیادی را درگیر خود کرده است، نصب بازی هاست. در این مطلب قصد داریم تا با اموزش ویدئویی و متنی، نصب یک بازی را از ابتدا تا انتها دنبال کنیم و بازی را نصب کرده و اجرا کنیم. قبل از شروع اموزش و مشاهده ی ویدئو، به نکات زیر توجه داشته باشید.

آموزش نصب بازی به صورت ویدئویی:

در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با پست‌های سایت، زیر همان پست مربوطه سوال خود را مطرح نمایید. کدام نسخه از بازی های کامپیوتری را دانلود کنم ؟ نسخه های کرک شده انواع مختلفی دارند که توسط گروه های متفاوتی منتشر می شوند؛ برخی از این گروه ها تنها نسخه های اصلی که توسط کرک کننده های مادر منتشر می شوند را تبدیل به نسخه های فشرده سازی شده می کنند. برخی از مهم ترین نسخه های بازی های کامپیوتری به شرح زیر هستند:

  1. CODEX
  2. CPY
  3. RELOADEAD
  4. Plaza
  5. GOG
  6. EMPRESS

نسخه Full Unlocked: این نسخه بدون کرک و دست نخورده از بازی است که می توان بر روی آن کرک ریخت. همچنین به دلیل دست نخورده بودن شما می توانید از آن ها برای ریستور کردن دستی بازی های استیم و … استفاده کنید این نسخه برای دارندگان سی دی کی اشتراکی یا کسانی که بازی اوریجینال را خریداری کرده اند می تواند مناسب باشد. همچنین می توان روی این نسخه، کرک یا پچ های منتشر شده را نیز استفاده کرد.

نسخه GOG: نسخه ی GOG کاملا بی نقص و بدون نیاز به هیچگونه کرکی است. شما می توانید آن را راحت دانلود کنید و بلافاصله پس از اکسترکت کردن بازی را اجرا کنید و لذت ببرید. دلیل آن هم این است که سایت GOG به درخواست خیلی از گیمرها بازی ها را بدون قفل و DRM Free از طرف سازندگان عرضه می کند. همچنین این نسخه نصب راحتی دارد و به کسانی که دانش کامپیوتری پایینی دارند نیز پیشنهاد می شود.

نسخه و : این نسخه ی کم حجم یا فشرده شده ی بازی است و به غیر از زبان های غیر انگلیسی ، هیچ چیز دیگری نظیر: مراحل، کاراکتر ها، تکسچر ها و کات سین ها از بازی حذف نشده و حتی کیفیت آن ها کم نشده است. بازی کامل و سالم است و کیفیت بازی اصلی را دارد. این نسخه پیشنهادی برای کسانی است که حجم یا زمان محدودی برای دانلود دارند. برای توضیحات کامل و تفاوت انواع نسخه ها به لینک زیر مراجعه کنید.

نرم افزار های مورد نیاز برای نصب بازی کدام اند ؟ شما برای اجرای بازی های کامپیوتری پس از نصب بازی ها، نیازمند نرم افزار های مختلفی هستید تا علاوه بر سهولت در اجرای بازی های خود، با ارورها و مشکلات مختلفی روبرو نشوید. در ادامه برخی از نرم افزار های کاربردی و مهم برای اجرای بدون مشکل بازی های کامپیوتر را برای شما لیست کرده ایم. شما میتوانید به در پارسی گیم رفته و کلیه نرم افزار های کلیدی و اساسی برای اجرای بازی های مختلف را بررسی کنید. آموزش نصب بازی کامپیوتری حال که به فایل iso دسترسی پیدا کردید، بر روی Setup کلیک کنید تا مراحل نصب بازی آغاز شود. نکات کاربردی:

  • قبل از استخراج بازی انتی ویروس را حتما غیرفعال نمایید.
  • فایل های فشرده شده با فرمت (RAR.) دارای ریکاوری 5% بوده است و تمامی فایل ها بررسی و تست شده اند واگر به هر دلیلی مانند قطع شدن و ناقص دانلود شدن فایل ها، ممکن است فایل فشرده شما در هنگام استخراج ارور هایی نظیر CRC و … بدهد. که شما میتوانید با استفاده از نرم افزار Winrar از بخش Tools، گزینه ی Repair archive را بزنید تا پارتی که دارای مشکل است ترمیم شود. بعد از این مرحله فایل خراب را حذف کنید و اسم فایل ریکاوری شده را به اسم فایل مشکل دار تغییر نام دهید و سپس مجددا فایل ها را اکسترکت کنید.

نصب بازی های کامپیوتری، دیگر همانند گذشته سخت نیست و شما می توانید به راحتی با چند کلیک ساده، آن ها را نصب کرده و به راحتی به اجرای بازی مورد علاقه تان بپردازید. در این مقاله به اموزش نصب بازی در کامپیوتر پرداختیم و فهمیدیم که چگونه در کامپیوتر و لپ تاپ بازی نصب کنیم. در صورتی که هنوز هنگام نصب با مشکلاتی نظیر کرک کردن، عدم اجرا و مشکلات دیگری روبرو هستید، حتما در بخش نظرات سوالات خود را مطرح کرده تا تیم پشتیبانی پارسی گیم، در اسرع وقت به بررسی و حل مشکلات شما بپردازند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا