چرا «ونیز» خشک شد؟ – میجیک

به گفته دانشمندان و گروه‌های محیط‌زیست، هوای خشک زمستانی در ایتالیا برای هفته‌ها این نگرانی را افزایش داده است که این کشور پس از وضعیت اضطراری تابستان گذشته با خشکسالی دیگری روبرو شود، زیرا میزان بارندگی در کوه‌های آلپ به کمتر از 50 درصد سال‌های گذشته کاهش یافته است. !

به گزارش گاردین، این پدیده زمانی رخ داد که ونیز در سال های گذشته معمولاً با سیل و بالا بودن سطح آب مواجه می شد، اما اکنون به دلیل خشکسالی و خشک شدن آبراهه ها در این منطقه، تردد گوندولاها، تاکسی های آبی و آمبولانس ها صورت گرفته است. متوقف شده است. در برخی از کانال های معروف کار نکرده است.

در واقع علت این مشکل در ونیز به دلیل کمبود باران، سیستم های پرفشار و جریان های اقیانوسی است. کارشناسان محیط زیست با بررسی و بررسی وضعیت زیست محیطی شمال ایتالیا، کمبود آب رودخانه ها و دریاچه های این کشور را اعلام کردند.

چرا

چرا

به گفته کارشناسان، «پو» طولانی‌ترین رودخانه ایتالیا که از کوه‌های آلپ در شمال غربی تا دریای آدریاتیک امتداد دارد، در مقایسه با سطح نرمال در حال حاضر ۶۱ درصد کمبود آب را تجربه می‌کند.

در ژوئیه سال گذشته، ایتالیا بدترین خشکسالی خود را در 70 سال گذشته تجربه کرد و وضعیت اضطراری در اطراف رودخانه پو که تقریبا یک سوم تولیدات کشاورزی این کشور را تشکیل می دهد، اعلام شد.

علاوه بر این، سطح آب دریاچه گاردا در شمال ایتالیا به پایین ترین حد خود رسیده است و دسترسی به جزیره کوچک سان بیاجیو را تقریبا غیرممکن کرده است.

ونیز، جزیره ای در شمال ایتالیا که در خلیج تالاب ونیز در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار دارد و به شکل جزیره ای کوچک است. این جزیره با کانال هایی از هم جدا شده و تردد در شهر با قایق و بدون ماشین است!

چرا

چرا

شهر ونیز به دلیل شکل عجیب و همچنین بسیاری از آثار تاریخی، هنری و معماری در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و همین امر باعث شده است که حدود 20 میلیون نفر از سراسر جهان برای دیدن این شهر سفر کنند. اما هر ساله به گفته مسئولان این منطقه و با توجه به مشکلات زیست محیطی و خشکسالی به طوری که گردشگران زیادی وارد این منطقه نمی شوند، تصمیم بر این شده است که گردشگران بتوانند با پرداخت هزینه ورودی وارد این منطقه گردشگری شوند. و رزرو اقامتگاه از تابستان امسال.

قبل از خشکسالی در ونیز، سطح آب در بهار و پاییز به حدی بالا می‌رفت که می‌توانست ترافیک را مختل کند و خیابان‌های پشتی شهر را مانند سیل پر از آب کند. حالت عادی هنگامی که با طوفان و امواج همراه باشد باعث می شود آب از حد معمول بالا برود، که یک مشکل رایج در ونیز است تا زمانی که سیل ها در نوامبر 2019 ویرانگر بودند زیرا آب پس از سیل های مکرر فرصت عقب نشینی نداشت. کلیسای سنت مارک 900 ساله به مدت 24 ساعت در آب باقی می ماند.

زمانی که ونیز سال گذشته دچار خشکسالی شدید شد، از سال 2003، پروژه سد متحرک دریایی برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیل، برای مبارزه با پدیده بالا آمدن آب اجرا شد!

بیشتر بخوانید:

ونیز خشک / عکس

تهران رکورد جهانی ریزش زمین را ثبت کرد/ خطر سقوط در محل

35236

دکمه بازگشت به بالا