چرا هندبال زنان در بازی‌های همبستگی سهمیه نگرفت؟

چرا هندبال زنان در بازی‌های همبستگی سهمیه نگرفت؟

تیم هندبال بانوان ایران از حضور در بازی همبستگی کشورهای اسلامی شکست خورد.

به گزارش میجیک، در حالی که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بارها وعده حضور تیم ملی هندبال بانوان در بازی‌های دولت اسلامی را داده‌اند، اما اکنون با اعلام سرپرست کاروان، فقط والیبال و بسکتبال بانوان است. عازم قونیه خواهد شد.

پس از کسب سهمیه جهانی توسط تیم های ملی هندبال بانوان و آقایان در دیدارهای المپیک و پارالمپیک با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در بازی های همبستگی حضور یافت. کشورهای اسلامی اما بعداً اعلام شد که تیم ملی هندبال مردان به دلیل قرار نداشتن در جمع 8 تیم برتر نمی تواند به مسابقات کشورهای اسلامی اعزام شود اما تیم ملی بانوان در لیست قرار گرفت. هیئت نمایندگی البته در تازه ترین اطلاعیه کمیته ملی المپیک، هندبال آقایان سهمیه گرفتند اما هندبال بانوان نه. با این حال فدراسیون هندبال همچنان به کسب این سهمیه امیدوار است.

هندبال بانوان ایران برای اولین بار در تاریخ چهارمین عنوان قهرمانی آسیایی خود را کسب کرد و سهمیه حضور در مسابقات جهانی را به دست آورد. در این شرایط فدراسیون هندبال حتی روی سکوی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی نیز به قهرمانی امیدوار است اما اکنون اعلام شده است که تیم هندبال بانوان در این مسابقه شرکت نخواهد کرد. والیبال بانوان ایران نیز با انصراف تیم قزاقستان جواز حضور در این مسابقات را دریافت کرد. در این شرایط، بانوان هندبالیست ایران تنها در صورت انصراف یکی از هشت تیم از مسابقات می توانند به قونیه بروند.

اصغر رحیمی در پاسخ به این سوال که چرا هندبال بانوان هنوز مجوز حضور در کشورهای اسلامی را دریافت نکرده است، به میجیک گفت: چون ضعیف هستند. بارها توضیح داده ام. سه شنبه در این نشست برنامه به توضیح این موضوع می پردازیم. در مورد رشته تیمی، تنها هشت کشور برتر در هر رشته در جهان می توانند در بازی همبستگی کشورهای اسلامی شرکت کنند. البته رنکینگ جهانی که میخوام فقط 8 کشور مسلمان هست که فقط 7 کشور اول از نظر والیبال و هندبال و فوتبال هستن چون تیم میزبان هم سهمیه داره.

رحیمی ادامه داد: البته در مورد بسکتبال سه نفره شرایط متفاوت است و کمیته 20 کشور برتر را در نظر گرفته است. ما در رشته های سه گانه مردان و زنان، والیبال مردان و زنان، فوتبال مردان (فوتبال زنان اصلا رشته نیست) و فوتبال مردان سهمیه داریم. هندبال بانوان هم سهمیه نگرفت. البته در والیبال بانوان سهمیه ای نگرفتیم و با انصراف از قزاقستان توانستیم در این مسابقات شرکت کنیم. این موضوع چند روز پیش اعلام شد و ما هم اعلام آمادگی می کنیم. در هندبال زنان، او هنوز اعلام نکرده است که وضعیت عقب نشینی وجود دارد و مطمئناً بعید است زیرا این سیستم تعطیل خواهد شد. نمی‌دانستم این اتفاق می‌افتد یا نه.

سرپرست کاروان ایران در بازی کشورهای اسلامی در پاسخ به این سوال که فدراسیون هندبال همچنان امیدوار است که تیم بانوان در لیست حضور داشته باشد، گفت: امیدواریم چون والیبال سهمیه دارد، ندارند. سهمیه شاید؛ اما در عمل این اتفاق نمی افتد. اگر مثل والیبال عوض شود باید دو سه روز دیگر انجام شود و دولت منصرف شود چون تا زمانی که دولت جریمه می شود. به سرعت انجام می شود.

وی افزود: به ما گفتند که فوتبال و والیبال، سه گانه مردان و زنان و هندبال مردان جزو 8 کشور برتر هستند و بلافاصله پرسیدند که آیا می خواهند در این رویداد شرکت کنند و ما ظرف چند ساعت پاسخ دادیم، در والیبال. بانوان دسته، قزاقستان که منصرف شد، والیبال بانوان ایران را رده بندی کرد و ممکن است جزو 10 کشور اول جایگزینی باشیم. حتی وقتی این را به داور گفتیم، او گفت که پیش بینی ما کسب سهمیه است. حد ممکن است فدراسیون هندبال هم فکر می‌کند این اتفاق می‌افتد، اما من فکر می‌کنم هندبال بانوان بالاتر از رتبه 15 است. بعید است که 5 تا 6 ایالت کنار بروند و سهمیه‌بندی شود.

بازی همبستگی کشورهای اسلامی از 18 تا 27 مردادماه در قونیه ترکیه برگزار می شود. در بخش مردان ایران در تمامی رشته‌های تیمی فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال سهمیه ورود را کسب کرد، اما در بخش بانوان تنها سهمیه بسکتبال سه نفره را کسب کرد. البته والیبال بانوان ایران نیز با انصراف از قزاقستان در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا