چرا الناز رکابی به انگلیس نرفت؟

چرا الناز رکابی به انگلیس نرفت؟

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: عدم صدور ویزای انگلستان برای الناز رکابی ربطی به فدراسیون کوهنوردی ندارد.

به گزارش میجیک، الناز رکابی، سنگ نورد ایرانی قصد داشت برای شرکت در دوره آموزشی مربیان کمیته بین المللی المپیک به انگلیس سفر کند اما ویزای انگلیس برای این ورزشکار صادر نشد.

زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: ثبت نام برای سفر به انگلیس ربطی به فدراسیون ندارد. آنها شخصاً دعوت نامه ارسال کرده اند و همه مستقیماً با فدراسیون جهانی و IOC همکاری می کنند. ما از فعالیت مورد نظر اطلاعی نداریم. خانم رکابی نیز از عضویت در فدراسیون کوهستان خودداری کرد.

وی سپس افزود: در خصوص حاشیه ای که خانم رکابی در مسابقات کره جنوبی ایجاد کردند، گفتم باید از شورای امور خارجه مجوز بگیرید زیرا ممکن است در سفر مشکلاتی پیش بیاید که وزارت ورزش از آن اطلاعی نداشته باشد. ” به این ترتیب برای فدراسیون دعوت نامه می فرستند.

زارعی با بیان اینکه از شورای امور خارجه مجوز گرفتیم تا نامه لازم را بنویسیم، ادامه داد: زمانی که از شورا مجوز گرفتیم، وزیر ورزش نامه ای به ما داد و نامه حمایتی به سفارت ارسال شد. سفارت با این تصور که وزارت ورزش از این ورزشکار حمایت کرده قدم بعدی را برداشت.

وی افزود: زمانی که خانم رکابی به فدراسیون رفت دو اتفاق افتاد. یکی از آنها ذکر نام یکی از اقوامش به عنوان دوست است که سفارت روی این موضوع حساس است و این یکی از عوامل عدم اعطای ویزا است. مورد دوم هم اینه که حسابی با حدود 3000 یورو داره که سفارت چون شماره نیست تکذیب میکنه. خودش اشاره کرد و ما اول نمی دانستیم. یک هفته بعد از دوره بود، پرسیدم از کجا گرفتی، گفت به این دلیل ویزا نمی دهند.

رئیس فدراسیون کوهستان گفت: فدراسیون این مشکل را درک نمی کند و برخی می خواستند عدم صدور ویزا را به گردن مقامات ایران بیندازند اما مراجعی که ویزا نمی دهند باید سفارت انگلیس باشند و کاری نداشته باشند. با آن. در مورد فدراسیون چطور؟ اگر فدراسیون سفارت انگلیس را اصلاح کند، سفارت به نظر فدراسیون اهمیتی نمی دهد.

وی ادامه داد: شورای امور خارجه و کمیته ملی المپیک هم مصوب کردند و این موضوع بر عهده فدراسیون نیست. البته نگرانی خانم رکابی و مشاوره ندادن از مرکز گردشگری هم موثر است. چون ما هنگام ارسال از آژانس مشاوره خواستیم و بهترین راه حل را ارائه کردند اما مستقیما وارد عمل شدند و ظاهرا تمایلی به حضور فدراسیون نداشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا