اقتصادی

چرایی تفاوت قیمت مرغ در بازار و قیمت‌ مصوب

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت مرغ گرم به بیش از 80 هزار تومان رسیده است و رئیس اتحادیه فروشندگان طیور و ماهی این فاصله قیمتی با قیمت مصوب (63 هزار تومان) را مغایرت دانست. قیمت ها در منبع

به گزارش میجیک، بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه های تهران، قیمت هر کیلو مرغ گرم به 80 تا 84 هزار تومان رسیده است. علاوه بر این، عرضه مرغ گرم در مغازه ها نیز محدود است و به گفته برخی از مغازه داران، به دلیل رعایت نشدن قیمت مصوب در منبع، مجبور به خرید با قیمت بالا نیز هستند و از سوی دیگر می تواند جریمه شود. توسط سازمان مربوطه به دلیل رعایت نکردن قیمت مصوب به همین دلیل مرغ را نخریده است.

مهدی یوسف خانی – رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران – در پاسخ به علت افزایش قیمت مرغ و نبود مرغ گرم در فروشگاه، گفت: قیمت هر مرغ گرم 63 هزار تومان است. کیلو و فروش بالای این قیمت تخلف است.

وی افزود: مرغداران به دلیل اینکه قیمت مصوب مرغ زنده 44 هزار تومانی را رعایت نمی کنند و قیمت مرغ در ابتدا افزایش می یابد، اتحادیه صنف برای جریمه نشدن مرغ با قیمت بالا از دامداران خریداری نمی کند. تا قیمت مصوب رعایت شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان طیور و ماهی تهران با بیان اینکه مرغ منجمد به میزان کافی با قیمت کیلویی 45 هزار تومان در مغازه ها وجود دارد، گفت: توزیع گسترده در واحدهای صنفی هم اکنون و از مدتی قبل در میادین میوه و تره بار آغاز شده است. روز.. عرضه انجام شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا