مطالب عمومی

چالش بزرگ نتانیاهو با چند شقه شدن حزب لیکود/ آبی سفیدها در صحنه سیاسی باقی می‌مانند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، المیادین در گزارشی نوشت: “گیدئون سائر ، از اعضای برجسته لیكود ، در حالی كه صهیونیست ها برای چهارمین انتخابات سراسری طی دو سال آماده می شوند ، اعلام كرد كه وی از نخست وزیر بنیامین نتانیاهو حمایت نمی كند و وارد آن نمی شود.” این شکل از برگزاری انتخابات در کادیما.

گیدئون سائر

گیدئون سائر ، عضو سابق لیكود

سائر در بیانیه تلویزیونی گفت: “تغییر رهبری رژیم ضروری است و من دیگر نمی توانم عضو حزب لیكود در نتانیاهو باشم و حزب جدیدی را ایجاد می كنم.” این حزب در منافع شخصی رهبران خود ، از جمله کسانی که در روند جنایی درگیر بودند ، نقش مهمی داشته است.

براساس این گزارش ، قبل از پرداختن به تأثیرات این تحول و پیامدهای آن بر صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی ، باید اندکی در مورد شخصیت و زمینه سیاسی سار تأمل کنیم. وی یکی از فرزندان حزب لیکود به حساب می آید که بزرگ شده و به عنوان هسته اصلی حزب تبدیل شده و به رهبر جوانان تبدیل شده است. در سال 2003 ، Saer در سن 37 سالگی ، توسط حزب لیکود به ریاست آریل شارون در شانزدهم کنست (مجمع صهیونیست ها) منصوب شد و کرسی را به دست آورد.

این گزارش می افزاید: در سال 2005 ، پس از جدایی شارون و تشکیل حزب کادیما ، سائر در کنار نتانیاهو در حزب لیکود باقی ماند و کرسی هفدهم کنست را در سال 2006 بدست آورد. وی همچنین تا زمان روی کار آمدن حزب در نتانیاهو به عنوان لیکود فعالیت می کرد. سپس نتانیاهو دولت خود را از طریق ائتلافی با حزب راست گرای کادیما به رهبری وزیر خارجه سابق صهیون زیپی لیونی تشکیل داد که کرسی اکثریت را به دست آورد.

گیدئون سائر

المیادین از سر می گیرد: گیدئون سائر به کار خود در حزب لیکود ادامه می دهد ، اما در سال 2014 از صحنه سیاسی خارج می شود و در سال 2019 بازگشت و برای رقابت با نتانیاهو در رقابت داخلی این حزب برای انتخابات پارلمانی 2019 ، بازگشت. و شماره چهار لیست Likud شد. وی جدا شد تا اختلافات با اعضای حزب از طریق نتانیاهو تحت تأثیر لیكود قرار نگیرد.

تفاوت Saer با Likud در این است که اعضای حزب معتقدند نتانیاهو کسی است که وی را دوباره به قدرت برگردانده و نمی توان وی را از قدرت برکنار و تغییر داد.

این گزارش می افزاید: “سائر اولین بار نیست که من حزب لیکود را ترک کردم. پیش از این” موشه کهلون “، یعنی انتخاب یک انتخابات داخلی از زمان 10 و 11 لیکود که در انتخابات کنست شرکت می کند ، خواهد بود. Keynote علاوه بر موارد مختلف Saar از Likud نیز جدا شده است. نتانیاهو ، هیچ ارتباطی با پرونده فساد نخست وزیر اسرائیل ندارد.

المیادین نوشت: “من نمی توانم انکار کنم که جدایی حزب لیکود می تواند تأثیر بسزایی در صحنه سیاسی اسرائیل بگذارد ، اگرچه انتخابات کنست ، چهارمین انتخابات در دو سال گذشته ، قرار است در مارس 2021 برگزار شود.” طبق نظرسنجی های اولیه (اگر به طور قطع مشخص باشد) ، حضور وی در لیکود می تواند حداقل 17 رأی را به خود جلب کند ، به این معنی که او رقیب بزرگی برای نتانیاهو است و تهدیدی برای حضور وی در انتخابات آینده و تشکیل یک حزب جناح راست است.


بیشتر بخوانید:

54 درصد مردم خواهان عقب نشینی صهیونیست های نتانیاهو هستند


این گزارش می افزاید: اولین حزبی که تحت تأثیر حرکت سائر برای ترک لیکود قرار گرفت حزب راستگرای به رهبری نفتالی بنت بود. شایعاتی که اکنون در مورد جدایی از لیکود شنیده می شود را نمی توان خیانت آمیز دانست. برعکس ، مانند Saer ، ممکن است افزایش انتقادات و خشم عمومی نسبت به سیاست های نتانیاهو تلقی شود ، که منجر به کاهش موقعیت لیکود شود. حزب آبی و سفید با شرایط مشابه و چالش های واقعی روبرو است که می تواند به سیاست در اسرائیل پایان دهد.

نتانیاهو در موارد بسیاری از سو abuse استفاده از قدرت گرفته تا فساد مالی و اقتصادی اشاره می کند.

المیادین می نویسد: “حزب لیكود از سیاست راست گرایانه برخوردار است ، گرچه خود را بسیار افراطی می داند.” در انتخابات آوریل 2019 ، آویگدور لیبرمن ، رهبر حزب اسرائیلی بیتنا (اسرائیل خانه ما) و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی ، با نتانیاهو به توافق نرسید تا استثنائات مربوط به خدمات نظامی افراطی صهیونیست را لغو کند ، بنابراین ائتلاف لیکود را به هم زد. مشکل کشاندن کابینه به انتخابات دوم و سوم.

این گزارش می افزاید: “یک سال پس از اتحاد لیکود و آبی و سفید ، روشن است که نتانیاهو به راحتی نخست وزیر را به بنی گانتز تحویل نخواهد داد.” بودجه رژیم صهیونیستی سالانه تصویب می شود و اگر تصویب نشود ، به این معنی است که دوره جدیدی آغاز نمی شود.

در پایان گزارش ، بیان شد که نتانیاهو می تواند از بودجه و اثرات تداوم اتحاد با آبی و سفید برای شکست سار در انتخابات آینده استفاده کند. در مورد لیکود ، او تجربه بیشتری نسبت به حزب تازه تاسیس Saer دارد.

آخرین پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا