پیگیری برای افزایش بهره‌روری و بازدهی محصولات کشاورزی

کشاورزی | محصولات کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه برای افزایش بهره وری و بهره وری باید گام های زیادی برداشته شود، به تشریح برنامه وزارت جهاد کشاورزی که در دوره جدید بر کشاورز و تولید متمرکز است، پرداخت. .

به گزارش میجیک، غلامرضا نوری غزلجه وزیر جهاد و کشاورزی دولت چهاردهم که با اخذ رای اعتماد از مجلس در 10 مردادماه به وزارت جهاد کشاورزی رفت، کشاورزان و تولید را محور برنامه جدید جهاد کشاورزی قرار داد. عصر و در آغاز سال زراعی جدید تاکید کرد: همانطور که رئیس جمهور نیز از ابتدای کار بر اجرای قوانین بالادستی و سیاست گذاری عمومی و قانون مادری که در معاونت تخصصی داریم تاکید کردند. ما قوانینی داریم که اهمیت آنها کمتر از قوانین برنامه ای نیست، مانند قانون افزایش بهره وری و قانون ایجاد وزارتخانه ها و … که اساس حرکت خواهد بود.

وی افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در برنامه هفتم توسعه مصوب افتاد این است که دولت باید منابع مورد نیاز برای اجرای این تعهدات را در مدت زمان مشخص شناسایی و تعیین کند که در بخش کشاورزی 90 درصد به خودی خود می رسد. . -کفایت در موارد اساسی مورد نیاز کشور به چه منابعی نیاز داریم؟ برآورد اولیه منابع مورد نیاز حدود 1000 تلاش است که باید محاسبه شود.

نوری قزلجه تصریح کرد: معتقدم برای افزایش بهره وری و بهره وری باید اقدامات زیادی انجام شود که چندان وابسته به این منابع ریالی نباشد و نمونه آن گندم است که تاثیر مالی ندارد. و اگر تفاوت ها را بررسی کنیم می بینیم که تعداد بسیار کم است در حالی که میزان تولید بسیار چشمگیر است و برای محاسبه منابع لازم این موضوع را پیگیری می کنیم.

وی در پایان ادامه داد: تا دو ماه دیگر برآوردهای لازم در اختیار دولت قرار می گیرد. از طرفی در کمتر از دو ماه باید قسمت اول لایحه بودجه 1404 ارائه شود، همکاران باید پیش بینی ها را مد نظر داشته باشند و امیدواریم بتوانیم اعتبارات لازم را دریافت کنیم تا این اداره جهش خوبی داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا