اقتصادی

پیش بینی سازمان هواشناسی از میزان بارندگی‌ها طی ماه‌های باقی مانده امیدوارکننده نیست

رئیس کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیش بینی سازمان هواشناسی برای میزان بارندگی در ماه های باقیمانده از سال آبی جاری امیدوارکننده نیست و لازم است منابع آبی به ویژه آب شرب و آب کشاورزی مدیریت شود. . .

به گزارش میجیک، محمدجواد عسکری در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، اظهار کرد: کمیسیون در جلسه امروز با توجه به اتفاقات رخ داده در حوزه هواشناسی و کاهش میزان بارندگی در کشور آقای رومه ما مسئولین مرتبط با این حوزه بودیم. در گذشته سازمان هواشناسی از افزایش میزان بارندگی در پاییز و زمستان امسال خبر داده بود.

وی در ادامه توضیح داد: بر اساس این گزارش دامداران اقدام به کشت و دامداران نیز سرمایه گذاری کرده اند اما متاسفانه بارندگی صورت نگرفت. در جلسه امروز موضوعات مرتبط با بارورسازی ابرها و توسعه فناوری علوم جوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم داراب در شورای اسلامی بیان کرد: در قانون بودجه سال 1401 حدود 500 میلیارد تومان برای بارورسازی ابرها در نظر گرفته شده بود که متاسفانه خروجی چندانی نداشت. سازمان مربوطه باید گزارشی در این مورد ارائه می کرد، اما توضیح قانع کننده نبود. دستگاه ها در زمینه بارورسازی ابرها اقدامات موازی انجام داده اند.

وی در ادامه تاکید کرد: خلاصه گزارش دستگاه در زمینه بارورسازی ابرها به رئیس مجلس ارائه می شود. همچنین مقرر شد این گزارش طی هفته های آینده با حضور وزیر نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی به صورت علنی مطرح شود. پیش بینی سازمان هواشناسی از میزان بارندگی در ماه های باقیمانده از سال آبی جاری امیدوارکننده نیست و باید منابع آبی به ویژه آب شرب و کشاورزی را مدیریت کرد.

وی افزود: تعیین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای الگوی کاشت قراردادی و وزارت نیرو برای انتقال آب دریا به فلات ایران در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا