پیش‌بینی ۱۷ میلیون مسافر نوروزی در کشور/ استفاده از تمام توان وزارت راه ‌و شهرسازی در تعطیلات

پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه/توافق برای تقویت حمل و نقل هوایی

میجیک/ خراسان رضوی وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال 17 میلیون مسافر نوروزی با استفاده از ظرفیت های مختلف حمل و نقل به جز بخش خصوصی پیش بینی می کنیم.

مهرداد بذرپاش امروز 4 اسفندماه در افتتاحیه پروژه ساخت و توسعه فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید باکری و تبریک روز شهردار اظهار داشت: در طول تاریخ افراد زیادی داریم که زیاد. در بهشت ​​مشهورتر و مشهورتر از زمین است. در تاریخ کشور ما ظهور ماوراءالطبیعه در برخی مواقع و در برخی مکان های خاص اتفاق افتاده است.

وی افزود: اگر با نگاه بهترین خدمت به پروردگار گام برداریم با جبهه فرقی ندارد. کسانی که می خواهند برای مردم کار کنند و برای اوج کشور گام بردارند، صحنه قبل صحنه جبهه و جنگ و مبارزه با گام و قلم و تلاش در تاریخ است.

بذرپاش با بیان اینکه در آخرین روزهای سال 1402 هستیم، گفت: سال آینده سال خدمت رسانی بهتر به مردم است، سالی که تلاش می کنیم رکوردهای جدیدی را ثبت کنیم تا مردم شیرینی خدمت را بیش از گذشته احساس کنند. این روزها طنین اخبار تلخ و ناخوشایند بیشتر از اخبار امیدوارکننده است. امروزه رقابت در فضای مجازی برای انتشار اخبار تلخ و انتشار آن با سرعت بالا وجود دارد، اما اخبار امیدوارکننده به سرعت منتشر نمی شود، ماهیت فضای مجازی همین است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: یکی از خبرهای خوب این است که ما در وزارت راه و شهرسازی قول داده ایم در عید امسال از تمام ظرفیت خود استفاده کنیم و از همه توان سخت افزاری و نرم افزاری خود استفاده کنیم. خدمات رسانی به مسافران با حداکثر ظرفیت امکاناتی که استفاده می کنیم.

وی گفت: امسال 17 میلیون مسافر نوروزی را پیش بینی می کنیم که جدا از بخش خصوصی از ظرفیت های مختلف حمل و نقل استفاده کنند. این تعداد مستلزم نوع دیگری از جهاد است، بنابراین عملیات ترافیکی سنگین از یکی دو روز آینده آغاز و تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت. در بخش ریلی و هوایی نیز اقداماتی در حال انجام است.

بذرپاش به اشتراک گذاشت: در حوزه فرودگاهی امروز یکی از گام های بزرگ افتتاح شده که افزایش ظرفیت فرودگاه از 7 به 10 میلیون مسافر اسمی در سال است. این میزان از رشد ظرفیت نوید دستیابی به هدف تبدیل فرودگاه به یک نقش پیشرو را می دهد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 2 راهکار جدید در حوزه فرودگاهی کشور داریم، تصریح کرد: دو راهکار ایمنی و آسایش مسافران و مردم است. در حوزه شبکه فرودگاهی ما، ایمنی شهروندان و مسافرانی که از ناوگان هوایی کشور استفاده می‌کنند در اولویت است. تجهیزاتی که امروز در این فرودگاه اجرا شده و در سایر فرودگاه ها نیز عرضه خواهد شد، به ایمنی پرواز و کاهش تاخیر پروازها کمک می کند.

وی ادامه داد: یکی از معضلات مشهد مه آلود بودن هوا است که باعث تاخیر و لغو بسیاری پروازها و در نهایت گلایه و نارضایتی مسافران می شود که با تجهیزات جدید می توان بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد. موضوع بعدی از نظر ایمنی تجهیزات آتش نشانی، سیستم های هشدار دهنده و سایر تجهیزاتی است که به بهبود ایمنی کمک می کند.

اولویت ما ایمنی است

بذرپاش افزود: اولویت بالاتر از ایمنی نداریم. این مشکل از کار شرکت فرودگاه ها بالاتر است و هنوز باید برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کنیم. خوشبختانه شاخص های زیادی به دست آمده و سطح ایمنی ما با وجود مشکلات و تحریم ها به خوبی پشت سر گذاشته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در قالب راهبرد دوم 20 هزار متر مربع به ترمینال فرودگاه مشهد اضافه کرده ایم که ورودی و خروجی را جدا می کند و معطلی مسافران کاهش می یابد. در زمینه سوار و پیاده شدن مسافران نیز کارهای خوبی انجام شده است. پل های پیاده روی و سوار شدن می توانند بسیار راحت باشند. در سال آینده منبع خوبی را تجهیز خواهیم کرد که مجوز لازم نیز داده شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ظرفیت ایستگاه پارک فرودگاه است که باید افزایش یابد، گفت: رشد خوبی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد در این زمینه داریم. روزانه 24 هزار مسافر از این فرودگاه استفاده می کنند. در برخی روزها، در هر روز از سال حدود 200 پرواز ویژه انجام می شود. این فرودگاه در مقیاس بسیار خوبی خدمات رسانی می کند. مشهد تقریبا هر سال به شدت قاچاق می شود و در روزهای خاصی بیش از ظرفیت است که نیاز به پاسخگویی دارد.

بذرپاش تصریح کرد: در یکی از طبقات ظرفیت بسیار خوبی برای شرکت های داخلی و خارجی که نیاز به نمایندگی دارند ایجاد شده تا پاسخگوی دقیق تری به شهروندان باشد. تثبیت ظرفیت در این بخش قابل تقدیر است و باید در همه فرودگاه ها صورت گیرد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: 56 فرودگاه متعلق به شرکت فرودگاه ها است. فرودگاه های نفتی و نظامی نیز باید استانداردهای شرکت فرودگاهی را رعایت کنند، حتی اگر متعلق به شرکت فرودگاهی نباشد. مسئولیت بسیاری از شرکت ها در مشکلات به وجود آمده باعث کاهش رنج مردم می شود. امیدوارم در ایام نوروز بیشتر مورد توجه قرار بگیریم.

برای تغییر مسیر پرواز در مشهد، سفارش به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال می شود

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هواپیماهای جدید مدام به ناوگان ما اضافه می شود اما به دلیل مشکلات خاص هنوز در این باره اطلاع رسانی نکرده ایم.

بذرپاش افزود: این کار به سختی انجام می شود. توسعه ناوگان به یکی از سیاست های اصلی وزارت راه و شهرسازی تبدیل شده است که شامل توسعه لکوموتیو و واگن در بخش ریلی، توسعه اتوبوس و وانت در بخش راه و تامین هواپیما در هوانوردی است. بخش

وی با بیان اینکه برای تغییر مسیر پرواز به سازمان هواپیمایی کشوری دستور می دهم این کار را با شرکت فرودگاه ها انجام دهد، مسیری که کارایی بیشتری داشته باشد و مزاحمتی برای مردم ایجاد نکند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر استقرار سازمان ثبت احوال و مستغلات در وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: واگذاری این سازمان به دولت رد شده است.

پایش و سنجش کیفیت ارائه خدمات در صنعت هوانوردی در فرودگاه مشهد انجام می شود.

نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه بیان کرد: در راستای ماموریت ما پروژه های مختلفی در سطح کشور ایجاد شده که به اتمام رسیده یا در حال انجام است.

وی گفت: از نظر ایمنی دستگاه ILS برای فرود دقیقتر هواپیما در فرودگاه کشور مورد استفاده، تنظیم، نگهداری و نگهداری است که در این فرودگاه و همچنین فرودگاه های ساری و یزد آماده بهره برداری است. .

نخجوانی خاطرنشان کرد: پایش و سنجش کیفیت خدمات همکاران در صنعت هوانوردی در فرودگاه مشهد انجام می شود که یکی دیگر از پروژه های اولیه در دستور کار شرکت فرودگاه های دولتی است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: امروز این نظارت از فرودگاه مشهد آغاز شده و گسترش به تمامی فرودگاه های تحت پوشش و غیر تحت پوشش ما مانند کیش در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا