پیامبر اکرم(ص) جایگاه زنان را در دین اسلام ارتقا داد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

پیامبر اکرم(ص) جایگاه زنان را در دین اسلام ارتقا داد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله رضا رمضانی پیش از ظهر دوشنبه در پیامی سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) را تسلیت گفت.ص) و شهادت امام حسن مجتبیالف)در آستان مقدس آقا سید محمد (الف) آستانه اشرفیه گفت: به معارف اهل بیت توجه کنید.الف) و کار او در جان و جان مؤمنان همواره مورد تأکید است.

آیت الله رمضانی بزرگترین مصیبت مسلمانان را از دست دادن انسان های بی گناه دانست و گفت:ص) وی در زمان خود از طریق آیات و آیات الهی، دسترسی به علم را برای مؤمنان فراهم می کرد، اما پس از او این دسترسی محدود شد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیتالف) وی ادامه داد: با وجود این، معارف اهل بیت(ع)الف) به عنوان یک میراث بزرگ در دسترس ما است، اگرچه درک آن مستلزم آمادگی قلب است.

وی با اشاره به آیات قرآن و تاکید بر تقوا گفت: قلبی آماده و مخلص می تواند به درک عمیق تری از معارف الهی دست یابد.

آیت الله رمضانی نیز به فرموده ائمه معصومین (ع)الف) وی اشاره کرد و افزود: سخنان کاهنان معصوم سنگین و عمیق است و همه نمی توانند آن را درک کنند.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری افزود: باید از محافل علمی و معنوی برای شناخت عمیق کلمه اهل بیت بهره ببریم.الف) بیایید آن را دریافت کنیم

وی همچنین به اهمیت حضور در ذکر و نماز اشاره کرد و گفت: فرشتگان الهی در این محفل حضور دارند و برکات فراوانی را برای شرکت کنندگان به ارمغان می آورند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیتالف) وی بعداً در سخنان خود مسئله عدالت اجتماعی را مطرح کرد و گفت: پیامبرص) او آمد تا ظلم و بی عدالتی را از بین ببرد و زندگی مشترک را به مردم بیاموزد.

وی با اشاره به وضعیت کنونی جامعه تصریح کرد: امروز شاهد قساوت های زیادی هستیم. از جنگ و کشتار جمعی گرفته تا نابرابری اقتصادی، همه اینها نشانه هایی است که نشان می دهد هنوز راه زیادی برای رسیدن به عدالت داریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیتالف) وی همچنین به نقش زن در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص)ص) او با آمدن خود مقام زن را بالا برد و آنان را از دفن جان نجات داد و نشان داد که اسلام بر برابری و احترام به همه انسانها تاکید دارد.

وی به سخنان آیت الله بهجت درباره مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: این مشکلات تنها با همدلی و همکاری حل می شود اگر هر کدام به درستی به وظیفه خود عمل کنیم می توانیم به تغییرات مثبت در جامعه کمک کنیم.

وی در پایان سخنان خود حضار را به پیروی از سیره اهل بیت(ع) توصیه کرد.الف) و پیامبر (ص)زندگی بر اساس اصول انسانی و اخلاقی بسازید و در جهت خدمت به دیگران گام بردارید.

دکمه بازگشت به بالا