مطالب عمومی

پوتین تکلیف اوکراین را در فوریه یکسره می‌کند؟

پسر خدا: تنش بین روسیه و غرب بر سر اوکراین در حال افزایش است و جهان بیش از هر زمان دیگری در مورد خطرات جنگ تمام عیار هشدار می دهد. دیدارهای وزرای خارجه آمریکا و روسیه تاکنون تاثیری بر کاهش تنش نداشته است. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، حدود یک هفته پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی در اولین سالگرد خود هشدار داد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، باید منتظر “فاجعه” باشد. بایدن گفت که اقتصاد روسیه با تحریم‌های «شدید» مواجه خواهد شد و اگر به اوکراین حمله کند قبلاً در آنجا نبوده است.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت که این وزارتخانه آماده است در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم های قابل توجهی را علیه روسیه اعمال کند و با متحدانش برای شکل دادن به چنین واکنشی همکاری می کند. اروپایی ها به همراه آمریکا خواستار تحریم های شدیدتر علیه روسیه شدند اما این تهدید باعث عقب نشینی مسکو نشد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روسیه را با لحنی تندتر تهدید کرد و هشدار داد که حتی اگر یک سرباز روسی به صورت خصمانه وارد اوکراین شود، مسکو با پاسخ سختی روبرو خواهد شد. بلینکن همچنین از خودداری جو بایدن از اعمال تحریم‌های احتیاطی علیه روسیه دفاع کرد، حتی در شرایطی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از ایالات متحده و متحدانش خواست روسیه را به دلیل استقرار نیروها در نزدیکی مرزش مجازات کنند.

با افزایش تنش های من، نیویورک تایمز به نقل از یک منبع ناشناس دولت ایالات متحده گفت که جو بایدن در حال بررسی اعزام چند هزار نیروی آمریکایی به کشورهای بالتیک و اروپای شرقی است. نیویورک تایمز گزارش می دهد که مقامات دولت ایالات متحده می گویند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در بحبوحه دخالت نظامی فزاینده ایالات متحده، در حال بررسی اعزام چندین هزار نیروی آمریکایی و همچنین کشتی ها و هواپیماهای جنگی به متحدان ناتو در بالتیک و شرق اروپا است. اوکراین.

در همین حال، لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا به پوتین هشدار داد که اوکراین را تسلیم کند و قبل از انجام یک اشتباه استراتژیک بزرگ عقب نشینی کند. وی افزود: کرملین تاریخ را مطالعه نکرده است، چنین حملاتی، همانطور که از جنگ شوروی و افغانستان و درگیری چچن می دانیم، تنها به باتلاق ها و تلفات منجر می شود.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز روز دوشنبه اعلام کرد که کشورهای عضو این پیمان در حالت آماده باش هستند و کشتی ها و جنگنده های بیشتری را به اروپای شرقی می فرستند. ائتلاف نظامی غربی با ادعای اینکه روسیه به تقویت حضور نظامی خود در اوکراین ادامه خواهد داد، گفت که متحدان ناتو در حالت آماده باش هستند و کشتی ها و جنگنده های بیشتری را برای دفاع و بازدارندگی روسیه به اروپای شرقی می فرستند.

در این زمان رئیس دومای روسیه اعلام کرد که پیش نویس درخواست از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن جدایی طلبان شرق اوکراین در این مجلس بررسی خواهد شد. او به رسمیت شناختن جدایی طلبان در شرق اوکراین را موضوعی “بسیار مهم” خواند.

در همین حال، اورسولا فون، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای از حمایت مالی اتحادیه اروپا از اوکراین خبر داد. رئیس کمیسیون اروپا ادامه داد: امروز من از تخصیص بسته کمک مالی جدید به اوکراین در قالب کمک های بلاعوض و وام های اضطراری خبر دادم.

پنتاگون همچنین اعلام کرد که حدود 8500 نیروی آمریکایی در حالت آماده باش هستند و در صورت حمله روسیه به اوکراین آماده پذیرش دستورات برای استقرار در منطقه خواهند بود. کربی گفت که اکثر “نیروهای هوشیار آمریکایی” آماده تقویت نیروهای واکنش سریع ناتو هستند، اما افزود که “آنها برای احتمالات دیگر آماده خواهند بود.”

همزمان با ادعای آمریکا و غرب مبنی بر حمله روسیه به اوکراین، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روسیه روز دوشنبه گفت که تقویت نیروهای اوکراینی در خط تماس دونباس نشان دهنده آمادگی برای حمله به مناطقی در شرق اوکراین است. دنیس پوشیلین، رئیس حزب مردم دونتسک در شرق اوکراین گفت کیف آماده است تا با انتقال توپخانه و تانک به خط تماس به منطقه حمله کند. سخنگوی رئیس جمهور روسیه افزود: این واقعیت که اوکراین تعداد زیادی نیرو، تجهیزات و تجهیزات نظامی را در مرز با جمهوری موسوم به جمهوری مستقر کرده است و ماهیت تمرکز این نیروها نشان دهنده آمادگی برای عملیات تهاجمی است. تهدید در حال حاضر وجود دارد ..

>>> ادامه مطلب:

موضوع مرگ و زندگی کرملین؛ زندگی روس ها به این کشور بستگی دارد

پوتین فکر می کند غربی ها اهل زهره و روس ها از مریخ هستند

ایالات متحده 8500 سرباز را علیه روسیه در حالت آماده باش قرار داده است

پس از آمریکا، روسیه در حالت آماده باش کامل است

پس از تشدید تنش ها بین غرب و روسیه در اوکراین به رهبری آمریکا، رسانه های روسی از آمادگی نیروهای روسی در غرب و شرق این کشور خبر دادند و بررسی آمادگی رزمی یگان های نظامی در منطقه را آغاز کردند. نیروهای در غرب روسیه سلاح های سنگین، تانک ها و نفربرهای زرهی را برای عملیات جنگی فراهم می کنند.

آیا پوتین وظیفه خود در اوکراین را در فوریه کامل می کند؟

تنش ها به همین جا ختم نشد، زیرا وضعیت من بدتر شد زیرا رهبران بریتانیا و دیگر اعضای ناتو بر لزوم اعمال تحریم های ناتمام قبلی علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین تاکید کردند. شرکت کنندگان در مذاکرات توافق کردند که جامعه بین المللی نباید اقدامی انجام دهد که استقلال اوکراین را تضعیف کند. شایعه شده بود که این نشست بسته و با حضور سران آلمان، فرانسه، لهستان، ایالات متحده، بریتانیا، ایتالیا، اتحادیه اروپا و ناتو برگزار می شود. رهبران ناتو توافق کردند که خطوط دیپلماتیک با روسیه در اولویت باقی بماند.

پس از این دیدار، امانوئل ماکرون و اولاف شولتز در برلین روز سه‌شنبه بر همبستگی خود با کی‌یف و تعهد خود به مسکو تاکید کردند و ابراز امیدواری کردند که گفتگو با روسیه بتواند به کاهش تنش‌ها کمک کند. دیدار روسای جمهور فرانسه و آلمان و کنفرانس مطبوعاتی اخیر که بیش از همه بر اوکراین متمرکز بود، دو کشور را به عرصه عمومی رساند. خانه ای که هم پاسخی قوی در صورت اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین و هم تمایل به مذاکره با مسکو برای حل و فصل مسالمت آمیز می گفت.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا نیز موافقت کرد که در صورت حمله روسیه به اوکراین، مسکو با شدیدترین تحریم ها مواجه خواهد شد. جانسون روز سه‌شنبه در مجلس عوام گفت: «ما به دنبال ترکیب گفت‌وگو با بازدارندگی و اینکه چگونه غرب متفق و ائتلاف آن برای هرگونه تهاجم روسیه به اوکراین، از جمله اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی، قیمت بسیار بالایی تعیین می‌کنند، هستیم.»

کی یف با مشاهده تشدید تنش ها مجبور به ایستادگی شد و وزیر خارجه اوکراین هشدار داد که در صورت وقوع جنگ و شکست آمریکا در رویارویی، عواقب آن متوجه واشنگتن و مردم آمریکا خواهد شد.

تنش های مداوم منجر به احیای نگرش بایدن در اوکراین شد. او گفت که انتظار ندارد نیروهای آمریکایی وارد اوکراین شوند. وی ادامه داد: تصمیم برای قرار دادن نیروها در حالت آماده باش تحریک آمیز نبود، بلکه به منظور اطمینان بخشی به متحدان آمریکایی بود. بایدن در پاسخ به این سوال که اگر روسیه به اوکراین حمله کند چه تحریم هایی علیه رئیس جمهور روسیه اعمال خواهد شد، گفت: بله، می بینم.

کرملین در واکنش به این اقدام، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که تحریم‌های آمریکا علیه رئیس‌جمهور روسیه «دردناک» نیست، بلکه «از نظر سیاسی آسیب‌زا» است.

در حالی که روسیه به دنبال تضمین های امنیتی از واشنگتن است و گسترش ناتو را تهدیدی برای خود می بیند، هنوز راه حلی برای کاهش این تنش های خطرناک پیدا نمی شود. سفارت ایالات متحده در اوکراین، در پیامی که روز چهارشنبه در وب سایت خود منتشر کرد، از شهروندان اوکراینی مقیم اوکراین خواست تا “تعلیق فوری” اوکراین را در نظر بگیرند. سفارت ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد: در حالی که تهدید حمله نظامی روسیه ادامه دارد، وضعیت امنیتی در اوکراین غیرقابل پیش بینی است و ممکن است در کوتاه مدت بدتر شود. مشکلاتی که در هر لحظه وضعیت شکسته و جنگ را آشکار می کند.

در همین حال، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، در حالی که به کشورش پاسخ کتبی به پیشنهادات روسیه برای تضمین های امنیتی داد، اعلام کرد که مسکو در اواسط فوریه به اوکراین حمله خواهد کرد. شرمن گفت: “همه ما می دانیم که مراسم افتتاحیه المپیک پکن در 4 فوریه آغاز می شود و انتظار می رود پوتین نیز بیاید.” من فکر می کنم اگر پوتین آن زمان را برای حمله به اوکراین انتخاب کند، احتمالاً شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را ناراحت خواهد کرد و این می تواند بر زمان و طرز فکر پوتین تأثیر بگذارد.

در همین حال، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که ایالات متحده در پاسخ کتبی به مسکو در مورد “ضمانت های امنیتی” به سوال روسیه در مورد عدم اشاعه ناتو پاسخی نداده است.

وی نسبت به عواقب عدم ارائه تضمین های امنیتی غرب به مسکو هشدار داد. همانطور که رئیس جمهور پوتین گفته است، اگر پاسخ سازنده دریافت نشود و غرب به رفتار تهاجمی خود ادامه دهد، مسکو اقدامات لازم را برای پاسخ انجام خواهد داد.

به گفته کارشناسان، تنها راه حل بحران اوکراین، گفتگوی روسیه و اوکراین با میانجیگری غرب برای جلوگیری از وقوع یک جنگ تمام عیار با ارائه تضمین ها و تعهدات است. تداوم این روحیه متشنج باعث می شود که طرفین درگیری وارد یک بازی پرستیژ شوند که به طور مداوم می تواند عواقب مخربی را به دنبال داشته باشد. باید دید که آیا ابتکار عمل عملی به درگیری پایان می دهد یا اینکه یک جنگ کامل برنده را تعیین می کند.

عمدتاً به این دلیل که ولادیمیر پوتین از قبل تاکتیک های جنگ را می داند او گفت که به دنبال یک توافقنامه امنیتی جدید با ناتو و اروپا خواهد بود تا از درگیری آشکار جلوگیری کند و شرایطی را ایجاد کند که زمان آن رسیده باشد که ایالات متحده نیروها و موشک های خود را در اختیار بگیرد و به اروپا تسلیم شود. .

اکنون همه نگاه ها به نشست سران نرماندی است، جایی که روسیه و اوکراین در حال آماده شدن برای گفتگوهای سازنده هستند و وعده داده اند که حداقل تا دو هفته آینده جنگی رخ نخواهد داد و ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز از آن تمجید کرده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا