پزشکیان: مشکل نه نبود راه‌حل، بلکه عدم استفاده از مدیران توانمند برای عملیاتی کردن راه‌حل‌ها است

پزشکیان: مشکل نه نبود راه‌حل، بلکه عدم استفاده از مدیران توانمند برای عملیاتی کردن راه‌حل‌ها است

رئیس جمهور بر تغییر ساختار مدیریت اجرایی کشور با استفاده از روش های علمی و کارشناسی تاکید کرد و گفت: برای تغییر شرایط و غلبه بر چالش ها و بحران ها باید کشور به شکل علمی ساماندهی شود نه غیر از این.

به گزارش میجیک، مسعود مزیکیان عصر امروز – دوشنبه – در مراسم تکریم و معارفه وزیر اسبق و فعلی امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه سیاست اقتصادی دولت چهاردهم در چارچوب کلی چشم انداز برنامه ریزی و هدف گذاری می شود، اظهار کرد: این سیاست در چارچوب کلیات چشم انداز برنامه ریزی می شود. شید با استناد به نظرات متخصصان برجسته این حوزه افزود: ما معتقدیم هیچ مشکلی در دنیا وجود ندارد که راه حل نداشته باشد و در واقع مشکل کشورهای در حال توسعه یا توسعه نیافته کم راه حل نیست. ، اما کمتر از ظرفیت و توانمندی مدیرانی که دانش و دانش عملیاتی کردن راه حل را دارند استفاده می شود.

رئیس جمهور در ادامه سخنان امیرالمومنین (ع) را مبنی بر لزوم استفاده از تجربیات گذشته به عنوان چراغ راه آینده برشمرد و با بیان اینکه بحران و چالش های کنونی کشور ناشی از استفاده غیرعلمی و بی اساس است. وی تصریح کرد: اگر برای اداره کشور تصمیم می گیریم باید روش های علمی را بر اساس نظرات صاحب نظران جمع آوری و خلاصه کنیم و با نتایج تجربیات بین المللی از این روش ها آزمایش کنیم تا بتوانیم آگاهانه بهترین روش را انتخاب کنیم. و محکم آن را اجرا کنید.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بدیهیات اقتصادی عدم پاسخگویی به مطالبات نامحدود با پول محدود است، افزود: متاسفانه در گذشته با اقدامات نابخردانه و بدون توجه به این معضل ساده اما مهم اقتصادی به جای اولویت دادن به تخصیص هزینه ها منابع محدود، بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی کلید خورده‌اند، اما هیچ‌کدام از آنها تکمیل نشده و امروز در حال تعدیل هستند.

رئیس جمهور بر ضرورت تغییر ساختار مدیریت اجرایی کشور با به کارگیری روش های علمی و کارشناسی تاکید کرد و گفت: برای تغییر شرایط و عبور از چالش ها و بحران ها باید کشور به شکل علمی ساماندهی شود نه غیر از این.

این پزشکان همچنین ملاک انتخاب مدیر در دولت چهاردهم را شایستگی گزینی بر اساس شاخص های تعیین شده عنوان کردند و افزودند: قصد نداریم همه مدیران دولتی را با برچسب های مختلف جایگزین کنیم، بلکه معیار ما بر اساس شایستگی گزینی است. در شاخص های تعیین شده و مسلم است که مدیر در ارزیابی همچنان قابل قبول بوده و مدیر منصوب بدون تخصص و صلاحیت عزل خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تقوا در قرآن و روایات و روایات معصومین (ع) به عنوان کار و عمل بدون خطا ثابت شده است، تصریح کرد: امروز با کار صحیح، دقیق و علمی این مفهوم مهم و شریفی است. در عرصه‌های مختلف نظام اجرایی کشور معنا پیدا می‌کند و در این راستا هرکس را که بتواند راه درستی بدهد، فارغ از گرایش‌های سیاسی و قومیتی و مذهبی، می‌پذیریم و می‌پذیریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: تمام تلاش دولت برای نجات کشور از بحران با استفاده از علم و دانش نخبگان کشور و بر اساس اجماع ملی است.

در پایان پزشکان از مساعدت ها و مساعدت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین رئیس و نماینده شورای اسلامی برای تشکیل دولت وحدت ملی قدردانی کردند و از زحمات دکتر خاندوزی وزیر سابق قدردانی کردند. در امور اقتصادی و دارایی و تشکر از دکتر همتی وزیر جدید این وزارتخانه برای این مسئولیت خطیر و سنگان.

پیش از استقبال رئیس جمهور در این مراسم، دکتر خاندوزی وزیر اسبق اقتصاد و دارایی ضمن قدردانی از زحمات مدیران و کارکنان این وزارتخانه به ویژه شورای معاونین، گزارشی از اقدامات انجام شده در این وزارتخانه ارائه کرد. امور اقتصادی و دارایی در سه سال گذشته از جمله تکمیل روزنامه ملی تجارت، شفاف سازی صورت های مالی شرکت های دولتی، شناسایی نظام مند دارایی های دولتی، اجرای سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی، سود. و افزایش سرمایه بانک های دولتی، استقرار سامانه جدید گمرکی، رشد سرمایه گذاری خارجی و ترانزیت کالا در کشور، تعیین تکلیف بخش خدماتی با توجه به تملک کالا در انبارهای گمرکی و اصلاح ساختار. وزارت اقتصاد

همتی در این مراسم بر نقش مهم وزارت امور اقتصادی و دارایی برای کاهش آلام و مشکلات اقتصادی مردم تاکید کرد و گفت: یکی از دلایل مهمی که باعث شد در این شرایط سخت اقتصادی این مسئولیت را بپذیرم احساس است. وظیفه خدمت به مردم و کشور بر اساس بیش از سی سال تجربه در این زمینه بوده است.

وزیر اقتصاد و دارایی سپس به تشریح برنامه اصلی این وزارتخانه در دوره جدید در 4 محور ایجاد ثبات اقتصادی، رشد اقتصادی، کاهش بیکاری و توزیع عادلانه درآمد پرداخت و گفت: باید شرایط اقتصادی را بپذیریم. وضعیت کشور و معیشت مردم بسیار سخت است و ما سعی خواهیم کرد بحران را به عنوان منشور اصلی اقدامات و فعالیت های دولت حل کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا