مطالب عمومی

پرمسافرترین استان‌ها اعلام شد

به گزارش شفاف، مصطفی فاطمی در جلسه 20 فروردین 1402 که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن معاونت گردشگری خلیج فارس با حضور نمایندگان آژانس برگزار شد. و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان به افزایش حجم سفر و خدمات رسانی به مسافران در چند وقت اخیر اشاره کرد و با بیان اینکه آمار رسمی امسال نسبت به سال های گذشته با در نظر گرفتن این موارد با دقت بیشتری سنجیده شده است. مولفه های. به عنوان ترافیک جاده ای، ریلی، هوایی، مصرف سوخت و دوام تلفن همراه در استان گفت: آمار سفر از 25 اسفند 1401 در سامانه ثبت شده و هیچ سال آماری به واقعیت نزدیک نشده است.

فاطمی افزود: بیشترین میزان سفر برای یک هدف مازندران، گیلان، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان، بوشهر، اصفهان، استان آذربایجان شرقی. تمام شده. همچنین اکثر اماکن رسمی به ترتیب در استان های خراسان رضوی، هرمزگان، گیلان، مازندران، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی قبلا، پیش از این.

به گفته دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان های آذربایجان شرقی، گیلان، گلستان و خراسان شمالی در تعطیلات نوروزی بیشترین رشد را در دوره رسمی نسبت به سال گذشته داشته اند. استان های کهگیلویه و بویار احمد، قم و یزد نیز کمترین تصادفات جاده ای را تجربه کردند. همچنین کمترین رشد تصادفات جاده ای به استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، یزد، البرز و زنجان اختصاص داشت. استان های ایلام، چهار محال و بختیاری و منطقه آزاد چابهار نیز شکایتی نداشتند.

وی ادامه داد: به ویژه نیمه دوم نوروز به طبیعت گردی معروف است و از آنجایی که هم اکنون جمعیت بیشتری در طبیعت وجود دارد، رعایت نکاتی و گفتن آن ضروری است.

دبیر ستاد مرکزی خدمات مسافرتی را با توجه به لزوم حفظ محیط زیست، عدم تخریب درختان، دست نخوردن به حیوانات، نریختن زباله در طبیعت، نسوختن آتش، توجه به فرهنگ جامعه و آن هماهنگ می کند. منافع، برای ایجاد یک مکان. تامین غذای مسافران در روز 13 بدر به دستور رعایت حجاب به ویژه در مناطق روستایی، رعایت ایمنی و بهداشت فردی، حفاظت از میراث فرهنگی، توجه و احترام به معلولان و سالمندان، مراقبت از کودکان، ساماندهی بازگشت. تردد مسافران نیز فرهنگ سازی کنید که بعد از افطار به سیزده بدر بروید.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی با اشاره به بارش برف و باران در چند استان گفت: با توجه به تغییر چشمگیر هوا از فصل بهار به زمستان، باید نکات و اقدامات لازم برای اسکان اضطراری، مدیریت بیابان انجام شود. کمپ ها، پناهگاه ها و مراکز اسکان موقت و همچنین تغییرات آب و هوا برای مسافران باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال زمان سفر و توزیع مکان ها نسبت به سال گذشته بهتر بوده است، گفت: سفر از نیمه شعبان آغاز می شود و به محض اتمام ستاد سفر نوروزی 1402 تعطیلات بعدی شب است. . قدر، عید فطر، شهادت امام سجاد و 15 و 16 خرداد را خواهیم داشت.

فاطمی گفت: حجم تعطیلات بهاری امسال افزایش یافته و امکان سفر نیز افزایش می یابد. با توجه به تاکید جناب آقای ضرغامی – وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – جلسه ستاد به منظور برنامه ریزی و هماهنگی های لازم قبل از هر تعطیلات برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا