پرستار سالمند خانم یا آقا؟

پرسش هایی نظیر؛ پرستار سالمند خانم خوب هست یا آقا و یا از بین پرستار سالمند خانم یا آقا کدام یک بهتر هستند، انتخاب شما را تحت تاثیر قرار می دهد. پرستار سالمند به علت درآمد بالا توجه بانوان و آقایان بسیاری را به خود جلب کرد. بین پرستار خانم و آقا هر دو مهارت ها و پوئن های خاص خود را دارند. به همین دلیل نمی توان با قاطعیت گفت که کدام گروه بهتر از دیگری است. در ادامه شرایط کاری و تفاوت های ابن دو نوع پرستار را بت یکدیگر مقایسه می کنیم، با ما همراه شوید.

تفاوت های پرستار سالمند خانم با پرستار آقا

جواب این سوال به عوامل مختلفی مانند وضعیت سالمند، خانم یا آقا بودن سالمند و … بستگی دارد. متاسفانه با گذر زمان انسان شادابی و طراوت خود را از دست می دهد. به طوری که در سنین 50 سالگی به بالا بر اثر کهولت سن و بیماری ها، همچون یک کودک ناتوان و نیازمند می شود. در دوره پیری، افراد نیاز به مراقبت و نگهداری مستمر دارند. هم اکنون بیش از صد ها نفر خانم و آقا در زمینه مراقبت و درمان سالمندان آموزش می بینند، تا در آینده همراه و یاور بزرگان جامعه باشند.

این سوال به نقاط قوت و ضعف این دو گروه اشاره می کند. در زیر درباره تفاوت های پرستاران سالمند خانم و آقا صحبت می شود؛

  • تجربه و آموزش: پرستاران مرد و زن، آموزش های متفاوتی می بینید. هر یک آن ها، مهارت خاصی در زمینه مراقبت و نگهداری از سالمندان کسب کرده اند.
  • حساسیت به نیاز های فردی: برخی از بیماران یا سالمندان ترجیح می دهند، با پرستاری از هم جنس خود کار کنند. به دلیل این که احساس راحتی یا حرمت بیشتری با آن دارند.
  • فرهنگ و تربیت: پرستاران در برخی جوامع و فرهنگ ها بنابر مسائل فرهنگی و تربیتی، هنجار ها، نقش ها و… وظایف متفاوتی دارند.
  • تأثیرات روانی و ارتباطی: جنسیت پرستار تأثیر قابل توجهی بر روان و عواطف فرد دارد. معمولا خانواده ها برای حفظ احترام و معذب نبودن پدر و مادرشان متناسب با جنسیت او، پرستار استخدام می نمایند.
  • قابلیت های فیزیکی: در بیشتر اوقات، مهارت های فیزیکی فرد مهم و حائز اهمیت است. برای سالمندانی که نمی توانند حرکت کنند، از گروه آقایون، پرستار مناسب خود را انتخاب کنید.
  • و…

پرستار سالمند خانم یا آقا؟

از بین پرستار خانم و آقا، کدام یک بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال می توانید از شرکت های خدمات پرستاری سالمند کمک بگیرید. این شرکت ها با توجه به تجربه ی بالا و داشتن نمونه های مختلف سالمند، می توانند پرستار سالمند خانم یا آقا را به شما معرفی نمایند. با کمک گرفتن از مشاوره های این شرکت ها می توانید بهترین تصمیم ممکن را برای نگهداری از پدر و مادر خود بگیرید. نمی توان با قاطعیت گفت که از میان پرستاران سالمند آقا و خانم کدام یک بهتر است. اما با در نظر گرفتن شرایط خانواده و سالمند می تواند تصکیک مناسبی گرفت.  شرکت مراقبتی پرستاری کیان مهر در تهران یکی از شرکت های باتجربه در زمینه اعزام پرستار به منازل شما می باشد و می تواند مشاوره خوبی به خانواده ها دهد.

این دو گروه به علت توانایی های فیزیکی در دو شرایط متفاوت، آموزش دیده اند. گروهی در حمل و جا به جایی بیماران خوب هستند و دیگری می تواند با گفتار شیرین، امید دوباره به زندگی سالمندان ببخشد.

این که شما کدام یک از پرستاران سالمند را برای مراقبت از پدر و مادر خود استخدام می کنید، به شخصیت و فرهنگ خانواده شما بستگی دارد.

این سوال رارا پیش از هر اقدامی برای استخدام پرستار از مشاور یا پزشک خود جویا شوید. خوب بودن یا نبودن پرستار بنابر شرایط کاری او مشخص می شود. خانواده های عزیز می بایست متناسب با وضعیت جسمانی بیمار، پرستار خود را انتخاب نمایند.

پرستار سالمند خانم یا آقا؟

جواب سوال پرستار سالمند خانم خوب هست یا آقا؟ تعیین کننده جنسیت پرستار سالمند است. معمولا خانواده ها برای راحتی بیمار از شرکت مربوطه پرستار هم جنس درخواست می کنند. در برخی اوقات، به علت شرایط خاص سالمند تنها گزینه پیش روی شما، پرستار آقا می باشد. در صورتی که سالمند آقا باشد و نیاز به پوشک و استحمام داشته باشد، بهتر است از پرستار سالمند آقا کمک گرفته شود. اما در سایر موارد خانواده ها ترجیح می دهند از یک پرستار سالمند خانم برای مراقبت از سالمندان خود کمک بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا