اقتصادی

پرداخت ۹۴۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در ۳ سال

در دولت سیزدهم یکی از سیاست های مهم بانک مرکزی ارائه و ارائه تسهیلات بانکی به اقشار مختلف جامعه است که در سه سال گذشته عملکرد مثبتی را در این بخش به ثبت رسانده است. به این ترتیب در این مدت نزدیک به 940.8 هزار میلیارد تومان تسهیلات در هفت بخش پرداخت شده است.

به گزارش میجیک، بانک مرکزی در دولت سیزدهم برنامه اعطای تسهیلات در حوزه های مختلف را در دستور کار قرار داد و از زمان تاکید شهید سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس دولت افزایش و ارائه تسهیلات حمایتی برای بخش های مختلف را در دستور کار قرار داد. جامعه، این دغدغه یکی از وظایف بانک مرکزی است.

پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری برای 4.2 میلیون متقاضی

شبکه بانکی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود 457 پس انداز (هزار میلیارد تومان) به بیش از 4 میلیون و 202 هزار و 329 متقاضی تسهیلات ازدواج و زایمان پرداخت کرده است.

همچنین در این مدت مبلغ 204.6 فقره تسهیلات در قالب قانون جهش تولید مسکن به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 36.4 درصد تسهیلات ودیعه مسکن به 464 هزار و 43 متقاضی پرداخت شده است.

همچنین 85.5 پس انداز تسهیلات خرید تضمینی حبوبات، 120.9 پس انداز برای عرضه دارو و 35.4 پس انداز برای خرید سایر محصولات کشاورزی توسط شبکه بانکی تسهیلات پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات بانکی 941 هزار میلیارد تومان در 3 سال

پرداخت تسهیلات 1350 حمت برای بنگاه های کوچک و متوسط

همچنین از ابتدای دولت سیزدهم برای حمایت از تولید شبکه بانکی مبلغ 1.35 همت (1350 هزار میلیارد تومان) به بنگاه های کوچک و متوسط ​​پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات بانکی 941 هزار میلیارد تومان در 3 سال

رشد 24.7 درصدی تسهیلات اعطایی در سال 1402

شبکه بانکی در سال گذشته بیش از ۵۶۴۶ فقره وام به بخش‌های مختلف اقتصاد اعطا کرد که نسبت به سال گذشته یک هزار و ۱۲۰ فقره وام معادل ۲۴.۷ درصد افزایش داشت.

همچنین بیش از 81 درصد تسهیلات در شبکه بانکی برای حمایت از کسب و کار و تولید پرداخت می شود.

بر این اساس، تسهیلات پرداختی از بانک ها طی فروردین ماه امسال 240.7 همات (2407 هزار میلیارد ریال) بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته مبلغ 47.9 همات (479.9 هزار میلیارد ریال) 24.9 درصد افزایش داشته است.

همچنین از مجموع تسهیلات پرداختی مبلغ 205.1 همات (2051 هزار میلیارد ریال) معادل 85.2 درصد برای صاحبان مشاغل (حقوقی و غیرحقوقی) و 35.5 همات (355.2 هزار میلیارد ریال) معادل 14،8 درصد است. به مصرف کنندگان نهایی (خانوارها) اختصاص می یابد.

من باید بگویم؛ تسهیلات پرداخت خرد (کمتر از سه میلیارد ریال) به مبلغ 52.2 (522.6 هزار میلیارد ریال) معادل 21.4 درصد از کل تسهیلات پرداختی از شبکه بانکی است.

پرداخت تسهیلات بانکی 941 هزار میلیارد تومان در 3 سال

تخصیص 100 فقره تسهیلات وام کار

بر اساس اعلام بانک مرکزی، امسال 100 اعتبار برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه کار در قانون بودجه امسال اختصاص یافته و سهمیه بانک ها تعیین و به آنها ابلاغ شده است. همچنین هماهنگی های لازم با نهادهای ذیربط برای تسریع در توزیع استانی و دستورالعمل های مربوطه به سایر نهادها با هماهنگی بانک مرکزی انجام شده است. این باعث می شود پرداخت تسهیلات سریعتر انجام شود.

سال گذشته شورای پول و اعتبار برای گسترش دامنه تسهیلات اشتغال، تصمیم گرفت حداکثر 300 میلیون تومان وام اشتغال برای سایر مشاغل ارائه کند.

افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان

در دولت سیزدهم، بانک مرکزی و شبکه بانکی ضمن حمایت از عرضه و تولید در حوزه مسکن، بر اساس «قانون جهش تولید مسکن»، تلاش کردند تا موانع و مشکلات حوزه های مختلف از جمله موانع مرتبط را برطرف کنند. برای پرداخت تسهیلات طرح بر اساس قانون همچنین در سمت تقاضا برای خانه دار شدن جوانان و ترویج فرهنگ سپرده گذاری، مقرر شد سقف تسهیلات مسکن جوانان افزایش و به شبکه بانکی دولتی ابلاغ شود. .

من باید بگویم؛ تا امروز حدود 202 هزار میلیارد تومان (202 همت) تسهیلات در این بخش به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

پیش بینی 3.2 تلاش تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت های دانش بنیان

بانک مرکزی در دولت سیزدهم موظف است در قالب قانون بودجه از «شرکت های دانش بنیان» حمایت کند و امسال نیز شبکه بانکی موظف است از طریق رئیس جمهور مبلغ 3.2 همت را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهد. صندوق نوآوری و رفاه

همچنین تسهیلات عادی همانند سال های گذشته به این شرکت ها ارائه می شود، سال گذشته شبکه بانکی بیش از 233 فقره وام به شرکت های دانش بنیان پرداخت کرد که نسبت به سال قبل جهش و رشد 61 درصدی را نشان می دهد. .

پرداخت تسهیلات بانکی 941 هزار میلیارد تومان در 3 سال

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا