مطالب میجیک

پتانسیل قهرمانی داریم – میجیک

میجیک/اصفهان دروازه بان تیم فوتبال بانوان سپاهان اصفهان گفت: استعدادهای بسیار خوبی در کشورمان داریم که برای کمک به فوتبال بانوان باید ببینیم و شکوفا کنیم، هنوز برای رسیدن به فوتبال جهان و شرق آسیا راه داریم.

تیم فوتبال بانوان سپاهان در هفتمین سال حضور در لیگ برتر بانوان پس از یک سال مریم ایراندوست در دستان نیلوفر اردلان سرآمد تیم شد و در نهایت موفق شد با 9 برد، 3 باخت و 6 تساوی 33 امتیازی شود و در رده چهارم قرار گیرد.

زهرا کدایی دروازه بان ملی پوش سپاهان از دنیای فوتبال میجیک آنها گفتگویی داشتند که در ادامه می خوانید:

میجیک: چگونه وارد دنیای فوتبال شدید؟

من در استان فوتبال خیجی به دنیا آمدم. من از کودکی علاقه خاصی به فوتبال دارم و با دوستانم در زمین های خاکی خوزستان بازی می کردم. احساس می کنم خداوند استعداد فوتبالی را در من ایجاد کرده است که می تواند از کودکی تا کنون در این رشته ادامه دهد و موفق شود.

میجیک: چرا پست دروازه بانی است؟

از کودکی به پست دروازه بانی علاقه داشتم و کار حرفه ای خود را با بازی در لیگ برتر فوتسال خوزستان آغاز کردم. در واقع سرمربی فعلی ما سرمربی تیم ملی فوتسال است. پسر چهارده ساله من در مدت کوتاهی توانست نظر مربیان را برای پست دروازه بانی به خود جلب کند تا در پست مورد نظر خود موفق شود.

میجیک: وضعیت فوتبال بانوان در کشور چگونه است؟

فوتبال بانوان نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است. در گذشته هیچکس به فوتبال و فوتسال بانوان توجهی نداشت، اما با پیشرفت زمان باشگاه هایی به وجود آمدند که علاوه بر تیمداری، تیم ملی را نیز تشکیل دادند. فکر می کنم هنوز امکان پیشرفت وجود دارد، چون استعدادهای بزرگی در کشورمان داریم که باید آن ها را ببینیم و به فوتبال بانوان کمک کنیم، هنوز راه زیادی برای رسیدن به فوتبال جهان و شرق آسیا داریم. امیدوارم با برنامه ریزی بتوانیم تیم ملی خوبی داشته باشیم. اگر یادتان باشد برای اولین بار به جام ملت های آسیا صعود کردیم و توانستیم تورنمنت خوبی داشته باشیم.

میجیک: از چالش های فوتبال بانوان بگویید؟

چالش های فوتبال بانوان در سطح لیگ بسیار زیاد است. برای برخی تیم ها تیم داشتن سخت است چون اسپانسر ندارند. امیدوارم سال آینده وضعیت لیگ و باشگاه بانوان بهتر شود اما هنوز مشکلات زیادی وجود دارد. اگر برای باشگاه های دیگر حمایت مالی شود و تیم های خودشان را ایجاد کنند، علاوه بر کمک به ارتقای فوتبال بانوان، لیگ بهتر و سطح آن بهتر می شود.

میجیک: چرا باشگاه سپاهان انتخاب شماست؟

باشگاه سپاهان یک باشگاه بسیار بزرگ و حرفه ای است که جوایز زیادی در نمایشگاه ها دارد. وقتی باشگاهی درخواست قرارداد می کند یکی از دلایلی که من می گیرم ماهیت باشگاه بزرگ و حرفه ای است که بازیکنان می توانند با توجه به امکانات و ارزشی که برای تیم قائل است پیشرفت کنند. با توجه به شرایطی که در کار و روند فوتبالم وجود دارد، از انتخابم پشیمان نیستم.

میجیک: تیم سپاهان برای پیشرفت چه باید بکند؟

در هر تیمی مشکلات کوچکی وجود دارد، سال گذشته با تیم سپاهان نایب قهرمان شدیم و شرایط قبل با امسال بسیار متفاوت بود. وقتی او سرمربی خانم ایراندوست شد، شرایطش خوب بود و تیم در پایان فصل دوم شد. در جریان اتفاقات و سیاست های باشگاه و تغییر سرمربی، اکثر بازیکنان کلیدی تیم رفتند و شرایط سختی را پشت سر گذاشتند که به نظرم در حیطه و سیاست باشگاه است. سال گذشته بانو اردلان تیم را برعهده گرفت که ساختار و تمهیدات مورد نیاز تیم را به کلی تغییر داده است. با درایت کادر فنی و همین افراد تیم توانستیم حداقل برای Get yourself به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم. امیدوارم سپاهان در صورت تصمیم برای ماندن و همکاری با دو طرف بتواند در فصل آینده قهرمانی را با پتانسیل به ارمغان بیاورد.

میجیک: در این دو سال سپاهان سرمربی ثابتی نداشت، تاثیری در نتایج داشتی؟

من به عنوان بازیکن و سرباز این باشگاه تا زمانی که قرارداد دارم اجازه نخواهم داد که مشکلات زیادی حواسم را پرت کند. فصل گذشته موفق شدیم چهارم شویم انشالله تیم در قهرمانی به ثبات برسد.

میجیک: لیگ امسال چطور است؟ رقبای خود را چگونه می بینید؟

سطح و کیفیت لیگ نسبت به سال های گذشته خوب است برخی از تیم ها با صرف هزینه برای کسب مقام به میدان می آیند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا