پاسخ کوروش باقری به رکوردگیری از زنان بعد از بستن تیم آسیایی

کوروش باقری

پاسخ کوروش باقری به رکوردگیری از زنان بعد از بستن تیم آسیایی

انتقاداتی مبنی بر عدم انتخاب تیم ملی وزنه برداری بانوان برای مسابقات قهرمانی آسیا مطرح شد که مدیر تیم ملی به آن پاسخ داد.

به گزارش میجیک، فدراسیون وزنه برداری اعلام کرد که از بانوان وزنه بردار سراسر ایران رکورد گرفته می شود و کسانی که تصمیم به حضور در این رکورد دارند باید تست دوپینگ بدهند. از آنجایی که لیست نفرات قهرمانی آسیا بحرین بسته شده است، کسانی که در این رکورد حضور داشتند به اردوی تیم ملی برای مسابقات جهانی دعوت می شوند اما در این بین سوالاتی در مورد چرایی این مسابقات مطرح شده است. رکورد قرعه کشی قهرمانی آسیا انجام نمی شود تا مدعیان فرصت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را داشته باشند.

کوروش باقری، مدیر تیم ملی وزنه برداری در گفت وگو با میجیک، در پاسخ به این سوال که چرا رکوردی در مسابقات قهرمانی آسیا در دسته بانوان ثبت نشد؟ وی گفت: قبل از بازی دولت اسلامی لیست نفرات بسته شده است و فرصت کافی برای ثبت رکورد نداریم. برعکس اردوی بانوان تشکیل نشده و مشغول آماده سازی تیم بانوان برای بازی های دولت اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: البته با توجه به شرایط چند سال پیش فکر نمی کنم افراد خاصی را از دست داده باشیم و از کسانی که در فضای مجازی ادعا می کنند و درخواست می کنند که بیایند و ضبط شوند و تست دوپینگ بدهند دعوت می کنیم. ، اما به هر دلیلی، خودشان علاقه ای ندارند. هیچ دلیل شخصی برای ضبط نکردن وجود ندارد و ای کاش حساسیتی که در این دو ماه برای ضبط داشتم، در شش هفت سال اخیر هم وجود داشته باشد.

باقری همچنین گفت: گوش ما نصیحت خوب و مؤثر می شنود و اگر نقدی باشد خالصانه آن را می پذیریم. در همان تنظیمات ضبط که راه اندازی شده، مردم می توانند بیایند و خودشان را نشان دهند و تست دوپینگ بدهند. که رکورد خوبی ثبت کرد و نظر کادرفنی را گرفت و من از آن در اردوی جهانی استفاده خواهیم کرد. البته برای این منظور از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا نمی خواهیم همه چیز را ببریم، فقط می خواهیم سکوی تیم را بگیریم، بلکه می خواهیم تیم یکدست باشد و وزنه برداران بتوانند رکورد بهتری نسبت به قبل ثبت کنند. .

باقری با اشاره به انتقاداتی که از رکوردشکنی تیم ملی بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا مطرح شد، تصریح کرد: منتقدان وقتی اردوی ملی بانوان در فروردین، اردیبهشت و خرداد برگزار نشد، انتقاد نکردند و اعلام نکردند. چه نیازی به ضبط است؟ وقتی فرصت دیگری پیش می آید. فدراسیون دو ماه است که کار کرده است و انتظار دارد در این دو ماه همه چیز انجام شود. باز هم تاکید می کنم که آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات هستیم، اما انتظار نقد منطقی و منصفانه را هم داریم.

وی ادامه داد: شک ندارم دختران شایسته ای از کل ایران هم هستند که دلتنگ شده اند و قصد داریم رکورد بزنیم اما زمان دیگری را در نظر گرفته ایم. بعد از مسابقات قهرمانی جهان تصمیم گرفتیم بازی انتخابی تیم ملی بانوان را در تمام رده های سنی با برنامه ریزی خاصی انجام دهیم، اما چند مصری را دیدیم، این رکورد را به ثبت رساندیم و پرسیدیم آیا کسی رقیب است؟ البته او باید تست دوپینگ بدهد. من معتقدم همه بی گناه هستند، اما اگر خدای ناکرده اتفاقی بیفتد، طبق قانون با ورزشکاران و مربیان آنها برخورد می شود.

باقری گفت: شاید بتوان امیدوار بود که فدراسیون جدید در مورد انتخاب وزنه برداران متفاوت از فدراسیون قبلی عمل کند. قرار نبود تیم بانوان ما اعزام شود و حتی اردویی هم برایشان برگزار نشد، اما برایشان اردو درست کردیم و فرستادیم. تمامی مربیان استانی که با من و شاگردان تماس گرفتند خود را معرفی کردند و در مورد رکوردهای خود صحبت کردند. می خواهم بیایند و ضبط کنند. برخی از آنها در مورد آکورد صحبت می کردند و با اینکه از آنها خواستم برای ضبط بیایند، نیامدند و نمی دانم چرا. در این اردوی تیم ملی یکی از دعوت شدگان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا نیامد.

وی افزود: شروع کرده ایم و تلاش می کنیم به درستی انجام شود. ما ادعا نمی کنیم که بی گناه هستیم و بدون دیکته نمی گویم به 20 رسیده ایم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا