برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

ویژگی های دندانپزشک اطفال خوب چیست؟

وظایف دندانپزشک اطفال

حقیقت این است که مرکز دندان های کودکان در این مورد بسیار مهم است. آنها باید محیطی امن برای آنها فراهم کنند تا با دندانپزشک خود احساس راحتی کنند.

کیفیت دندانپزشکی کودکان

یکی از دغدغه های والدین کودکانی که می خواهند به مطب دندانپزشکی مراجعه کنند، راحتی فرزندانشان در محیط است. حقیقت این است که محیط دندانپزشکی کودک در این زمینه بسیار مهم است. باید محیطی امن برای آنها وجود داشته باشد تا با دندانپزشک خود احساس راحتی کنند. همچنین منظره جالب و طراحی و رنگ مناسب برای دفتر کودک بسیار مهم است.

والدین قبل از مراجعه به مطب دندانپزشکی چه کاری باید انجام دهند؟

همه چیز را ساده نگه دارید و مطب دندانپزشکی را برای کودکان توضیح ندهید.

برای کودکتان خوب صحبت کنید

چند روز قبل از رفتن به دندانپزشکی، آزمایش را با کودک خود بازی کنید، شما یک دندانپزشک کودکان خواهید بود و از کودک می خواهید دندان های خود را از طریق یک آینه کوچک ببیند.

به هیچ وجه به فرزندتان رشوه ندهید، اگر گریه نکنید برایتان چیزی می خرم، این عبارات باعث افزایش اضطراب کودک می شود.

آرامش دیگری برای دندان های کودک خود بگذارید.

ویژگی های یک متخصص اطفال خوب

به دنبال حرفه ای باشید که بتواند تجربه ای بدون استرس را برای فرزندتان فراهم کند. متخصصی را پیدا کنید که در درمان کودک تا نوجوان متخصص باشد. ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب عبارتند از:

استقبال خوب:

شخصیت خونگرم و جذاب یکی از ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب است که برای از بین بردن ترس کودک ضروری است. برای آشنایی با محیط دندانپزشکی چند روز قبل به ملاقات کودک خود بروید تا کودک راحت و آسوده باشد.

رفتن به دندانپزشک هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان ترسناک است.

مثبت فکر کن:

از لحظه رویش اولین دندان ها، کودک باید دو بار در روز مسواک بزند تا دچار پوسیدگی نشود. نشان دادن اهمیت مراقبت از دهان و دندان، ایجاد نگرش مثبت در کودکان برای حفظ سلامت دندان ها از ویژگی های یک دندانپزشک کودک خوب است. روابط بین دندانپزشک و فرزندتان را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که آنها انتخاب درستی دارند.

صبر:

نشستن آرام زیر دندان برای کودکان دشوار است. بنابراین، صبر و شکیبایی با کودکان از ویژگی های یک متخصص اطفال خوب است. شما به دندانپزشکی نیاز دارید که نه تنها ماهر و با تجربه باشد، بلکه بتواند نگرانی ها و ترس های فرزندتان را به خوبی مدیریت کند.

استفاده از روش های مختلف بیهوشی:

روش های مختلفی برای ایجاد بیهوشی در کودکان استفاده می شود که هر کدام به سن کودک، نوع درمان و همکاری بستگی دارد. در کودکانی که به خوبی با دندانپزشک همکاری می کنند و از دندانپزشک نمی ترسند از بی حسی شکمی استفاده می شود. در کودکانی که به شدت از دندانپزشک می ترسند، با دندانپزشک همکاری نمی کنند، نمی توانند زمان درمان را تحمل کنند و یا نیازهای خاصی دارند، استفاده از داروهای بیهوشی مانند گاز سر یا بیهوشی عمومی توصیه می شود. کودکی که گاز در سر دارد هوشیار است اما نمی تواند دندان ها را به هم بزند. امکان استفاده از این روش ها را برای فرزندتان از مطب دندانپزشکی فرزندتان بپرسید.

بامزه بودن:

وقتی صحبت از بچه ها می شود، داشتن حس شوخ طبعی ضروری است. این یکی از ویژگی های بارز یک دندانپزشک اطفال خوب است که تجربه بازدید از کودکان برای معاینه را به سخره بگیرد. دندانپزشکی که می تواند به شما نحوه صحیح مسواک زدن و ایجاد چهره های خنده دار و صداهای خنده دار را به شما آموزش دهد، عزیز است.

با ملاحظه:

داشتن یک تجربه منفی در یک محیط پزشکی باعث می شود همه از دندانپزشکی متنفر باشند برخی از کودکان نیازهای ویژه ای دارند که نیاز به درک و همکاری بیشتر تیم پزشکی دارد، به عنوان مثال، برخی از کودکان قادر به راه رفتن نیستند و با همکاری تیم پزشکی از ویلچر یا عصا استفاده می کنند. نیازهای کودک و انجام تنظیمات لازم در محیط برای سازگاری با شرایط پزشکی از ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب است.

ایجاد:

یک دندانپزشک اطفال خوب همیشه یک راه جدید و هوشمندانه برای آرام کردن کودک دارد. یک دندانپزشک باهوش به احساسات کودک توجه می کند و سعی می کند بر اساس آن تجربه ای سازنده و لذت بخش برای کودک ایجاد کند.

شفافیت درمان:

یک دندانپزشک اطفال خوب باید با دقت به نگرانی ها و علائم بیمار گوش دهد. تمام معاینات و رادیوگرافی ها باید با دقت انجام شود. سپس روش درمان، هزینه و مراقبت های بعدی را به طور کامل برای کودک و والدین توضیح دهید. دندانپزشکی را برای فرزندتان انتخاب کنید که برای پاسخ دادن به سوالات شما وقت بگذارد و تمام جنبه ها و گزینه های درمانی را توضیح دهد.

تجربه و تخصص:

دندانپزشکان اطفال دوره های طولانی تری را نسبت به دندانپزشکان عمومی می گذرانند تا در مورد مشکلاتی مانند حفره های ناشی از تغذیه با شیر در شب، مکیدن انگشت و دندان دردهای ناشی از رشد دندان های شیری بیاموزند. دندانپزشک همچنین اطلاعاتی در مورد رشد و مراقبت از کودک دریافت خواهد کرد. آگاهی از روانشناسی کودک و اصول آرامش کودک از دیگر ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب است.

دکمه بازگشت به بالا