وقتی نایب رئیس زنان فوتبال ایران قوانین فیفا را زیر سوال می‌برد!

اظهار نظرهای عجیب شهره موسوی درباره بازگشت تیم ملی فوتبال بانوان ایران به رده بندی فیفا نشان می دهد که او از قوانین فیفا بی اطلاع است.

به گزارش میجیک ، هرکسی که یک تیم فوتبال دارد نباید از قوانین و اطلاعات این رشته اطلاعاتی داشته باشد و باید در چنین مواردی مراقب نظرات خود باشد ، زیرا با اظهارنظرهای غیر منطقی و اشتباه ، فرصت عمل و پیشرفت به راحتی از دست می رود.

شهره موسوی ، که به عنوان نایب رئیس فدراسیون فوتبال زنان در تاریخ 31 مارس 2010 انتخاب شد ، به عنوان یکی از این افراد. معاون رئیس جمهور که در مدت زمان کوتاهی نشان داد از قوانین بین المللی این رشته اطلاع ندارد اما مدیریت تیم در لیگ دسته اول پاهای مدیر بازاریابی این زنجیره را به فوتبال باز کرد و او را در بیشترین حد قرار داد موقعیت حساس فوتبال زنان.

داستان از این قرار است که تیم ملی فوتبال زنان ایران که در سال 1399 به دلیل 18 ماه غیبت در مسابقات از رده بندی فیفا حذف شده بود ، در 17 آوریل به رده بندی 1400 بازگشت.

شهره موسوی در این باره اظهار نظری عجیب و غریب کرد: “پس از مکاتبات مستمر و متعدد با فیفا در مورد دلایل حذف تیم ملی فوتبال بانوان از رده بندی جهانی و با کمک کمیته زنان فدراسیون فوتبال ، سرانجام موفق شدیم متقاعد شویم فیفا که “تیم ملی فوتبال زنان به صفوف جهانی برگشته است. ما در 16 و 17 ژوئن دو بازی تدارکاتی مقابل بلاروس انجام دادیم که لزوماً نقطه شروع خوبی برای تیم ملی نخواهد بود.

با این اظهار نظرها ، موسوی در واقع در مورد قوانین فدراسیون جهانی سال کرد. فیفا مانند فدراسیون ایران را نمی توان با نامه نگاری و وعده های تحقق نیافته تصمیمات غیرقانونی گرفت. علاوه بر این ، قوانین خاصی در زمینه رتبه بندی وجود دارد که با ارسال نامه و مکاتبه تغییر نمی کنند.

دلیل بازگشت تیم ملی بانوان ایران به رده بندی فیفا این بود که شیوع تاج بسیاری از مسابقات را به تعویق انداخت و برخی از تیم های ملی را تعطیل کرد ، همین امر باعث شد فیفا این مسابقه را 48 ماه پیش برای رده بندی تیم ملی در نظر بگیرد. یعنی وقتی تیم ایران در مسابقات مقدماتی المپیک شرکت کرد.

فیفا: تیم هایی که حداقل 5 بازی با تیم رده بندی نداشته اند یا در 48 ماه گذشته غیرفعال بوده اند در رده بندی قرار نمی گیرند.

از طرف دیگر ، بررسی رتبه بندی فدراسیون جهانی در تاریخ های مختلف ، تصویری واقعی از بازگشت ایران ارائه می دهد. در رتبه بندی منتشر شده در 15 آگوست 2016 ، کره شمالی در رتبه 10 ، اردن 58 ، پرو 65 و 70 در رتبه 70 قرار دارد. البته تعداد کشورهایی که در این تاریخ جایگاهی دارند بسیار بیشتر از آن است که نام آن مشخص است اما برخی موارد به اندازه کافی برای توصیف مشکل در 19 دسامبر 1999 ، کشورها از رتبه ها سقوط کردند ، اما در 17 آوریل 1400 به صفوف بازگشتند و به موقعیت های قبلی خود بازگشتند.

آیا شهره موسوی پاسخی به این س ofال دارد که آیا کشورهایی که با ایران به رده های جدید بازمی گردند نیز با FIFA مطابقت داشته و برنامه های بازی خود را ارائه داده اند؟

کره شمالی ، نایب رئیس زن دهم ، برای دستیابی به رتبه برتر تا چه اندازه با فیفا مطابقت داشته است؟ یا اینکه آیا نایب رئیس فدراسیون ایران می تواند با ارسال برنامه ای قویتر و مکاتبات بیشتر موقعیت بهتری برای ایران بدست آورد!

موسوی باید بداند که هواداران فوتبال و کسانی که این رشته را می شناسند با این جمله فریب نخواهند خورد و بنابراین آنها نه تنها به زنانی که فدراسیون را نگه می دارند تشویق می کنند بلکه از انتخاب خود هر روز پشیمان می شوند.

برعکس ، بنده عزیزم باید هر چه سریعتر وضعیت معاون را حل کند. ناآگاهی موسوی در مورد قوانین فیفا و اقدام نه تنها به دلیل این افراد ، بلکه در مورد کادرهای جدید فدراسیون نیز بحث می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا