وقتی مسائل زنان و جوانان تنها در ایام انتخابات عزیز می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

وقتی مسائل زنان و جوانان تنها در ایام انتخابات عزیز می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین؛ گروه جامعه_ ساناز باقری راد: شعارهای فضایی ، وعده های رویایی ، حرفه های عجیب و غریب ، وعده های شادی آور و حرفه های پوچ برای به دست آوردن صدا و علاقه مندی طرفداران.

این جمله خلاصه ای از وضعیت فعلی کشور است. روزهایی که ما انتخابات ریاست جمهوری آینده 1400 را داریم و بازار تبلیغات کاندیداها بسیار داغ شده است. به نظر می رسد این بازار روحیه نامزدهای ریاست جمهوری را تقویت می کند و به دنبال آن شعارها و وعده های عجیب و غریب و غیرقابل تردید ارائه می شود.

این روزها ، هر نامزدی در خانه کشیش برنامه دولت بعدی خود را اعلام می کند و از طریق رسانه های عمومی و سایر روش ها وعده می دهد. وعده ای که برخی از آنها برای تکمیل وضعیت فعلی کشور کاملاً غیرممکن است و ممکن است همچنان همان شعار باشد.

همانطور که معمولاً در کارزارهای انتخاباتی اتفاق می افتد ، مسائلی مانند زنان و جوانان مسلماً موضوعات خوبی هستند که نامزدها وعده می دهند. از زمان انتخابات گذشته ، بسیاری از نامزدها در سخنرانی های خود به این دو موضوع پرداخته و قول های کمی را در این زمینه داده اند.

با این حال ، مسائل زنان ، جوانان و ازدواج اغلب مورد توجه قرار می گیرد و پس از به قدرت رسیدن یک نامزد ، در عمل ، وعده های داده شده درباره دولت فراموش می شوند و کمتر عملی می شوند.

انتظارات نادرست از جوانان با وعده 500 میلیون وام

اکنون به نظر می رسد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم نیز تحت تأثیر همین روال قول فضایی قرار گرفته اند و چند روز پیش سخنان عجیبی از برخی نامزدها شنیده ایم.

دادن 500 میلیون وام به یک زوج جوان یکی از شعارهای رویایی است که چند روز پیش توسط یکی از این نامزدهای انتخاباتی برافراشته شد.

هنگامی که یکی از نامزدها موضوع را اعلام کرد ، وی گفت: “هنگامی که من رئیس جمهور می شوم ، دستور تشکیل فوری صندوق رفاه جوانان را قبل از مارس 2014 صادر می کنم.” هر زوج جوان 500 میلیون تومان از این صندوق برای اشتغال ، مسكن و مسكن دریافت می كنند.

وعده پرداخت 500 میلیون تومان وام به جوانان تصور نمی كرد كه این فقط و فقط در انتخابات گذشته می تواند این كار را انجام دهد.

اکنون ، اگر بدهی ازدواج به 70 میلیون سالمند برسد ، اگر در بانک ببینید ، موانع و مشکلاتی را که جوانان در رسیدن به بدهی دارند ، مشاهده خواهید کرد. مشکلاتی از قبیل پذیرش شدید ضامن از سوی بانک ها ، بی توجهی بانک ها به قوانین مجلس و مقررات بانک مرکزی برای ضامن بدهی ، صف طولانی برای بدهکاران و غیره ، تنها برخی از مواردی است که جوانان در پرداخت بدهی با آنها مشکل دارند.

اکنون ، اگر این وام را به اضافه 500 میلیون تومان می خواهید ، باید به متقاضی پرداخت کنید باید صد برابر شود و پرداخت آینده مشخص نخواهد بود.

از طرف دیگر ، تأمین مالی بدهی موضوع جدی دیگری است. از جانب به گفته این کاندیدا ، وام 500 میلیون دلاری از طریق ایجاد صندوق رفاه جوانان تأمین می شود. حال ، اگر کشور منابع کافی برای راه اندازی این وجوه را دارد ، چرا بانک ها 70 میلیون بدهی ازدواج مشابه را با تأخیر پرداخت می کنند زیرا منابع مالی کافی ندارند.

علاوه بر این ، بیشتر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اکنون مسئولیت های اجرایی مهمی در کشور دارند و اگر بتوانند به این قول خود عمل کنند ، ابتدا باید در مسئولیت ها و سمت های فعلی خود به این موضوع بپردازند.

حمایت خالی از نامزدهای زن برای گرفتن رای

در حالیکه به موضوعات زنان می پرداخت ، یک نامزد دیگر در یک سخنرانی انتخاباتی گفت: “من از زنان برای مدیریت در همه جا استفاده می کنم.” زنان گاهی اوقات بیش از بسیاری از مردان سزاوار هستند و من مطمئناً یک وزیر زن خواهم داشت.

وعده وزیر زن نیز شعاری بود که حسن روحانی در انتخابات یازدهم و دوازدهم بار دیگر مورد انتقاد قرار گرفت و یکی از قول های قطعی وی در آن زمان تعیین وزیر زن بود. این وعده هرگز عملی نشد و حتی زنان اصلاح طلب نیز بارها از روحانی انتقاد کردند که این قول را نادیده گرفته است.

با رنگ و بوی زنان خانه دار به افراد غیر متخصص قول دهید

در این دوره از انتخابات ، تقاضاها درباره موضوعات زنان و جوانان تقریباً به همه نامزدها سرایت کرده است و حتی یک نفر نیز در این مورد خالی نیست.

سایر نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اخیراً به موضوع زنان ، به ویژه زنان خانه دار پرداختند.

وی گفت: “ما خدمات خانه داری را به عنوان پروژه و حقوق آن در نظر می گیریم و به یك خانم خانه دار دو مسئولیت خواهیم داد ، یكی از آنها مراقبت از فرزندان و سایر موارد برای بهبود سلامت خانواده تا شیوع بیماری است.” سلامتی تا خانواده اندام خود را از دست ندهند.

در انتخابات قبلی ، نامزدها به طور مکرر به مسائل زنان خانه دار ، زنان سرپرست خانوار و بیمه ها پرداختند. در دو انتخابات گذشته ، حسن روحانی قول داد که برای زنان خانه دار بیمه و برای زنان خانه بیمه کند و امید بسیاری را به مردم بدهد.

با این حال ، پس از گذشت 8 سال از دولت تدبیر و امید ، نه تنها بیمه زنان خانه دار به شعارهای پوچ و پوچ تبدیل شده است ، بلکه بیمه سرپرست زنان خانوار هنوز به طور کامل انجام نمی شود و هنوز چند زن در کشور مشکلات این . او در حال مبارزه است.

اکنون ، ظهور مجدد موضوع توسط کاندیداها در این دوره از انتخابات ما را به یاد وعده های گذشته به مردم می اندازد و به نظر می رسد که این وعده ها جنبه تبلیغاتی بیشتری نسبت به قول های اجرایی دارند.

مشکل دیگر این است که وعده پرداخت حقوق به زنان خانه دار نیز قانون ایالت را نقض می کند. زیرا طبق این قانون ، زنان خانه دار وظیفه پرداخت نفقه و نگهداری از زنان خانه دار را بر عهده دارند و دولت موظف است “بیمه” زنان خانه دار را تأمین كند كه این امر از حیث حاكمیت است.

بنابراین ، صرف نظر از آنچه قول انتخابات انجام شده باشد یا خیر ، اصل و نیاز اساسی برای مغایرت با قانون کشور آینده من ویژه اعلام شده است.

نامزدها به موضوعات عمده جامعه می پردازند

به طور کلی ، در همه انتخابات ریاست جمهوری ، نامزدها سعی می کنند با به اشتراک گذاشتن مسائل مربوط به زنان و جوانان ، صدای خود را به دست آورند ، در حالی که به طور کلی این قول فقط به زمان انتخابات بستگی دارد و در عمل ، حوزه زنان و جوانان فراموش می شود. قبلاً واریز شده است

علاوه بر این ، نمایندگان باید به جای گفتن شعارها و وعده هایی شاد و غیرحرفه ای ، بر اولویت ها و موضوعات اصلی دو گروه تمرکز کنند و شعارهای فرعی اضافه نکنند.

دکمه بازگشت به بالا