وعده‌ دولت برای تسویه طلب گندم‌کاران؛ منابع لازم پیش‌بینی شده است

تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران در حالی تا دو ماه است که سخنگوی دولت امروز اعلام کرد منابع مورد نیاز برای تکمیل گندم خریداری شده از کشاورزان پیش بینی شده است تا به زودی پرداخت گندم تضمینی انجام شود. تا جایی که ممکن است.

به گزارش میجیک، در روزهای گذشته معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با عذرخواهی از کشاورزان به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالبات خود اعلام کرد که پرداخت مطالبات کشاورزان بیش از یک هفته طول نمی کشد. و اکثر مطالبات به زودی پرداخت خواهد شد.

بر اساس اعلام فعالان بخش کشاورزیکشاورزان از ابتدای سال غلات تولیدی خود را به وزارت جهاد کشاورزی ارسال کرده اند اما بابت غلاتی که ارسال کرده اند پولی دریافت نکرده اند. این در حالی است که با وجود موافقت هیات قیمت گذاری و دستورالعمل خرید تضمینی، گندم خریداری شده از کشاورزان باید ۲۴ ساعت پس از تحویل غلات پرداخت شود.

همانطور که گزارش شده، قیمت گندم خریداری شده توسط دولت حدود 40 حمت است که تنها 2.3 حمت است.

اما امروز سخنگوی دولت در حاشیه جلسه شورای دولتوی خاطرنشان کرد: منابع مورد نیاز برای تکمیل غلات خریداری شده از کشاورزان پیش بینی شده است تا پرداخت غلات خریداری شده به سرعت انجام شود و بتوانیم تمام هزینه غلات را در شش ماهه اول پرداخت کنیم.

بهادری جهرمی همچنین افزود: تولید و خرید داخلی گندم در این دولت افزایش یافته است. خرید غلات داخلی 2.5 برابر شد و تسویه بدهی نیز انجام شده و امسال نیز انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا