اقتصادی

وصول ۲۱۷۸ میلیارد تومان درآمد و منابع عمومی و اختصاصی توسط دستگاه‌های اجرایی لرستان

میجیک/لرستان مدیرکل دیوان محاسبات لرستان از وصول ۲۱۷۸ میلیارد تومان از محل درآمد و منابع دولتی و خصوصی توسط دستگاه اجرایی استان خبر داد.

مظفر جمالی نژاد امروز 30 اردیبهشت در خصوص امور عمومی و فرهنگی اظهار داشت: دیوان محاسبات استان علاوه بر فعالیت های نظارتی از سایر برنامه های مردمی و فرهنگی نیز بهره مند شده است و سال گذشته نیز در خصوص راه اندازی طرح صندوق اکرام ایتام با مشارکت همکاران، و آن را متولی شش کودک بدون سرپرست دانستند و با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ماهانه به حساب مشمولان واریز شده است.

با اشاره به افتتاح صندوق های ستادی پنگره فولاد (حمایت از زندانیان) با مشارکت همکاران و واریز به انجمن حمایت از زندانیان لرستان که افزود: ماهانه با هماهنگی و تایید اداره کل زندان استان. و راه اندازی صندوق امانی با هدف کمک به مستمدان با مشارکت همکاران انجام شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با بیان اینکه بر اساس سیاست پیشگیری و نظارت مستمر و در اجرای بند یک تبصره 19 قانون بودجه 1401، گزارش نظارت مستمر بر اجرای بودجه به مدت دو ماه در پنج امتیاز به موقع با نظارت و کنترل بر فعالیت ها و عملکرد دستگاه اجرایی در کلیه بخش های بودجه و منابع و مصارف تهیه می شود و هنگام ارسال به مراجع ذیربط و مراجع استانی جهت نظارت و نظارت بر عملکرد استان، مورد در ادامه قانون که نتیجه بسیار خوبی در پیشرفت و اصلاح امور و جذب اعتبارات و جبران خسارت در معوقات استانی دارد، گفت: همچنین 62 فقره از گزارش پرونده فراخوان خارج از ارگان های دیوان محاسبات کشور است. از طریق مردم به دادگاه ارسال شد. سامانه ارتباطی 198، نمایندگان استان در شورای اسلامی و سایر گزارش های مردمی در خصوص موضوعات مهم و نقاط ضعف و آسیب به عملکرد دستگاه های اجرایی استان ها گزارش می دهند. با اصول و آئین نامه رفتار حرفه ای و مشمول پیگرد قانونی.

جمالی نژاد بیان کرد: 301 فقره گزارش پرونده فراخوانی شده از طریق اعضای دیوان محاسبات کشور و خارج از برنامه حسابرسی در موارد و مشکلات مختلف به همین صورت انجام شده است.

32 مورد از گزارش حسابرسی مشکل محور در حال پردازش است

وی افزود: برنامه حسابرسی سال گذشته در قالب گزارش حسابرسی مشکل محور 32 بنگاه دولتی و شبه دولتی با مالکیت عمومی ذیل بند (م) تبصره (2) قانون بودجه در حال تهیه و اجرا است که اجرا خواهد شد. . پس از نهایی شدن به مراجع ذیربط ارسال و پیگرد قانونی خواهد داشت.

مدیرکل دیوان محاسبات استان لرستان بیان کرد: در راستای نقش پیشگیری، بخشنامه و صیانت از نیروی انسانی بیش از (30) بخشنامه با دستگاه اجرایی استان برای رفع نقاط ضعف و تبیین موضوعات مهم مؤثر بر استان ، افزود: همچنین بیش از 70 نشست مشترک و نشست های ویژه با مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استانی برای ابلاغ، همکاری، تشریح موارد و ارائه راهکارهای لازم بر اساس قانون و اصول استقلال برگزار شد. تنها در سطح مدیریتی لرستان و بیش از 60 جلسه فنی، ویژه و عمومی و 2266 نفر ساعت آموزش فنی و ویژه در سازمان با هدف تبادل دانش و هم افزایی و ارتقای کیفیت حسابرسی برگزار شد. گزارش.

وی ادامه داد: با هدف رصد و کنترل وضعیت و عملکرد طرح ها و پروژه های استان با تمرکز بر موارد مشکل دار و راکد ماموریت 239 روزه، بازدید میدانی از طرح ها و پروژه های عمرانی استان انجام شد. با حضور دستگاه های ذیربط و پس از بررسی موانع و مشکلات مرتبط و ارائه راهکارهای لازم، گزارش های نظارتی تهیه و اقدامات قانونی انجام می شود.

جمالی نژاد تصریح کرد: طی بررسی های صورت گرفته توسط همکاران در لرستان 832 یافته و مشکل مهم از جمله انحراف از قانون و برنامه های زمانی و مالی مصوب، قصور، خسارات، تاخیر در حوزه منابع، هزینه ها، اموال و دارایی ها، زمین به دست آمد. ، کارگری، ساخت پروژه، اتمام قرارداد، تسهیلات بانکی، دستورات تکلیف، استخدام، تولید، صنعت، معدن، تفاهم نامه استانی و مشاهده شد که پس از مکاتبات و پیگیری و اقدامات قانونی لازم، منافع مالی ناشی از واریز وجه به حساب خزانه و موسسات نتیجه اجرای متناظر از اقدامات نظارتی قضایی بدون مراجعه به دادسرا 357 میلیارد تومان است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان لرستان، حدود 190 مورد، اقدامات اصلاحی لازم انجام و برای 75 مورد، به دستگاه اجرایی اخطار داده شد، 30 مورد نیز ناشی از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های غیرقانونی و دستورات دستگاه مرکزی ارسال شده است. به مرکز تشریفات قانونی که 15 پرونده به ارزش 153 میلیارد تومان به دیوان محاسبات کشور ارجاع شده و در 374 پرونده مکاتبات و پرونده های اولیه و لازم در دست اقدام و پیگیری است.

وی بیان کرد: در راستای سیاست ها و اولویت های ابلاغی هیات نظارت لرستان در سال گذشته در خصوص نظارت هدفمند و حمایت های مردمی، ارتقای شاخص های حاکمیت قانون، شفافیت، مبارزه با فساد، بسیج، برقراری انضباط مالی و بهبود عملکرد. پاسخگویی و پاسخگویی سازمان های بخش دولتی و گزارش دهی به آن به موقع و مؤثر است و در اجرای وظایف و فعالیت های این سازمان ناظر، این برنامه حسابرسی دادگاه با اولویت شناسایی مشکلات اصلی و اصلی و نقاط آسیب پذیر تشکیل می شود. از دستگاه اجرایی استان برای تحقق اهداف اصل 55 قانون اساسی در حفظ و حراست از بیت المال.

جمالی نژاد با بیان اینکه 139 دستگاه اجرایی در استان تحت نظارت دیوان محاسبات هستند، افزود: در این راستا با توجه به امکانات و برنامه حسابرسی سالانه، هر مورد به صورت نمونه مورد بررسی قرار گرفت. ۶۱ دستگاه اجرایی ردیف بودجه مستقلی ندارند و به صورت متمرکز مدیریت می شوند.

جمع آوری 2178 میلیارد تومان درآمد و منابع دولتی و خصوصی (استانی و کشوری) توسط دستگاه اجرایی

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با بیان اینکه بر اساس گزارش کاهش بودجه سال 1400 استان که در 6 ماهه اول سال 1401 تهیه، تدوین و تکمیل شده است، 2178 میلیارد تومان منابع دولتی و خصوصی بوده است. ( استانی و کشوری ) جمع آوری شده توسط دستگاه اجرایی که مبلغ یک میلیارد و 247 میلیون تومان مربوط به منابع و درآمد عمومی استان است که 107 درصد آن نسبت به پیش بینی محقق شده و 930 میلیارد تومان مربوط به مشخصات می باشد. . درآمد حاصل از دانشگاه ها که 82 درصد نسبت به پیش بینی محقق شده است، گفت: 24 ردیف درآمد نسبت به میزان پیش بینی دارای انحرافات نامطلوبی است که 16 ردیف کمتر از 50 درصد مبلغ مورد انتظار وصول است.

وی ادامه داد: هزینه های استانی اعم از اعتبارات هزینه ای مصوب و اخذ شده از دارایی های سرمایه ای و خصوصی استان از محل اعتبارات استانی، ملی و خبری در سال 1400 در مجموع 12 هزار و 18 میلیارد تومان برای استان اعلام شده که 10 مورد آن. هزار و 854 میلیارد تومان معادل (90) درصد تخصیص یافته است.

جمالی نژاد با بیان اینکه سهم اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای به ترتیب 7567 میلیارد تومان و 4451 میلیارد تومان است که به ترتیب 99 درصد و 76 درصد اختصاص دارد، افزود: 69 درصد از اعتبارات ملی و اخبار و خارج از بودجه استانی است. مکانیسم (جدول) شماره 10) ماده واحده قانون بودجه به استان ابلاغ شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان تصریح کرد: علاوه بر منابع و مصارف استان از محل بودجه عمومی، بودجه شرکت دولتی استان در سال 1400 بالغ بر 1164 میلیارد تومان تصویب شد که شامل اعتبارات تملک سرمایه می شود. دارایی برای اجرای پروژه های عمرانی به میزان (111 درصد) به دست آمده است.

گزارش کاهش بودجه سال 1401 در حال تهیه و تدوین است

وی با بیان اینکه گزارش کاهش بودجه سال 1401 هم اکنون در حال تهیه و تدوین است و تکمیل نشده است که طبق برنامه زمان بندی باید تا پایان تیرماه 1402 تکمیل شود، افزود: با انجام فعالیت های نظارتی و حسابرسی. در گزارش سال گذشته 32 مورد از گزارش حسابرسی در راستای برنامه حسابرسی کامل تهیه و به مراجع ذیربط و ذینفعان (دیوان محاسبات، شورای اسلامی، مراجع استانی و دستگاه های اجرایی ذیربط) ارائه شده است.

جمالی نژاد با بیان اینکه علاوه بر گزارش کامل برنامه حسابرسی، 23 فقره گزارش آسیب شناسی- تحلیلی به مشکلات مهم و کلان استان خارج از برنامه جامع وضعیت و عملکرد پروژه های حوزه آب پرداخته است. ، برق، گاز، صنعت، معدن، اشتغال، تولید، واگذاری زمین، مالیات، بدهی و مطالبات دستگاه های اجرایی، رد دیون، اموال و تولید دارایی های دولتی، فروش اموال مازاد از بانک ها، حساب های بانکی، راکد و نیمه تمام پروژه ها، ظرفیت قانونی استفاده نشده و مغفول مانده، تسهیل کننده صدور پروانه کسب، بانک ها و سامانه های اطلاعاتی، تهیه و برای تصمیم گیری، برنامه ریزی و اقدامات اصلاحی و قانونی به مراجع ذی ربط و ذی نفعان ارسال می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا