وزنه برداری زنان چگونه به سهمیه المپیک نرسید؟

در دسته 87+ کیلوگرم زنان ، اگرچه می توانستند برای ایران سهمیه بگیرند ، اما این فرصت از دست رفت.

به گزارش میجیک ، وزنه برداری ایران در بخش بانوان ، با وجود داشتن دو نماینده در رده های 76 و 87+ کیلوگرم ، اما نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند.

طبق قانون ، کسانی که این سهمیه را پیدا می کنند باید حدوداً هشت وزنه بردار برتر در قاره باشند.

این دو نماینده ایران شانسی برای قرار گرفتن در جمع هشت تیم برتر رنکینگ نداشتند. البته الهام حسینی به دلیل امتیاز کم خود در کسب سهمیه بهترین وزنه بردار آسیا نیز مشکل دارد. در این وزن عنوان بهترین وزنه بردار قاره به نماینده لبنان نشان داده شد که 2535 امتیاز کسب کرد اما حسینی 1505 امتیاز کسب کرد.

نکته دیگر اینکه بالاتر از حسینی دو وزنه بردار از ترکمنستان و فیلیپین حضور دارند.

وزنه برداری که در دسته 76 کیلوگرم شرکت می کند

در دسته 87+ کیلوگرم ، پریسا جهانفكریان شانس بیشتری دارد. او فقط یک رقیب از مغولستان برای کسب عنوان بهترین وزنه بردار آسیا دارد. نکته این است که جهانفكریان در مسابقات قهرمانی آسیا شركت نكرده است و این احتمال وجود دارد كه اگر در این مسابقات شركت می كرد با غلبه بر رقبای مغولستانی خود شانس کسب سهمیه المپیك را داشته باشد. از همه مهمتر ، وزنه برداری مغولستان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نکرد.

المپیک | وزنه برداری

این وزنه بردار در دسته 87+ کیلوگرم سهمیه کسب کرد

البته در وزن 87+ کیلوگرم ، هنوز سهمیه وجود دارد. از آنجا که در این وزن نمایشی از قاره آفریقا وجود ندارد ، سهمیه این قاره همچنان وجود دارد ، بنابراین فدراسیون جهانی اعلام کرد که تصمیم بعداً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا