اقتصادی

ورود ۱۰۵ فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور در دولت سیزدهم

عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل هوایی حاکی از افزایش 767 درصدی تردد مسافران بین المللی و ورود 105 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور است.

به گزارش میجیک، حوزه حمل و نقل در دولت سیزدهم رشد چشمگیری را تجربه کرده است که در هر یک از چهار شیوه حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی به وضوح قابل مشاهده است و آمارهای رسمی نیز حکایت از افزایش و توسعه زیرساخت ها دارد. و همچنین تعداد اکسپلویت ها در هر شکاف حمل و نقل. اما در روزهای گذشته پس از رقابت انتخاباتی بین کاندیداها این بحث مطرح شد که در این گزارش به منظور ایجاد افکار عمومی به تشریح عملکرد حوزه وزارت راه و شهرسازی می پردازیم. حمل و نقل هوایی در دولت سیزدهم

ورود 105 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور در دولت سیزدهم

بر اساس آمار رسمی اداره آمار، عملکرد و نظارت بر برنامه های وزارت راه و شهرسازی، در دولت سیزدهم جابجایی مسافران بین المللی 9 میلیون و 200 هزار نفر افزایش و نسبت به ابتدای کار 767 درصد افزایش داشته است. از دولت مردمی

همچنین آمارها حاکی از افزایش 60 هزار پرواز بین المللی در دولت سیزدهم مردم است که نسبت به ابتدای دولت 400 درصد افزایش داشته است.

ورود 105 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور در دولت سیزدهم

شایان ذکر است که در دولت سیزدهم مردم 105 فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی کشور شد و ظرفیت اعزام و پذیرش مسافران داخلی و خارجی در فرودگاه متعلق به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از 3.57 میلیون مسافر در سال 1400 به افزایش یافت. 3.57 میلیون مسافر 8. 59 میلیون نفر افزایش یافته است که نشان دهنده رشد 2.5 میلیون نفری در ظرفیت ارسال و پذیرش مسافر داخلی و خارجی است. ناگفته نماند که میانگین پروازهای ماهانه در سال گذشته نسبت به میانگین ماهانه 1400 رشد 85 درصدی داشته است.

از مهمترین پروژه های انجام شده در حوزه حمل و نقل هوایی می توان به بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش به مساحت 49 هزار متر مربع، بهره برداری از فرودگاه سقز به مساحت 178 هکتار و مساحت ترمینال اشاره کرد. . به مساحت 1700 متر مربع از فرودگاه گناباد به مساحت 380 هکتار و ترمینال 1700 متر مربع، اجرای فاز 2 فرودگاه امام خمینی (ره) با هزینه ای بالغ بر 5.2 میلیارد یورو. با هدف افزایش 25 میلیون نفری ظرفیت مسافر و بهره برداری از 4 طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شامل: توسعه ترمینال داخلی (20200 مترمربع)، بهسازی و توسعه پارکینگ هواپیما (APRON) (110 هزار). متر مربع). ) و دستگاه کمک ناوبری دقیق (ILS)، پل جابجایی مسافر (AIR BRIDGE) ارزشی را 1.623 میلیارد تومان ذکر کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا