ورزش زنان در ۱۳۹۹/ زخم ممنوع‌الخروجی سر باز کرد!

رویدادهای ورزش زنان در سال 1399 خبرهای خوب و امیدوارکننده ای ایجاد کرد.

ورزش زنان در ۱۳۹۹/ زخم ممنوع‌الخروجی سر باز کرد!

به گزارش میجیک ، می توانیم فرض کنیم که یک سال مشخص با کرونا رنگ و بوی دیگری دارد ، در حالی که بیماری که ناقل بیماری است ریتم معمول زندگی را می شکند. حتی اگر ما امیدوار بودیم که وقتی تابستان فرا می رسد ، او آماده باشد و از بین برود ، اما او همچنان می دانست که ما هنوز از نقاب فاصله داریم. در نتیجه ، تأثیر او در زمینه های مختلف به طور فزاینده ای مشهود شد ، و در عین حال ، چالش های زیادی نیز در این ورزش وجود داشت.

کرونا بهانه ای شد تا به هرج و مرج تیم ملی فوتسال زنان در آستانه جام ملت های آسیا نپردازد یا تیم ملی فوتبال زنان را از رده بندی فیفا حذف کند. سال با یک سال عجیب به پایان رسید؛ سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین بانوان مجاز به ترک همسرش نبود!

اسکی و مشکلات زنان ورزشکاری که کشور را ترک کرده اند دوباره زندگی می کنند

یکی از مهمترین رویدادهای ورزش بانوان در سال گذشته ممنوعیت عزیمت سمیرا زرگری ، سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین زنان ایران توسط همسرش بود ، به طوری که این مربی نتوانست تیم ملی را به ایتالیا همراهی کند. قهرمان جهان. قبل و در سالهای اخیر ورزشکاران زن از حضور ممنوع شدند. نیلوفر اردلان و زهرا نعمتی و اکنون نام سیمرا زرگری اضافه شد.

اردلان ، نعمتی و زرگری نه اولین و نه آخرین کسانی هستند که از حقوق حرفه ای برخوردار نیستند و این س questionال وجود دارد که چرا قوانین مربوط به خروج زنان از کشور اصلاح نشده است.

فوتبال زنان در بحث انتخاب فدراسیون مسئله ای را حل نکرده است

در 19 دسامبر ، فیفا رده بندی تیم ملی بانوان را اعلام کرد که طبق گفته تیم ایران جایی ندارد ، زیرا تقریباً دو سال است که تعطیل است. تیم زنان ایران در 10 آوریل 2009 پس از شکست در آخرین مسابقه از دور مقدماتی المپیک حذف شد و پس از آن تعطیل شد. حتی در این صورت ، مسئولان فدراسیون هیچ اقدام روشنی برای بازگشت به رده بندی فیفا انجام نداده اند. اکنون انتخابات فدراسیون برگزار شد ، زنان برای بهبود وضعیت فوتبال در شهاب الدین عزیزی خادم و شهره موسوی (زن رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور) چشم می بینند.

اما یکی دیگر از عوارض جانبی تأثیرگذار بر متن فعالیت فوتبال زنان توهین و بی احترامی به فوتبال زنان توسط پیشکسوتان پرسپولیس و پیشکسوتان استقلال است. وی در آواز خواندن خود از کلماتی مانند “جایگاه شما در فوتبال زنان” استفاده می کند. اگرچه بازیکنان فوتبال ، داوران و مربیان زن به این حادثه پاسخ دادند ، مسئولان سکوت کردند و دو پیشکسوت بدون درخواست عذرخواهی رسمی از زنان ، ماجرا را فراموش کردند.

از سوی دیگر ، آسو جواهری ، داور باتجربه در فوتبال زنان ، دارای دکترای جامعه شناسی اقتصادی و تحصیلات جنسیتی ، ورزشی ، تبعیض و نابرابری ، توسط کمیته داوران با انتخاب بین داوری و کار علمی تهدید شد ، در غیر این صورت به حالت تعلیق درآمده است. شدن این همان چیزی است که اتفاق افتاد و تا پایان سال 1999 فاقد آن بود.

فوتسال ، قهرمان سرگیجه

تیم ملی فوتسال بانوان برای دومین بار متوالی قهرمان جام ملت های آسیا شد و در سال 1400 در این مسابقات شرکت می کرد ، اما مسئولان فدراسیون فوتبال بارها اردوی تیم ملی را در زمین های کرونا لغو کردند. تیم مردان چندین بار اردو برگزار کرد ، هر فدراسیون برای برداشتن چادرش.

تقریباً از سه سال پیش ، از آنجا که شما 22 میلیون تومان به تیم ملی فوتبال بانوان قهرمان اروپا نمی پردازید ، و این زمانی است که فدراسیون فوتبال با حمایت وزارت ورزش و جوانان ، 25 میلیارد تومان سالها پیش به شستا پرداخت کرد تا قرارداد Wilmots. فرزانه توسلی ، که در جلسه انتخابات فدراسیون به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتسال حق رأی داشت ، وقتی گفت که از بازی برگشت ، 2-3 روز اول به ما خوش آمد می گوید و همه برای گرفتن عکس می آیند اما پاسخ دادند سپس فراموش کرد. البته در این زمینه شهره موسوی گفت که پاداش در پایان سال پرداخت می شود.

زورخانه خوب برای زنان ممنوع است!

در ژوئیه سال 1999 ، گروهی از پیشکسوتان ورزش زورخانه ای و طالبان در اعتراض به حمایت مسئولان فدراسیون ورزش زورخانه ای از حضور زنان در این ورزش در شهدای زورخانه ای عراق جمع شدند. وی در ادعای حضور زنان در این زمینه ، آن را مشمئز کننده و نفرت انگیز دانست و مدالها و کلمات قهرمانی را به سخره گرفت و تمام عادات ورزشی زورخانه را به سخره گرفت.

برخورد عجیب این زنان با واکنش عجیب مسئولان ورزشی زنان نسبت به حق طبیعی شرکت در ورزش روبرو شد. مهین فرهادی زاد ، معاون توسعه ورزش زنان در وزارت ورزش و جوانان ، گفت که ما معتقدیم زنان ریحانه نامیده می شوند و ما نمی توانیم رشته هایی را بپذیریم که بر تمام سیستم های بدن و فیزیولوژی تأثیر بگذارد. وی همچنین پرسید که آیا این هیاهو توسط برخی از زنان علاقه مند به زورخانه ایجاد شده است؟

بسکتبال ، حمله بیگانگان

بسکتبال بانوان در سال 1999 شاهد حضور بازیکنان خارجی در لیگ بود. 11 بازیکن و مربی خارجی توسط تیم های مهرام ، بهمن ، نارسینا ، پالایش نفت و نامینو جذب شدند و از مسابقات لذت بردند. این بازیکنان عملکرد خوبی در تیم داشتند و به طور م theثر کیفیت مسابقه را بهبود بخشیدند.

موضوع امیدوار کننده دیگر پخش مسابقات زنان از طریق دستگاه های فدراسیون بسکتبال و اینستاگرام مستقیم فدراسیون است که گام کوچکی برای قابل مشاهده بودن ورزش زنان است.

دو و میدانی زنان با سابقه

اگرچه شیوع کرونا تاثیری بر عملکرد یک ورزشکار می گذارد ، اما ورزشکاران زن کار را متوقف نمی کنند. در مجموع ، وی رکورد 32 تیم ملی و باشگاهی را در مسابقات گرند پریکس ، مرحله سوم مسابقات قهرمانی لیگ و داخل سالن ، که در سال 1399 در گروه نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان برگزار شد ، می شکند.

یکی از مهمترین یادداشت ها ثبت اولین پرواز بیش از 4 متری زنان توسط یک زن ایرانی پس از انقلاب توسط مهسا میرزاتابیبی است که لقب بلندپروازترین دختر ایران را به خود اختصاص داد. ریحانه مبینی همچنین رکورد پرش طول 45 ساله را شکست.

واقعه مهم دیگر در سال 1399 بود

زهرا نعمتی را به عنوان پیشگام نسل جوان IPC انتخاب کنید

سارا خادم الشریعه عضو کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی شطرنج است

عاطفه احمدی برای اولین بار در اسکی بانوان ایران به مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا می کند

وداع با سعیده علی ، شیدا فلاحی و فروغ عباسی (به ترتیب) کاپیتان تیم های ملی بسکتبال و هندبال و تیم ملی اسکی از تیم ملی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا