مطالب میجیک

وبینار جایگاه زن در هنر معاصر ایران برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مرکز ایران و فرانسه در پاریس در ادامه سلسله نشست های «گفت و گو» که در قالب گفت و گو و در حوزه های مختلف در ایران برگزار شد، چهارشنبه ۲۹ اسفند مصادف شد. با 10. فروردین، نشست مجازی با هد با عنوان «جایگاه زن در هنر معاصر ایران» برگزار شد.

در این برنامه که به زبان فرانسه و با حضور مخاطبان فرانسوی و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایرانی برگزار شد، ژان کلود وان نویسنده، مورخ و پژوهشگر حوزه تمدن و تاریخ ایران، دبیر ویژه و شراره صالحی ایران بودند. نقاش، محقق و کیوریتور مستقر در پاریس. در این نشست ضمن بررسی نقش تاریخی زنان ایرانی در تحولات سیاسی اجتماعی ایران، نقش فرهنگی و هنری زنان هنرمند ایرانی در دوره‌های مختلف تاریخی، مدرن و معاصر بررسی و بررسی و نمونه‌هایی از آثار زنان هنرمند ایرانی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. در رشته های مختلف نقاشی ، مجسمه سازی، عکاسی، سفال و سرامیک، معماری و سینما به نمایش گذاشته شده است.

همچنین در این نشست صالحی ضمن تشریح سوابق هنری بانوان هنرمند سرشناس ایرانی به بررسی جایگاه هنر و فرهنگ در عرصه جهانی و آثار قابل توجه آنان پرداخت.

شراره صالحی نقاش ایرانی دکترای خود را دریافت کرد. در مطالعات شرق در تاریخ هنر از دانشگاه استراسبورگ در سال 1996 و سپس ادامه تحقیقات در علوم دینی تصوف مسلمان در مرکز مطالعات پیشرفته سوربن (EPHE) تا سال 1996. این هنرمند کنفرانس های زیادی در زمینه هنر در دانشگاه های اروپا و خاورمیانه برگزار کرده و همچنین ۲ نمایشگاه انفرادی و ۲ نمایشگاه گروهی در ایران و کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکای جنوبی برگزار کرده است. وی نویسنده سه کتاب و سه مقاله تخصصی هنری درباره ایران و فرانسه است.

دکمه بازگشت به بالا