واکنش کاخ سفید به آغاز غنی‌سازی ۶۰درصدی ایران

ساکی روز سه شنبه در کنفرانسی گفت: “ما اعلامیه تحریک آمیز ایران را برای شروع سود 60 درصدی جدی می گیریم و 1 + 5 باید برای مقاومت در برابر هم متحد شوند.”

وی ادامه داد: این اقدام با جدیت ایران در مذاکرات هسته ای مغایرت دارد و بر ضرورت بازگشت به انطباق با شورای امنیت سازمان ملل تأکید می کند. ما با ایران یک هدف مشترک داریم که بتوانیم دوباره به برجام تسلیم شویم.

سخنگوی کاخ سفید افزود: “ما هفته گذشته گفتگوی سازنده ای با ایران داشتیم ، البته به طور غیرمستقیم ، وقتی که کار دشواری بود و انتظار داریم طولانی شود.

ساکی گفت: “هیچ هشداری برای تغییر برنامه وجود ندارد.” بنابراین ، ما مطمئناً نگران اعلامیه تحریک آمیز هستیم ، اما هدف هنوز در روند دیپلماتیک است ، که انتظار می رود اواخر این هفته در وین ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: ما مسیر دیپلماتیک را بهترین راه برای رسیدن به نتیجه می دانیم و این به معنای کنار گذاشتن نگرانی ها و تشویق نکردن گروه 1 + 5 برای ابراز نگرانی نیست.

سخنگوی کاخ سفید بار دیگر از پاسخ صریح در مورد کارشکنی های تروریستی رژیم صهیونیستی در سایت نطنز جلوگیری کرد و در مورد منبع خرابکاری توضیحی نداد.

311311

دکمه بازگشت به بالا