مطالب عمومی

واشنگتن: همواره برای گفتگو با روسیه آماده‌ایم/در صورت توقف جنگ تحریم‌ها را لغو می‌کنیم

ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی اعلام کرد که کشورش همچنان آماده مذاکره با روسیه است.

نولاند در مصاحبه با رادیو اکو مسکو در نووستی گفت: همانطور که می‌دانید، بایدن چندین بار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صحبت کرده است، زمانی که ما شاهد افزایش قدرت نظامی روسیه بودیم.

وی گفت: “ما می خواهیم در سطوح مختلف پای میز مذاکره باشیم و در گذشته نیز بوده ایم، اما روسیه موضع جدی در قبال این پیشنهادها اتخاذ نکرده است. ما آماده گفتگو با هر کسی هستیم.”

اگر رئیس‌جمهور روسیه آماده خروج نیروهای روسیه از اوکراین است و برای گفتگوهای جدی آماده است، ما آماده گفتگو با او هستیم. این جنگ باید پایان یابد.»

نولاند با بیان اینکه ایالات متحده سطح هوشیاری نیروهای هسته‌ای را برای تشدید اوضاع و دستیابی به تنش‌زدایی بالا نبرد، به تعلیق آزمایش‌های هسته‌ای آمریکا اشاره کرد و هشدار داد که استفاده از سلاح هسته‌ای تحت هیچ شرایطی غیرقابل قبول است. .

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس روسیه، به تحریم‌های اعمال‌شده علیه مسکو نیز اشاره کرد و نشان داد که اگر روسیه عملیات نظامی در اوکراین را متوقف کند، تحریم‌های جدید غرب علیه روسیه لغو خواهد شد.

نولند گفت: «اگر روسیه به این جنگ پایان دهد و به بازسازی اوکراین، برقراری صلح و به رسمیت شناختن حاکمیت و یکپارچگی منطقه کمک کند، تحریم‌ها پایان خواهند یافت».

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا