مطالب عمومی

هنگام خرید داکت اسپلیت گرین سایت تاسیسات دات کام به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قیمت شارژ گاز داکت اسپیلت گرین

داکت اسپلیت گرین و تعیین قیمت شارژ گاز داکت اسپلیت گرین به عوامل مختلفی بستگی دارد و یک تعمیرکار تا زمانی که دستگاه را از نزدیک نبیند نمی‌تواند برآورد کاملی از قیمت انجام دهد.

1- لوله‌های گرین کولر گازی یا داکت اسپلیت شما ممکن است نشتی داشته باشد، بنابراین لازم است قبل از شارژ گاز اسپلیت داکت، نشتی را کشف و برطرف کنید. بنابراین هزینه نشت و رفع آن در صورت نیاز می‌تواند بر قیمت تأثیر بگذارد.

2- مهم‌ترین فاکتور در قیمت شارژ گاز داکت اسپلیت گرین شما میزان گاز مورد نیاز دستگاه شماست. ممکن است یک دستگاه به شارژ کامل گاز یا مقدار کمتری نیاز داشته باشد. این قبل از انجام کار توسط تعمیرکار اندازه گیری می‌شود و به شما اطلاع داده می‌شود

3 – در حین انجام کار، دستگاه شما ممکن است نیاز به قطع یا جایگزینی لوله مس یا عایق لوله داشته باشد، که هر یک از آن‌ها می‌تواند در هزینه شارژ گاز اسپلیت داکت و تهویه مطبوع شما تأثیر بگذارد.

4 – نوع گاز یا مبرد مورد استفاده در داکت اسپلیت گرین ممکن است گاز دستگاه شما از نوع R22 یا R410 باشد

ترموستات داکت اسپیلت گرین

داکت اسپلیت گرین در مدلهای مختلف (دیجیتال یا آنالوگ) برای کنترل دمای محیط و کنترل دمای مجرای هوا استفاده می‌شود. فرآیند کنترل توسط ترموستات و با دستور به فن یا شیر فن کویل، شیر برقی، داکت اسپلیت، پکیج، شیر موتور، چیلر و … انجام می‌شود (البته در انواع ترموستات‌های اتاق، این تنها با کنترل سرعت فن.)

داکت اسپلیت گرین ترموستات یک کنترل کننده الکتریکی اتوماتیک است که برای تنظیم دمای داخلی استفاده می‌شود. غالباً ترموستات به ژنراتورهای گرما یا سرما متصل می‌شود تا با قطع و وصل دستگاه، فضا در دمای تنظیم شده مورد نظر تثبیت شود. با رسیدن دما به نقطه تنظیم شده، ترموستات مدار الکتریکی سیستم را قطع می‌کند و هنگامی که دما 3 تا 5 درجه از نقطه تنظیم فاصله دارد، مدار دستگاه را دوباره متصل کرده و دستگاه روشن می‌شود.

ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که این قسمت ارزشمند از شکاف کانال شما به دلایل مختلف آسیب دیده و دیگر نمی‌توانید با این دستگاه دمای اتاق را تنظیم کنید. و به دنبال یک تعمیرکار برای ترمیم ترموستات داکت اسپلیت خود باشید. لازم به ذکر است که احتمال‌ترمیم ترموستات داکت اسپلیت بسیار کم است و احتمال قبل از ترمیم ترموستات داکت اسپلیت بسیار کم است و معمولاً نیاز به تعویض دارند.

حال اگر به هر دلیلی ترموستات داکت اسپلیت شما خراب است و به دنبال یک مرکز تخصصی برای جایگزینی ترموستات داکت اسپلیت هستید، می‌توانید با خیال آسوده کار را به ما بسپارید تا تعمیرکاران ما با تخصص و تخصص خود در این زمینه می‌تواند ترموستات را ابتدا تعمیر کند. آن‌ها هزینه پرداخت می‌کنند و اگر تعمیر آن امکان پذیر نباشد، ترموستات داکت اسپلیت شما را تعویض می‌کنند و لذت باد خنک را برای شما فراهم می‌کنند.

جابجایی و نصب داکت اسپیلت گرین

برای نصب و راه اندازی اکثر وسایل برقی که برای خانه خود خریده‌اید، فقط با اتصال سیم برق به پریز خود قادر به نصب و نصب آن بوده‌اید و نیازی به تخصص و نصب ندارند، اما Duct Split Green یکی از وسایل برقی برای تنظیم آنها، شما باید تخصص ویژه‌ای داشته باشید و یا از نصب Duct Split Green کمک بگیرید.

داکت اسپلیت یا انشعابات از دو قسمت پانل خارجی و پانل داخلی تشکیل شده است که پانل خارجی را در فضای خارج (پشت پنجره، روی دیوار، سقف و …) نصب می‌کند و صفحه داخلی را روی دیوار داخل خانه نصب می‌کند. سپس این دو قسمت توسط کابل برق و لوله‌های مسی به هم متصل می‌شوند.

نصب داکت اسپلیت گرین باید با دقت زیادی انجام شود یا باید توسط یک مجری مجرب داکت اسپلیت گرین انجام شود، زیرا نصب داکت اسپلیت گرین نقاط کوچکی دارد که اگر به درستی انجام نشود می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به شما وارد کند یا اینکه دستگاه شما دائم به تعمیرات نیاز داشته باشد.

نصب داکت اسپلیت گرین در اینجا نیاز به اطلاعات تخصصی در مورد نحوه نصب پانل داخلی و خارجی کولر گازی، لوله کشی توکار کولر و انواع دیگر لوله کشی، اتصالات شیلنگ کندانسور و سیستم رطوبت زدایی، عایق بندی مبرد یا لوله‌های گاز، تست نشت گاز و شارژ اولیه گاز دارای کولر گازی گرین است. علاوه بر این، داشتن این اطلاعات به تنهایی کافی نیست و باید تجربه قبلی نصب Duct Split Green را به آن اضافه کرد.

توجه: اگر داکت اسپلیت گرین را به اشتباه نصب کنید، مشکلاتی از قبیل افزایش مصرف برق، سر و صدای زیاد، نشت گاز، خنک نکردن داکت اسپیلت، پرتاب آب به همراه باد و مشکلات دیگری که می تواند بهای سنگینی برای شما داشته باشد، رخ خواهد داد.

 

منابع مقاله:

https://nmdgreen.com/resources/resources-for-buyers-and-professionals/mini-split-101/

https://www.york.com/en

 

دکمه بازگشت به بالا