اقتصادی

هند مشتری نفتی محبوب روسیه

روسیه با وجود افزایش تقاضای چین، به فروش مقادیر زیادی نفت به هند ادامه می دهد.

به گزارش میجیک، هند در سال گذشته تقریباً هیچ نفتی از روسیه نخرید، اما پس از اعمال تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مسکو به دلیل جنگ اوکراین، این کشور به بازار مهمی برای نفت روسیه تبدیل شده است.

ویکتور کاتونا، تحلیلگر ارشد شرکت Kepler Commodity Analysis گفت: هند در ماه فوریه حدود 1.85 میلیون بشکه در روز نفت از روسیه وارد کرد که نزدیک به حداکثر پتانسیل حدود دو میلیون بشکه در روز است.

اگرچه چین می تواند تقریباً تمام صادرات نفت روسیه را بخرد که سیاست سختگیرانه کووید را کنار گذاشته است، روسیه می خواهد به عرضه نفت به بازار هند ادامه دهد زیرا سود بیشتری دارد و کنترل بیشتری را به فروشندگان نفت روسیه می دهد. .

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، روسیه در ماه گذشته 2.3 میلیون بشکه نفت در روز به چین صادر کرده است. این آژانس تخمین می‌زند که تقاضای نفت این کشور آسیایی در سال جاری پس از لغو محدودیت‌های اعمال شده در طول همه‌گیری کرونا، ۹۰۰ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد.

پالایشگاه های چینی ممکن است بخواهند امسال نفت بیشتری از روسیه بخرند، اما ظرفیت حمل نفت خود را دارند. این امر باعث کاهش درآمد روسیه از ناوگان تانکرهای موازی خاکستری می شود که برای تحویل نفت به هند ساخته شده اند.

سفر به هند نیز کوتاهتر است. یک نفتکش به طور متوسط ​​35 روز طول می کشد تا از یک بندر غربی روسیه به هند برسد، در حالی که برای سفر به چین 40 تا 45 روز طول می کشد.

به گزارش بلومبرگ، روس نفت که بزرگترین تولیدکننده نفت در روسیه است، 49.13 درصد از سهام شرکت هندی «نایارا انرژی» را دارد که مالک پالایشگاه وادینار (دومین پالایشگاه بزرگ نفت در هند) و تأسیسات حمل و نقل مربوطه و پالایشگاه است. Vadinar، تقریبا همه این خوراک نفت از روسیه در ماه فوریه خرید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا