هم مادرم، هم داور کشتی‌

میجیک / اصفهان کشتی یکی از رشته های اصلی ما ایران است. این رشته معمولاً مردانه در نظر گرفته می شود ، اما زنان ایرانی سالهاست که روی تشک راه می روند. یا برای ایستادن بر روی سکوهای قهرمانی جهان یا داوری در مسابقات قهرمانی اروپا.

هم مادرم، هم داور کشتی‌

لیلا امانی ، داور چهار ساله کشتی بین المللی ، دانشجوی رشته ترجمه انگلیسی و مادر یک پسر 13 ساله است. آنها وی سالها در رشته های مختلف رزمی از جمله دفاع شخصی به سبک چند رزمی کار کرد و تقریباً برای دو سال دبیر سبک چند رزمی و مدیریت مسئولیت بود. توانایی این خانم ورزشکار در قضاوت ، در مدت کوتاهی که وارد عرصه داوران کشتی شد ، از وی خواسته شد که وارد یک دوره داوری بین المللی در مجارستان و سپس به مسابقات قهرمانی اروپا در مجارستان برسد.

امانی بنی به میجیک می گوید: من در سال 2014 با اعلام فدراسیون کشتی که سبکی از کشتی به نام گراپلینگ فعال شده است وارد این رشته شدم. اما از ابتدا ، اگر چه بدن kondisitas خوب است زیرا سن من ، بنابراین من انتخاب رشته را برای جوانان و جوانان انتخاب کردم اولین تشکی که دیدم سوت قهرمان ملی گراپلینگ بود. نحوه انتخاب این مسابقه باعث شد که فدراسیون را نادیده بگیرم.

وی ادامه داد: پس از آن برخی تست ها را گذراندم ، زیرا در رشته داوری نیاز به شرکت در آزمون های از پیش تعیین شده و مسابقات داوری است و از سال 1993 به کشتی و شرکت در چندین مسابقه در این زمینه ادامه دادم ، یک بار در مسابقات کشوری انتخابات تیمی و فراتر از آن ، من مسئول کشتی کلاسیک بانوان از طرف داوران بودم ، سپس در مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کردم. سپس داوران در آزمون های مهم و حساس چهار مرد از بین همه شرکت کنندگان انتخاب شدند ، از جمله یکی برای من.

داور بین المللی خاطرنشان کرد: ما چهار نفر در چندین مرحله درگیر هستیم و البته همکاری های لازم توسط هیئت مدیره و فدراسیون به ویژه رئیس و نایب رئیس فدراسیون انجام می شود. ما برای شرکت در یک دوره بین المللی به مجارستان رفتیم ، پس از آزمایش های مختلف ، عنوان داور بین المللی را با موفقیت دریافت کردیم و نام ما در لیست داوران مسابقات قهرمانی اروپا در مجارستان قرار گرفت.

امانی بنی تجربه خود را اینگونه توصیف می کند: من چندین مسابقه نیمه نهایی و فینال و همچنین قضاوت در دیدار فینال تیم های روسیه و ترکیه در کشتی آزاد در وزن 48 کیلوگرم ، دادگاه ها را ضبط کرده ام که هرکدام من را پر از یک احساس غرور و شادی. پس از آن از من برای قضاوت در مسابقات قهرمانی آسیا در کرج دعوت شدم و در وزن 85 کیلوگرم داور نهایی ورزشکاران بودم. از 96 تا به امروز ، من عضو هیئت داوران کشتی کلاسیک برای چندین مسابقه داخلی بوده ام ، از جمله مسابقات قهرمانی کشور در کشتی کلاسیک ، تیم ملی و انتخاب تیم زنان لیگ و در مارس 1998.

وی در فینال مسابقات قهرمانی اروپا عنوان قهرمانی را از آن خود کرد

وی افزود: قضات بین المللی بانو برای آمادگی در تصمیم گیری های مهم جهانی و رشد و توسعه این رشته در کشور باید آموزش ببینند. بعد از مسابقات قهرمانی اروپا و آسیا در کرج ، ما با اعتماد به نفس و قدرت بیشتری نسبت به قبل رقابت های بانوان را انتخاب کردیم ، بنابراین دیگر نیازی به داور خارجی برای مسابقات مهم نبود ، زیرا آلیش ما با توجه به کسب عنوان قهرمانی جهان ، سطح بالا و ارزیابی بسیار عالی شد دشوار است ، به خصوص در انتخاب تیم ملی.

وی گفت: “با حمایت فراوان رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی ، من توانستم در وبینار WOMEN’S LEAD WOMEN Women شرکت کنم.” این یکی از مهمترین وبینارهای ورزشی در صحنه بین المللی است انجمن بازیهای المپیک تابستانی (ASOIF) با حضور نمایندگان چندین کشور برگزار شد. به نمایندگی از ایران. در این وبینار ، ما در مورد چگونگی سازماندهی و رهبری صحبت کردیم ، و من یک گواهینامه از یک اتحادیه کارگری دریافت کردم.

امانی بانی درباره فعالیت های فدراسیون کشتی در زمان کرونا گفت: فدراسیون کشتی بیکار نیست ، در آن دوره 25 وبینار توسط اتحادیه کشتی برگزار شد که از این تعداد در 21 وبینار شرکت کردم و همچنین برای ترجمه وبینارها با کمیته داوری همکاری کردم و لوح تقدیر از فدراسیون دریافت کردم. در واقع ، در دوران کرونا ، ما فضای مجازی را اداره می کردیم ، فدراسیون کشتی یکی از فدراسیون های فعال بود که مسئولان سعی کردند از آن در آن زمان استفاده کنند. در طی شیوع ویروس کرونا ، دوره داوری آلیش در سطح بسیار خوب برگزار شد و حدود دو ماه پیش ، ما مسابقات قهرمانی کشور آلیش را برگزار کردیم ، من در آنجا ناظر داوری شدم.

گوش دختران کشتی فراری نیست

از او داستانهای بیشتری در مورد زندگی خودش خواستم و او به من گفت: پدر من یک کارگر باستان بود. قبل از شیوع ویروس کرونا ، او اغلب به زورخانه می رفت و طی آن به یک پارک آرام می رفت تا ورزش های باستانی را انجام دهد. در خانه ، ما همیشه در مورد ورزش صحبت می کنیم و من از ورزش و کشتی دور نیستم. من هر روز با دعواهای باستانی و ورزشی روبرو هستم ، و اگر در چنین فضایی بزرگ شوید ، عمداً قصد ورزش ندارید.. وقتی سوار کشتی شدم ، اقدامات خوبی را دیدم. در جامعه ، وقتی زنان با هم دعوا می کنند ، و همه لذت هایی که داشتم عصبانی نیستم.. افکار عمومی متفاوت بوده است ، اما سوال این است که ، آیا زنان می توانند جنگ کنند؟ من همچنین پاسخ دادم که زنان ایرانی واقعاً قوی هستند ، او از نظر تکنیک اجرا تفاوتی با مردان ندارد و با تکنیک و بدون خطا این روش را به خوبی روی تشک کشتی انجام می دهد. من یک پسر 13 ساله دارم که پدرشان را دو سال پیش از دست داده اند. او همچنین از کمربند سیاه کیوکوشین استفاده می کند. ورزش تأثیر مثبتی در زندگی دارد و می توانیم برای آن برنامه ریزی کنیم.

امانی بنی اظهار داشت: من قبل از قاضی شدن مادرم و با اوضاع و احوال ، وظیفه من در برابر پسرم دو برابر شده است. از نظر او ، من پدر و مادر هستم ، و ظاهراً یک دختر برای پدری که زنده ام. من با یک بعد کار نمی کنم ، بسیار مهم است که اتاق گرم بماند. من سعی می کنم تعادل را در ورزش و زندگی شخصی و رضایت خانوادگی حفظ کنم. خانواده قطعاً بهترین مشوق زندگی من است.

از آنجا که کشتی گیر زن هستید از شما زیاد سوال می شود: بله ، یکی از س questionsالات تکراری این است که آیا گوش کشتی گیران زن آسیب دیده است یا خیر؟ می گویم با توجه به تلفن های کوچکی که دختران دارند ، در هنگام آموزش آسیبی به آنها نمی رسد. دختران ما در حال جنگ بودند ، اما گوش های آنها شکسته نشده بود. نکته مثبتی که دختران در کلاسیک و آلیش تجربه کرده اند پوشش کامل آن است.

اتحادیه جهانی ما را دعوت می کند

داور بین المللی کشتی رویکرد اتحادیه جهانی کشتی را متذکر شد: اتحادیه جهانی به خوبی از ما مراقبت کرد و مشکلی در زمینه پوشش نداشت. نایب رئیس گروه داوری مسلمانان و معلمان و قضات و حجاب مسلمانان. خدا را شکر ، آنها هیچ مشکلی با حجاب ندارند و اتحادیه جهانی از ما حمایت می کند. من همیشه فیلم مسابقه را می بینم و در دوره هایی شرکت می کنم که سطح داوری را افزایش می دهند ، با دیدن فیلم مسابقه قضاوت می کنم و سپس تجزیه و تحلیل نمره را ثبت می کنم. داور کسی است که با کوشش و ضعف و تمام رقابت ها را در رده های هر اهمیت انجام می دهد. ما باید بتوانیم سطح فنی را در زمینه داوری افزایش دهیم.

امانی بنی با بیان اینکه داوران در هر رشته قوانین خاص خود را دارند ، تاکید کرد: قوانین کشتی توسط کمیته داوری اتحادیه کشتی تنظیم یا تغییر می کند. هرگونه تغییر توسط فدراسیون به نمایندگان اعلام می شود و تاکنون تغییراتی از سوی فدراسیون کشتی ایران برای اجرای صحیح این برنامه اعمال شده است.

سالتو طرفدار محبوب است

وی نظر خود را در مورد داوری به شرح زیر بیان کرد: داوری کار دشواری است. دویدن به عنوان داور ، در هر رده و پست ، برای ما داوران بسیار مهم است و باید مسئولیت سنگین را بپذیریم.در کشتی گیران ، هرچه کشتی گیر قدرتمندتر و حرفه ای تر باشد ، تکنیک او واضح تر و هدفش واضح تر است. داورانی که در این سطح انتخاب می کنند ، علاوه بر سبک خوب برای نزدیک بودن به صحنه و دیدگاه مناسب ، باید دانش کافی داشته باشند که بسیار مهم است.

طرفدار کشتی مورد علاقه شما چیست؟ او به سوالاتی از این قبیل پاسخ داد: طرفدار کمر سالتو ، این فن به دلیل بالابردن هوای کامل و چرخش پاها که همه شرایط یک هوادار خوب را دارد ، مورد علاقه است و حریف بلافاصله وارد منطقه خطر می شود تا کشتی گیر بتواند 5 امتیاز کامل و حساس را بدست آورد.

تابلوها را برای همه سنین نامگذاری کنید

می پرسم آیا شما الگویی دارید؟ او پاسخ داد ، کشتی به عنوان قهرمانانه ترین ورزش و بسیاری از نام های قهرمانان ما یک اخلاق و هدف است ، قادر به دادن نام یک شخص خاص نیست ، من سعی می کنم از همه افرادی که می جنگند ، حتی کشتی گیران یاد بگیرم. کشتی گیران جوان ، اما می دانید که الگوی اول همه ورزشکاران ایرانی است یعنی “غلامرضا تختی”؛ نامی برای همه سنین و سنین. گرچه من زمان او نبودم ، اما سالها بعد از او ، به هر کجا که می رفتیم ، حتی خارج از ایران ، او بسیار به یاد داشت و احترام می گذاشت. ناصر فروتن ، رئیس سابق هیئت منصفه ، الگوی اخلاقی من نیز بود. در سطح جهانی و فنی ، جلال کاکاوند ، یکی از داوران برجسته ایران که در سوئد زندگی می کند و اکنون به قاضیان در اجرای قوانین داوری کمک می کند ، و محمد مسلایی پور ، رئیس کمیته داوران فدراسیون ، داوران عالی المپیک در کشور ما هستند.

وضعیت مسابقه به دلیل شیوع ویروس کرونا ناشناخته است

حالا چکار میکنی؟ پاسخ آخرین سوال من این است: اکنون به دلیل ویروس کرونا ، هنوز برنامه مسابقات مشخص نیست و ما منتظر اعلام برنامه مسابقات یا دوره آموزشی هستیم. اما این طور است بذر کشتی زنان ایران از زمان کاشت هر روز در حال رشد است. باشد که دختران کشور با توجه به اینکه این مرد خون ایران بود ، بتوانند در زمینه های مختلفی وارد شده و توانایی نشان دهند. خوشبختانه حال و هوای فدراسیون کشتی بسیار خوب است و علیرضا دبیر به عنوان رئیس ، دبیر و نایب رئیس فدراسیون حمایت خوبی از کشتی بانوان دارد. علاوه بر این مسلماً مسئولان شورای کشتی اصفهان راهی برای ارتقا level سطح کشتی اصفهان فراهم می کنند تا شاهد تحولات خوبی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا