همکاری ۶۵ هزار امدادگر با هلال‌احمر/ فعالیت۲۰ هزار بانوی امدادگر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

همکاری ۶۵ هزار امدادگر با هلال‌احمر/ فعالیت۲۰ هزار بانوی امدادگر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مهدی ولی پور راه اندازی این سامانه را به اشتراک گذاشت امدادگرانگفت: سیستم امدادگران با هدف اداره امور امداد و نجات حدود یک سال و نیم در سازمان امداد و نجات وارد مرحله عملیاتی شده است.

به گفته ولیپور؛ این سامانه از 4 سال پیش شروع به کار کرد و در همان زمان از استان درخواست شد تا مشخصات تمامی امدادگران را در این سامانه وارد کند. امدادگران نیز می توانند از این سیستم استفاده کنند بیان خود و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید تا پس از تایید شعبه خدمات، اطلاعات در سیستم بارگذاری شود.

ثبت نام حدود 65 هزار امدادگر در سامانه

وی ادامه داد: بنابراین اطلاعات سامانه هر لحظه تغییر می کند اما در حال حاضر 64 هزار و 769 امدادگر در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 44 هزار و 469 نفر یعنی تقریباً 68 درصد پیراپزشک مرد و 20 هزار و 300 نفر زن هستند. از زنان؛ یعنی حدود 32 درصد امدادگران زن هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات وی با بیان اینکه آمار روزانه در حال تغییر و افزایش است، افزود: در این سامانه ممکن است در 6 ماه گذشته شاهد حضور امدادگران فعال و غیرفعال باشید. به عنوان مثال 38 هزار و 397 نفر از امدادگران ما در 6 ماه گذشته به طور مستمر در سازمان بوده اند. امداد و نجات به هم کمک می کنند. اکنون در 6 ماه گذشته 26 هزار و 372 امدادگر سازمان امداد و نجات او در عملیات امدادی نبود. بسته به نیاز سازمان و وقوع حوادث، تعداد امدادگران فعال و غیرفعال نیز تغییر می کند.

ولی پور گفت: تعداد امدادگران استان نیز متفاوت است. به عنوان مثال با کمک این سامانه متوجه شدیم که استان های تهران، اصفهان، فارس و خراسان رضوی بیشترین تعداد امدادگر و مرکز مستقل کیش کمترین تعداد امدادگر را دارند.

مدیریت الکترونیکی اضطراری

ولی پور با اشاره به اینکه امکان ساماندهی امدادگران در مواقع بحران با این سامانه وجود دارد، بیان کرد: با کمک این سامانه است که امدادگران نیازمند آموزش تکمیلی، دریافت گواهینامه های آموزشی و تخصصی هستند. همانطور که می دانیم 176 هزار و 252 گواهینامه آموزشی برای آموزش ویژه و عمومی امدادگران اعم از عمومی، پایه، پیشرفته، ویژه و آموزشی صادر شده است. در شرایطی که بسته به نیاز و تخصص امدادگر می توان دوره های بازآموزی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه با کمک این سامانه، جمعیت هلال احمر و هلال احمر توانسته اند مشکل بیمه امدادگران را حل کنند، افزود: امدادگران می توانند با کمک این سامانه، سطح امدادرسانی را در حوزه امداد و نجات افزایش دهند. نجات. به کار بپردازند زیرا تمامی فعالیت های آنها، تعداد شیفت کاری، تعداد روزهای بیمه، تعداد کلاس های آموزشی، وضعیت سلامت و در نتیجه رتبه بندی با کمک این سامانه قابل مشاهده و برنامه ریزی است.

دکمه بازگشت به بالا