اقتصادی

همکاری برنامه آبادیران با بنیاد تعاون بسیج برای حمایت از طرح‌های اولویت‌دار

با انعقاد قرارداد همکاری بین برنامه آبادیران و یکی از شرکت های تابعه بنیاد بسیج کوپراسی، سرمایه گذاری در پروژه های اولویت دار این بنیاد انجام می شود.

به گزارش میجیک، در حاشیه نمایشگاه آبادیران در سومین روز، تفاهم نامه همکاری بین دفتر توسعه مردمی دبیرخانه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان برنامه ملی آبادیران و یکی از شرکت های هاب منعقد شد. وابسته به بنیاد تعاون بسیج جهت حمایت از شرکت های این بنیاد.

موضوع این تفاهم نامه به اشتراک گذاری منابع، امکانات و حمایت های معاونت علمی با منابع و امکانات شرکت برای کمک به تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت مبتنی بر دانش و فناوری به منظور ایجاد اشتغال می باشد. حل مشکلات و غلبه بر چالش های مناطق کم برخوردار و تکمیل زنجیره ارزش محصول با بهره مندی و بکارگیری دانش و فناوری و همچنین حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک در مناطق کم برخوردار تعیین شده است.

در این مراسم حمیدرضا شکری دستیار رئیس جمهور در امور اقتصاد علمی، فناوری و دانش و مدیر برنامه ملی آبادیران به مفاد این تفاهم نامه اشاره کرد و اظهار داشت: تخصیص ردیف های اعتباری به مبلغ 750 میلیارد ریال. مشارکت در پروژه های دانش بنیان و تامین سرمایه در گردش با قراردادهای مشارکت مدنی برای شرکت های دانش بنیان طبق ضوابط داخلی شرکت و تخصیص 200 میلیارد ریال تسهیلات لیزینگ و غیره برای تولید و توسعه. محصولات دانش بنیان مطابق با ضوابط داخلی شرکت از جمله موضوع تایید در این همکاری متقابل است.

وی تخصیص 50 میلیارد ریال تسهیلات به عنوان نمونه اولیه به هسته فناوری بر اساس مقررات داخلی شرکت را از دیگر موارد توافق در این قرارداد اعلام کرد و هشدار داد: این منبع باید توسط این شرکت برای مقابله با آن تامین شود. همکاری بسیج باید کارساز باشد.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: در مجموع این قرارداد همکاری به مبلغ 100 میلیارد ریال امروز به امضای طرفین رسیده است.

به گزارش معاونت علمی رئیس جمهور، در این مراسم مجتبی خرسندی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، تحقق اقتصاد دانش بنیان، تجاری سازی پروژه ها و سرمایه گذاری های فناوری را از جمله برنامه های این شرکت عنوان کرد و گفت: از سال 1400 350 میلیارد تومان. در 50 طرح اجرا شده است که شرکت های سرمایه گذاری در راستای اولویت های بنیاد تعاون بسیج انجام شده است.

خرسند زمینه های فعالیت این شرکت را IT، ICT، گردشگری، خدمات پزشکی و … نام برد و هشدار داد: این نمایشگاه فرصتی برای گرد هم آوردن نهادهای مختلف برای رفع نیازها است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا