هفته پرنوسان بازار طلا و سکه/ طلا مسیر خود را از سکه جدا کرد

اونس طلا، بازار داخل را تحت تاثیر قرار داد/ قیمت‌ها از اوج فاصله گرفت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به نوسانات قیمتی در بازار جهانی طلا و همچنین بازار داخلی، روند بازار سکه و طلا در هفته جاری را صعودی توصیف کرد اما تاکید کرد: بازار از هر گونه قیمتی دور است. نوع. از التهاب و تقاضای کاذب، و افرادی که مایل به معامله هستند، نظرات خود را حفظ می کنند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند به صنعت طلای کشور لطمه می زند.

نادر بذرافشان در گفت وگو با میجیک، درباره وضعیت سکه داخلی و بازار طلا در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد نوسانات زیاد و معمولاً افزایشی در بازار جهانی بودیم. در بازه زمانی 7 تا 10 دلار کاهش داشت اما اونس طلای جهانی برای بازار داخلی با میانگین 38 دلار افزایش نسبت به ابتدای هفته به پایان رسید. آخرین سطح ثبت شده در حال حاضر 2365 دلار در هر اونس طلای جهانی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: در بازار داخلی در هفته گذشته افزایش و کاهش داشت، اما روند کلی بازار سکه صعودی است اما طلا با 5000 تومان. نزول کردن قیمت در آخرین معاملات دیروز (پنجشنبه) نسبت به ابتدای هفته و هر گرم سه میلیون و 495 هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت. البته افت قیمت طلا در هفته به 12 هزار تومان رسید، اما باز هم پس از افزایش اونس جهانی، اندکی افزایش یافت و برای کاهش کل هفتگی 5000 تومانی کافی بود.

وی افزود: در بازار سکه در هفته افزایش و کاهش وجود دارد و در پایان هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید نسبت به ابتدای هفته 350 هزار تومان افزایش داشت. سکه طرح قدیم نیز با 200 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به 38 میلیون و 500 هزار تومان رسید. نیم سکه با 350 هزار تومان افزایش به 23 میلیون و 850 هزار تومان و ربع سکه با 250 هزار تومان افزایش به 15 میلیون و 800 هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر هفت میلیون و 100 هزار تومان فروخته می شود.

بذرافشان در خصوص آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه نیز طی هفته گذشته افزایش یافت و حدود 350 هزار تومان افزایش را به ثبت رساند. در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار هشت میلیون و 550 هزار تومان حباب دارد.

این مقام صنفی تصریح کرد: اگرچه روند بازار سیر صعودی داشته است، اما بازار به هیچ وجه التهاب و تقاضای کاذب ندارد. در واقع بازار در حال حاضر سردرگم است و نوسانات دو هفته گذشته ناشی از نوسانات اونس جهانی و بخشی از آن به دلیل نوسانات نرخ ارز در داخل، مردم را نگران آینده سکه و طلا کرده است. و این نگرانی به آنها اجازه معامله و عدم اقدام را نمی دهد; این زمانی است که در هفته گذشته به ثبات نسبتا خوبی دست یافت و مردم می دانند که افزایش یا کاهش قابل توجهی نخواهد داشت و مجبور نیستند منتظر چنین تغییراتی باشند و زمانی که می خواهند معامله ای انجام دهند این کار را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در صورت تداوم این رکود در بازار سکه و طلا، شرایط حیات این صنعت یک ساله تحت فشار، دشوارتر و به نابودی نزدیک می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا