اقتصادی

هشدار پلیس فتا درباره اجاره کارت‌های بانکی

رئیس پلیس فتای فرجا نسبت به عواقب مجوز کارت های بانکی هشدار داد.

سردار وحید مجید در گفت وگو با میجیک وی با تاکید بر اینکه مسئولیت تخلفات و جرایم کارت های بانکی بر عهده صاحب کارت است، گفت: یکی از مواردی که در جرایم بانکی با آن مواجه هستیم، مشکل اجاره یا سوء استفاده از کارت های بانکی است که متاسفانه در برخی مواقع شاهد آن هستیم. توسط کسانی که به دنبال سود با قیمت بالا هستند.

وی ادامه داد: سودجویان و مجرمان سایبری در برخی موارد با دادن وعده های تحریک آمیز و ارائه درآمدهای بالا، در ازای پرداخت مبالغ قابل توجهی اقدام به دریافت کارت بانکی دیگران می کنند و از این طریق دست به اقدامات مجرمانه می زنند. همچنین ادعا می کنند که این کار قانونی است.

سردار مجید با بیان اینکه مسئولیت هر نوع استفاده مجرمانه از کارت های بانکی بر عهده صاحب کارت است، گفت: مجرمان سایبری عمدتاً کارت اجاره کرده و از آن برای فعالیت های مجرمانه مانند سایت های شرط بندی، کلاهبرداری و … استفاده می کنند. همچنین به عنوان عامل یا شریک جرم شناخته می شود.

رئیس پلیس فتای فرجا به مردم هشدار داد در صورت مواجه شدن با چنین موردی این پیشنهاد را نپذیرند و در صورت مفقود شدن کارت بانکی که می توان آن را مقصر دانست، مسدود و پیگیری شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا