مطالب میجیک

هشدار به زنان در روزهای کرونایی/علائم غیر طبیعی را جدی بگیرید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، مریم السادات حسینی بیماری های زنان و زایمان خود را به دو قسمت مربوط به ماما و زایمان تقسیم می کند و می گوید: در مورد زنان باردار هنگام تاج گذاری بسیاری از دستورالعمل ها توسط وزیر بهداشت و پزشکی و دانشگاه های موجود منتشر می شود. با این حال ، رعایت پروتکل بهداشتی ، یافتن پزشک در صورت اطلاع از بارداری بسیار مهم است و باید آزمایشات لازم را بررسی کند.

وی ادامه داد: به محض اینکه بارداری وی تأیید شد ، ممکن است ویزیت بعدی با تاخیر یک هفته ای باشد ، اما در طی بارداری که آزمایش غربالگری سه ماهه اول انجام می شود ، باید بین 11 تا 13 هفته باشد. و ترس از بیماری کرونا ویروس قلب مانع از بروز آن نمی شود ، زیرا افزایش سن بارداری بدون پیروی از معاینه می تواند مشکلات پیچیده ای ایجاد کند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به لزوم مراجعه زنان باردار به كلينيك بين هفته 16 تا 17 براي انجام آزمايش دوم ، اظهار داشت: در صورتي كه غربالگري كامل باشد و علائم بيماري شناسي و علائم خاصي از جمله خونريزي و درد وجود نداشته باشد در غير اينصورت مي توان از زنان مراجعه كرد با فواصل طولانی تر در سه ماهه دوم.

حسینی گفت: “ممکن است در سه ماهه سوم علائمی مانند فشار خون بالا ، مسمومیت بارداری ، خونریزی طبیعی و زایمان زودرس داشته باشد. ما به شما توصیه می کنیم اگر علائم هشدار دهنده به نظر می رسد پزشک سوم هستند.

وی همچنین بررسی وضعیت زنان پس از زایمان را مهم می داند و می افزاید: پس از زایمان ، بر اساس نوع زایمان و بارداری پرخطر یا کم خطر ، در زمان زایمان مشاوره داده می شود و تاریخ ویزیت های بعدی مشخص می شود. شرایط جدید کودک خود را پیگیری کنید و به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

میزان بیمار در طی اپیدمی کرونا ویروس

متخصصان زنان و زایمان ادامه می دهند: قسمت دوم بیماری های زنان و زایمان زنان یا بیماری ها که مربوط به سن تولید مثل یا یائسگی است ، اگر افرادی وجود داشته باشند که در مناطق خاصی مشکلی نداشته باشند و مجبور شوند سالانه درمان و مراقبت کنند و نکته ای وجود ندارد که در هنگام مراجعه طبیعی نباشد. قبلاً ، به دلیل همه گیری ، بنابراین توصیه می کنیم از یک بازدید عادی بازدید نکنید.

وی در مورد میزان بیماری های زنان در اپیدمی کرونا اظهار داشت: براساس دستورالعمل های وزارت بهداشت ، بیماران به سطح یک ، دو و سه تقسیم می شوند. سطح یک زنانی هستند که در اتاق اورژانس مشکل دارند و باید طی 24 ساعت تحت درمان قرار بگیرند. این موارد شامل پارگی کیست تخمدان ، حاملگی خارج رحمی ، سقط جنین و خونریزی و مشکلات داخل شکمی است.

حسینی افزود: دو مورد اضطراری وجود دارد و باید معاینه مورد نیاز طی 72 ساعت انجام شود. سطح 3 بیماری است که نیاز به جراحی انتخابی مانند سرطان دارد که می تواند یک تا دو هفته به تأخیر بیفتد.

در صورت مشاهده علائم غیرطبیعی دست نزنید

اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، افزودند: “ما توصیه می کنیم بیمارانی که مبتلا به سرطان تشخیص داده شده اند و یا در وقوع این موارد شک ندارند ، حتماً به پزشک مراجعه کنند و مطمئن باشند که تمام مراکز می توانند به این بیماران خدمات بدهند ، زیرا یک بیماری طولانی مدت افزایش می یابد و درمان پیچیده تر می شود.

حسینی می افزاید: “هنگامی که افراد خونریزی می کنند که در یائسگی و مشکوک به سرطان طبیعی نیست ، باید به ابتدای کار برود ، زیرا درمان با جراحی انجام می شود ، اما این به تعویق افتاد ، علاوه بر این جراحی ، شیمی درمانی و رادیوتراپی پیدا می شود و علاوه بر هزینه های بالاتر ، درصد تعمیرات و بقا کاهش می یابد.

وی گفت: شما باید به موقع به زنانی مراجعه کنید که علائم غیرطبیعی را تجربه می کنند. البته ، در بیمارستان پریست حسین (ایالات متحده آمریکا) ، سعی می کنیم در مراحل اولیه به تماس یا مجازی پاسخ دهیم ، اما گاهی اوقات نیاز به معاینات ، سونوگرافی و آزمایش دارد که باید مستقیماً به مرکز مراجعه شود.

حسینی گفت: یک نکته بسیار مهم در مورد بیمارانی که با خونریزی غیرطبیعی با حجم زیاد و کم خونی ناشی از آن دست و پنجه نرم می کنند باید مطرح شود این است که اگر مراحل پیشرفته بیماری را نشان دهد ، ممکن است به انتقال خون نیاز باشد. و این انتقال خون ممکن است یک مشکل باشد

شرایط و ضوابط برای پیگیری درمان بیماری های زنان

رئیس بخش زنان امام حسین (ع) ، با بیان اینکه هیچ آزمایش پاپ اسمیر و ضایعات پیش سرطانی وجود ندارد ، مردم به دلیل ترس از عروق کرونا ویروس به مرکز مراجعه نمی کنند ، گفت: درمان برخی از ضایعات را می توان با تهدید این افراد به مدت 3 تا 6 ماه به تعویق انداخت ، اما اگر سو of ظن به سرطان ، به ویژه سرطان دهانه رحم وجود دارد ، بهتر است درمان را به تأخیر نیندازید.

وی ادامه داد: برای همه سرطان ها در خانم ها ، دهانه رحم ، رحم یا تخمدان ها پیشنهاد كرد كه عمل را به حالت تعلیق در نیاورد و اگر بیمار در معرض خطر بالایی نیست و نیاز به مراقبت های ویژه دارد و زمینه ساز بیماری كووید نیست ، باید مراقبت ها را انجام داد.

رئیس بخش بیمارستان زنان امام حسین (ع) گفت: اگر بیمار خطر عملیاتی دارد ، پیشنهاد می کند یک درمان جایگزین مانند داروها یا شیمی درمانی یا رادیوتراپی در حال انجام باشد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به علائم غیرطبیعی اظهار داشت: هرگونه علائم غیرطبیعی که با ماه قبل متفاوت باشد مانند درد پایین شکم ، نفخ ، حالت تهوع یا علائمی مانند کاهش وزن و سردرد نگران کننده است و باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

چه اتفاقی برای نوزاد-مادر مادر کرونا افتاد؟

وی درباره یکی از نگرانی های مادری که در هنگام بروز بحران باردار باردار بود ، گفت: “پیشنهادی که مهمترین مسئله برای زنان باردار است حفظ نظافت مانند دیگران است ، بنابراین در ملاقات عمومی ظاهر نشوید ، مسافرت نکنید و از ماسک استفاده نکنید ، اما اگر آلوده باشد ، اگر اگر علائمی دارید باید به پزشک مراجعه کنید و تحت معالجه قرار بگیرید.

وی ضمن به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تحقیقات در مورد توسعه Covid 19 از طریق جفت گفت: “این هنوز به طور کامل ثابت نشده است.”

به گفته حسینی ، برخی گزارش ها نشان می دهد که آزمایش PCR نوزادان پس از تولد مثبت است ، اما هنوز در مورد زمان و روش دقیق عفونت اظهارنظر نکرده اند.

سر بخش بیمارستان زنان ، اما حسین (آمریکا) سرانجام اظهار داشت: یک مادر کرونا ویروس و بیمار جدی نمی تواند به کودک خود شیر دهد اما اگر در خانه بدون علامت نیست و تحت درمان نیست ، می تواند با ماسک به او شیر بدهد و دست هایش را بشوید.

دکمه بازگشت به بالا