اقتصادی

هزینه اینترنت همراه با نرخ آزاد چقدر است؟

نرخ بالای اینترنت رایگان در مقایسه با بسته‌های اینترنتی، کاربران را تشویق می‌کند تا برای جلوگیری از دریافت صورت‌حساب‌های ناخواسته، خاموش شوند.

به گزارش میجیک، کاربران روزانه با استفاده از اینترنت و استفاده از بسته های اینترنتی مشغول فعالیت های روزانه خود هستند، اما زمانی که این بسته اینترنتی برای کاربر استفاده می شود و بسته جایگزینی وجود ندارد، اینترنت با نرخ رایگان محاسبه می شود. مبلغی بالاتر از بسته اینترنت ندارد.

سقف نرخ خدمات دیتا تلفن همراه برای سیم کارت های دائمی 0.4 ریال به ازای هر کیلوبایت و 0.6 ریال برای سیم کارت های اعتباری است. یعنی در سیم کارت دائمی هزینه هر گیگابایت اینترنت رایگان حدود 42 هزار تومان و در سیم کارت اعتباری هر گیگابایت اینترنت رایگان حدود 63 هزار تومان است که در مقایسه با بسته های اینترنتی قیمت بالایی است. بنابراین امروزه اکثر کاربران از داده های تلفن همراه و به خصوص بسته های ارائه شده توسط اپراتورها استفاده می کنند. اما با تمام شدن بسته اینترنت، تعرفه رایگان اپراتور فعال می شود.

اما یکی از مشکلاتی که بار مالی زیادی را برای کاربران تلفن همراه ایجاد می کند، امکان قطع نشدن اینترنت همراه پس از پایان بسته اینترنت و استفاده از اینترنت با نرخ رایگان است، در حالی که کاربر می تواند با استفاده از دستور، اینترنت رایگان را خاموش کند. . کد ساختن

در پی شکایت کاربران از اپراتورهای تلفن همراه در این زمینه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مشتریان این اپراتور اجازه داده است تا استفاده از اینترنت را با نرخ رایگان قطع کنند. نحوه خاموش کردن استفاده از اینترنت رایگان پس از پایان بسته اینترنت به شرح زیر است: مشتریان اپراتور همراه اول (همبر آل) با شماره گیری کد دستوری 100*113 و مشتریان اپراتور دوم همراه (ایرانسل). ) را می توان با فشار دادن کد دستوری # 3 * 2 * 3 * 555 * برای غیرفعال کردن این گزینه انجام داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا