مطالب میجیک

هانیه رستمیان: دوباره اولین سهمیه المپیک برای رشته تیراندازی بود

اولین ورزشکار ایرانی که سهمیه المپیک 2024 پاریس را کسب کرد گفت: این اولین سهمیه المپیکی است که پس می گیرد.

به گزارش میجیک، هانیه رستمیان پس از کسب اولین سهمیه المپیک پاریس گفت: الحمدلله توانستم در اولین مسابقه کسب سهمیه اولین سهمیه کاروان ایران در المپیک پاریس را کسب کنم. باز هم این اولین سهمیه المپیک برای تیراندازی است.

وی گفت: اسلحه ای که سهمیه المپیک را گرفتم ودیعه ای است که باید بعد از این مسابقات برگردم. من هیچ سلاحی برای بازی بعدی ندارم و باید هر چه زودتر از آن مراقبت کنم. امیدوارم فدراسیون یا وزارت ورزش راهی پیدا کنند تا بتوانم یک اسلحه 25 متری داشته باشم و با خیال راحت در تمرینات شرکت کنم.

وی گفت: سطح رقابت بسیار بالاست. مسابقات جهانی یکی از بزرگترین مسابقات بعد از المپیک است. ورزشکاران از سراسر کشور با آمادگی کامل آمدند زیرا این اولین مسابقه کسب سهمیه آنها بود. من هم در این ماده رکورد خیلی خوبی ثبت کردم و رکوردم را در 25 متر ارتقاء دادم و به عنوان نفر دوم وارد فینال شدم.

هانیه رستمیان گفت: فینال سخت است و 4 سهمیه تقسیم می شود. الحمدالله یکی از تیراندازان قبلا از مسابقات قبلی سهمیه گرفته است و من پنجمی یک سهمیه. در اولین فرصت سهمیه ام را به دست آوردم و بعد از این هم راحت تر اما جدی تر تا المپیک ادامه می دهم و برای بهبود رکوردم تمرین می کنم.

رستمیان افزود: طبق برنامه فدراسیون و سرمربی این مسابقات کسب سهمیه نیست. قبل از این دیدار جام جهانی کره و اردوی تدارکاتی هانوفر را از دست داده ایم و این اتفاق برای ما هدفی نیست اما تمام تلاش خود را می کنیم تا برای بازی بعدی بهترین کار را انجام دهیم و تجربه کسب کنیم.

وی گفت: به دلیل اینکه تیراندازی به تجهیزات بستگی دارد باید برای به روز رسانی تجهیزات به اردوهای بیشتری برویم و در مسابقات بیشتری شرکت کنیم. باید در مسابقاتی شرکت کنیم که در رنکینگ جهانی تاثیرگذار باشد و اگر حتی یک مسابقه را هم از دست بدهیم با فاصله زیادی از رقبای خود شکست می خوریم و رنکینگ را از دست می دهیم. لازم است حداقل نفر اصلی تیم با رتبه خوب در تمامی مسابقات شرکت کند و رتبه را حفظ کند زیرا سهمیه بر اساس رتبه داده می شود.

گفت: تیراندازی فقط تیراندازی نیست. عوامل مختلفی مانند تغذیه، بدنسازی و روانشناسی به ما کمک می کند تا آماده شویم. ما باید این سه مورد را به طور منظم دنبال کنیم تا به سطح آمادگی خود برای آینده کمک کنیم. امیدوارم این مورد را در تیم داشته باشیم.

وی در پایان گفت: در پایان از همه کسانی که در موفقیت من سهیم بودند تشکر می کنم از جمله خانواده فوق العاده ام که بزرگترین حامی و انگیزه من هستند. جا دارد از سرمربیان تیم آقایان نصر اصفهانی، سرکار خانم سبزی مربی بدنساز و قاضی عسگر روانشناس تیم تشکر کنم. همچنین از کسانی که دوستشان دارم تشکر می کنم که همیشه برای من دعا می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا