نیم قرن مجاهدت در مکتب حضرت زینب(س)/از کلاس قرآن تا پشتیبانی جنگ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها: برخی مکان ها تنها ساختمان نیستند، بلکه به نوعی هویت ساز شهرها و مناطق هستند. مردم در آنجا آموزش می بینند تا تاریخ بسازند.

نمونه ای از این مکان ها مدرسه حضرت زینب بیرجند با قدمتی 50 ساله است. بنایی که از حدود نیم قرن پیش قرآن و فرمان و مجاهدت را در گوش زنان شهر بیرجند زمزمه کرده و ثمره آن را امروز هم می توان دید.

در یک غروب سرد زمستانی به مدرسه حضرت زینب (س) در خیابان شهدا رفتم و وارد جمع گرم بانوان فرهیخته و قرآن دوست آنجا شدم که به سخنرانی های خوبی گوش می دادند.

زینب کربلایی مدیر مدرسه حضرت زینب(س) بیرجند گفت گفتن وی با اشاره به خبرنگار آنلاین با اشاره به اینکه این مدرسه در سال 54 افتتاح شد، گفت: البته قبل از افتتاح مدرسه در محافل قرآنی دیگر هم شرکت می کردم و در شهر بیرجند جمع می شدم.

دوران جوانی من در مدرسه حضرت زینب(س) گذشت.

این بانوی فعال فرهنگی ادامه داد: یادم هست زمانی که مدرسه حضرت زینب(س) ساخته شد، زمانی که دیوارهای آن ساخته می شد، مرتب سر می زدم تا ببینم کار چقدر پیش می رود و از ابتدا مدام بودم. پیروان طرح او

کربلایی بیان کرد: در ابتدای مدرسه کلاس های قرآن، فتوا، روخوانی و… مورد قبول بانوان و دختران بود و در آن زمان حدود 17 سال داشتم.

وی با بیان اینکه مکتب حضرت زینب(س) و بانوان در دوران دفاع مقدس و انقلاب نیز در آنجا فعال بودند، اظهار داشت: در چنین شرایطی ساواک حساس شد و پرسید اینجا چه تدریس می شود و خانم ها پاسخ داده اند، ما فقط درس می خوانیم. قرآن. .

نیم قرن مجاهدت در مدرسه حضرت زینب (س) / از کلاس قرآن برای پشتیبانی از جنگ

زمزمه های انقلاب و جهاد در مدرسه

رئیس مدرسه حضرت زینب (س) گفت: این بود که معلمان آنجا از امام (علیه السلام) به ما گفتند و ما نیز به موکب پیوستیم.

کربلایی با بیان اینکه در دوران پیروزی انقلاب هر روز به مدرسه می آمدم، گفت: در آن زمان می گفتیم می خواهیم حکومت اسلامی تشکیل دهیم و به همین دلیل باید قرآن بخوانیم و نماز را خوب بخوانیم. .

وی افزود: به یاد دارم سرهنگ خانمی برای جاسوسی به مهمانی ما آمده بود اما با دیدن حسن رفتار و احترام بانوان مکتب حضرت زینب(س)، جذب ما شد و حتی در برخی موارد در راهپیمایی با ما همراه شد. او گفت کسی نیست که مرا بشناسد.»

زنان در حمایت از جنگ فعال بودند

مدیر مدرسه حضرت زینب(س) بیرجند با بیان اینکه در زمان جنگ به ستاد یاران جنگ می رفتم و از آنجا کاموا را به مدرسه زینب(س) می آوردم تا بانوان کلاه و شال دوزی کنند، گفت: این کار را انجام می دادم. سربازان و حتی از آنجا زرشک می آورم تا خانم ها زرشک دوزی کنند.

کربلایی با بیان اینکه ساختمان مدرسه را تعمیر کرده ایم، کربلایی یادآور شد: هم اکنون مدرسه علمیه، قرآن، فتوا و سخنرانی های مختلف نیز وجود دارد و خوشبختانه همچنان وجود دارد.

با بیان اینکه در برخی موارد با کمک خیرین کارت نان بین فقرا نیز توزیع می کنیم، اظهار داشت: مدرسه حضرت زینب (س) در طول سال مراسم مختلفی دارد و هیچ ماهی در آن تعطیل نیست و امیدواریم بتوانیم در این امر ایفای نقش کنیم. حوزه فرهنگ مثل همیشه .

مدیر مدرسه حضرت زینبس) بیرجند گفت: در این مدرسه بانوی سپید مویی حضور دارد که دوران جوانی خود را در این مدرسه و در کلاس های دین و قرآن گذرانده است و این برنامه فرهنگی سنی نشان از تمدن مردم خراسان جنوبی دارد.

دکمه بازگشت به بالا