نگاه غرب و شرق به زنان دارای ایرادات جدی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

نگاه غرب و شرق به زنان دارای ایرادات جدی است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، روز سه شنبه 24 بهمن 1402 جلسه اجماع نیازهای شورای فقهی بانوان در مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری برگزار شد.

سکین سادات مشابه دستیار رئیس جمهور در دستیابی به حقوق و آزادی های اجتماعی در این نشست گفت: حضور جدی نخبگان در حکمرانی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از وظایف من تلاش برای احقاق حقوق اجتماعی زنان است که احیای حقوق زنان به عنوان یکی از اصول قانون اساسی کشورمان مورد توجه قرار گرفته است.

دستیار رئیس جمهور در احقاق حقوق و آزادی های اجتماعی گفت: در نظام فکری امام (ره) زن نقش بسیار مهم، حساس و کلیدی در جامعه اسلامی دارد.

وی درباره دو بستر مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری که در هر دوی آن ها ضعف وجود دارد، گفت: یکی از این دو بستر تشکیل یک نهاد فراملی است که وظیفه دارد نخبگان حوزه زنان را دور هم جمع کند. و دیگری بحث شورای فقهی بانوان است.

مشابه وی گفت: انقلاب اسلامی مرزهای مشخصی دارد. در مورد زن دو دیدگاه وجود دارد، یعنی دیدگاه شرقی و غربی که هر دو از نظر ما دارای اشتباهات فاحشی هستند، زیرا این دو دیدگاه مناسب حال زن نیست.

وی ادامه داد: در قانون اساسی ما این نقش به وضوح مشخص شده است و قرار است علاوه بر نقش مادری و همسری، زمینه ای برای زنان فراهم شود تا بتوانند در نقش های سیاسی و اجتماعی نقش موثری داشته باشند و امام (ره) RA) ) معتقد به مشارکت زنان در این عرصه است.

مشابه وی گفت: نمی توانیم از ظرفیتی که انقلاب اسلامی برای زنان ایجاد کرده است استفاده کنیم.

وی افزود: شورای فقهی بانوان به عنوان یک ضرورت و بستری برای پاسخگویی به مسائل مهم زنان شناخته شده است.

مشابه وی گفت: شورای فقهی بانوان یکی از مهم ترین مواردی است که باید مورد بحث قرار گیرد.

دکمه بازگشت به بالا