نگاه حداقلی به فلسطین در دموکراسی موردنظر رئیس‌جمهور آمریکا / تعهد ناگسستنی واشنگتن در تأمین امنیت صهیونیست‌ها یعنی حذف فلسطینی‌ها

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا؛ به نظر می رسد رهبران اسرائیل نگرانند كه جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا ، بیش از توافق نامه های سنتی كه با متحدانش در غرب آسیا بسته شده ، حقوق بشر را انتخاب كند ، اما انتشار سند راهنمای سیاست راهبردی موقت توسط كاخ سفید نشان می دهد كه نگرانی های اسرائیل مشهود است. از آنجا که نزدیکترین و قدرتمندترین متحد غربی اسرائیل ، ایالات متحده ، دوباره حفظ امنیت رژیم صهیونیستی را در اولویت قرار می دهد ، به دلیل مسائل حقوق بشر نمی تواند شکست بخورد.

دولت بایدن مشتاقانه روند آشتی بین کشورهای مسلمان و اسرائیل را دنبال خواهد کرد

در این سند به وضوح ذکر شده است: “بیایید با یک اسرائیل-فلسطین مستقل شروع کنیم.

اسرائیل با ابراز نگرانی روشن درباره تغییرات سیاست منطقه ای دولت کاخ سفید علیه دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق ، سعی کرد اطمینان حاصل کند که بایدن متقاعد کردن واشنگتن را برآورده می کند تا مطابق میل جامعه جهانی برای دفاع از حقوق بشر عمل کند. گرچه برای اولین بار هنوز این موضوع از ایالات متحده دیده نشده است تا تکرار شود.

اسرائیل از افشای اسناد مربوط به ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی توسط ایالات متحده بهانه ای برای ادعا می کند که دولت بایدن در تلاش است تا از متحدان خود در منطقه غرب آسیا ، به ویژه بازده سیاسی اسرائیل فاصله بگیرد. با اجرای میثاق ابراهیمی.


بیشتر بخوانید:

نتانیاهو سخنان خود علیه ایران را ادامه می دهد: تنها راه مقابله با ایران تحریم ها و تهدیدهای نظامی است

سخنگوی کاخ سفید به بی صبری رسانه های صهیونیستی درباره عدم حضور بایدن پاسخ داد


اما واقعیت این است که اسرائیل لازم نیست نگران باشد و از همان ابتدا نیز نگران نبود ، زمانی که برخی از کشورهای غرب آسیا ممکن است در صفحات سازمان های حقوق بشری قرار بگیرند و مجبور شوند سابقه بدنام حقوق بشر را در یک سری برنامه های نمایشی اصلاح کنند. تغییر می کند ، مانند برخی ارقام آزادی سیاستمداران برجسته از زندان های اسرائیل بخشی از این روند نیست.

جامعه بین المللی سهم اساسی در اسرائیل و پرداختن به مسائل امنیتی اسرائیل داشته است به گونه ای که اگر بی گناهی حقیقت و مزایای توسعه را از دیدگاه حقوق بشر نبیند ، غیرممکن است. اگر اسرائیل بگوید که باید از خود دفاع کند ، آیا جامعه بین المللی خواستار چیز دیگری است؟ جالب اینجاست که برخی از کشورها مشتاق حمایت از ماشین کشتار اسرائیل هستند و نمی توانند قربانیان این سیاست سخت اسرائیل را ببینند زیرا اسرائیل و متحدانش رژیم صهیونیستی را مدافع رسانه ها و فلسطینی ها و حامیان آنها را به عنوان مهاجمان معرفی می کنند. ما می دانیم که این تبلیغات رسانه ها را به یک دستگاه قاتل به موازات تحقق دفاع از حقوق بشر تبدیل می کند و برای بسیاری از کشورها نیز این روند محافظت نشده است.

دموکراسی یک حلقه مفقوده در راهنمای سیاست استراتژیک امنیت ملی ایالات متحده است

در رهنمودهای موقت سیاست امنیت ملی استراتژیک ایالات متحده ، روشن است که نکته ای که باید از آن غافل شد ، دموکراسی است. پاسخگویی دولت جدید ایالات متحده در برابر دموکراسی داستان دیگری است. وقتی همه اسناد را بخوانیم و همه داستان ها را بدانیم ، خواهیم دید که چیزی بهتر از دوران ترامپ وجود ندارد. چنین استدلالی که مبتنی بر ماهیت کالج انتخاباتی آمریکا و مسئولیت سیاسی آن در دفاع از دموکراسی است ، اگر دولت بایدن بخواهد با دولت ترامپ همسو شود ، می تواند به عنوان یادگاری ارزشمند از گذشته استفاده شود ، به نظر می رسد گزینه بهتری باشد. بدون تفکر منطقی زیرا بایدن اکنون رئیس جمهور است نه ترامپ.

انتفاضه فلسطین

در حقیقت ، این خطر وجود دارد که سیاست های بایدن مورد موشکافی قرار گیرد ، این برای رئیس جمهور جدید طبیعی است و می توان گفت که اسرائیل یک دوره حمایت بی دریغ ترامپ را از دست داده است. او مخالف تحقیقات حقوق بشر نخواهد بود ، او ارتش اسرائیل را در نظر خواهد گرفت. به عنوان یک مدافع ، و با فلسطینیان به عنوان ناقض قوانین بین المللی و یک متحد امنیتی خطرناک برخورد خواهد کرد.

دموکراسی بایدن به حاشیه رانده شدن مردم فلسطین ختم نمی شود و همه این کارها به نام انطباق با دفاع از حقوق بشر انجام می شود.

آخرین پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا