مطالب میجیک

نگاه اسپانسرها به ورزش بانوان ضعیف است

میجیک/اصفهان پیشکسوت والیبال بانوان اصفهان و مسئول امور بانوان شورای استانداری با اشاره به نگاه شدید حامیان مالی به ورزش بانوان گفت: این نگاه قوی باعث شده ورزشکاران ما از حمایت مالی و روحیه کمی برخوردار باشند.

تیم والیبال بانوان سپاهان پس از قهرمانی در لیگ دسته اول کشور برای اولین تجربه لیگ به سراغ پرافتخارترین مربی اصفهانی رفت که علاوه بر بومی گرایی از ظرفیت بالای استان نیز استفاده کرد.

تیم سپاهانی در این فصل از فریبا صادقی به عنوان نیمکت نشین بهره می برد که سرمربی تیم والیبال بانوان بزرگسالان، جوانان و نوجوانان و سرمربی ذوب آهن بوده و در بین سه تیم برتر لیگ کشوری قرار گرفته است. .

شاگردان صادقی در اولین تجربه سپاهان در والیبال بانوان توانستند پس از 12 هفته لیگ برتر بدون شکست در صدر جدول قرار بگیرند و صعود خود را به پلی آف قطعی کنند.

فریبا صادقی در گفت وگو با میجیک. وی درباره دلایل انتخاب سپاهان بیان کرد: در واقع باید امسال به عنوان مدیر فنی سپاهان را همراهی می کردم اما با توجه به اینکه برای لیگ برتر سیاست باشگاه بر این است که بازیکنان باتجربه را در تیم انتخاب کنند و چند بازیکن جوان اضافه کنند. مدیران باشگاه تصمیم گرفتند مربی مسن تر و با تجربه تری را انتخاب کنند.

وی افزود: سال گذشته هدایت تیم را مربی جوان تری بر عهده داشت و با همین مربی تصمیم بر این شد که هدایت تیم را به من سپرده شود.

سرمربی تیم والیبال بانوان سپاهان در مورد ترکیب این تیم گفت: سیاست باشگاه در سال جاری استفاده از پتانسیل بازیکنان بومی استان و ایجاد حمایت برای سال های آینده است و بر همین اساس ما نیز در این زمینه اقدام کرده ایم. از حضور بازیکنان اصفهانی نیز بهره برده اند.»

صادقی با اشاره به اهداف این تیم در سال جاری ادامه داد: اهداف باشگاه در ابتدا بر اساس حضور تیمی خوب و ترکیبی از بازیکنان جوان، با تجربه و بومی است. همچنین در جمع 4 تیم برتر قرار بگیرید و در صورت امکان مقام کسب کنید.

وی در خصوص وضعیت ورزش بانوان اصفهان به ویژه از نظر والیبال افزود: استان اصفهان از نظر والیبال بانوان یکی از قطب های مهم کشور است و همیشه چیزی وجود دارد. در بسیاری از مسابقات قهرمانی کشور مقام قهرمانی را برای والیبال استان اصفهان کسب کرد. در لیگ بانوان 2 نماینده در لیگ اصلی و 2 نماینده در لیگ زیر گروه داریم و تیم هایی مثل ذوب آهن و سپاهان سال هاست که باعث افتخار استان شده اند.

رئیس حوزه بانوان شورای والیبال استان اصفهان درباره چالش های پیش روی بازیکنان این رشته نیز بیان کرد: متاسفانه نگاه اسپانسرها به ورزش بانوان ضعیف است به ویژه والیبال که اولین رشته بانوان است. باعث شده والیبالیست های ما از حمایت مالی و معنوی برخوردار نباشند. به طور کلی تعداد اسپانسرها کمتر و کیفیت پایین تر از آقایان است.

صادقی در ادامه پیشنهاد کرد: مسئولان استانی محدودیت هایی را در این زمینه اعمال کنند تا باشگاه های بزرگ و حامیان دولتی مانند شهرداری ها و … بیشتر مجبور به حضور در ورزش قهرمانی شوند. همچنین به اسپانسرهای خصوصی امتیاز بدهید تا آنها را تشویق به حمایت از ورزش بانوان کنند.

وی در پایان از باشگاه هایی که حامی ورزش بانوان هستند و در این زمینه به فعالیت خود ادامه می دهند تشکر کرد.

به گزارش میجیک، شاگردان فریبا صادقی تنها 2 بازی دیگر تا پایان مرحله گروهی و صعود به پلی آف دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا