مطالب میجیک

نگاهی که میخواهد زن را از نقش آفرینی در جامعه جدا کند قبول نداریم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز با تبریک این روز به مناسبت «دختران آرمانی» اظهار داشت: دختران واقعاً معلم، استاد دانشگاه، متفکر جامعه و آینده ساز کشور هستند. دختران سرمایه بزرگی برای شهر و کشور ما هستند و ما برای آنها ارزش قائل هستیم.

وی ادامه داد: دختر هدیه خداوند است. دختران هدیه ای الهی برای خانواده ها، شهرها و کشورها هستند. ما نگاه ابزاری به زن و دختر را نمی پذیریم، نگاهی که زن را از جامعه و نقش آفرینی جدا می کند و انزوای زن را نمی پذیریم.

آیت الله رئیسی در ادامه گفت: ما نگاه غربی به زن و دختر را که نگاه ابزاری است یا نگاهی که می خواهد زن را از جامعه جدا کند و در آن نقش آفرینی کند، قبول نداریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره زن و دختر به عنوان نگاهی عمیق به اسلام هستند، تصریح کرد: این دیدگاه معتقد است که دختران ما می توانند مادران و همسران ارزشمندی باشند و در جامعه نیز نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه امروز یک روز نمادین است و باید هر روز قدر دختران را دانست، ادامه داد: ایران اسلامی تحصیلکرده ترین زنان را در کشورهای منطقه دارد. حتی در عرصه ورزش نیز جوایز زیادی توسط بانوان تعلق می گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه زنان در عرصه های فرهنگی، هنری، علمی، پژوهشی و پژوهشی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند، تصریح کرد: امیدوارم به برکت نام حضرت معصومه(س)، کشوری که پرچمدار کشور است. نام قرآن و دین در زمینه های مختلف پیشرفت خواهد کرد. پیشرفت کشور در دستان جوانان و زنان و دختران است.

دکمه بازگشت به بالا