نوشیدنی های رژیمی تاثیری بر عملکرد مجاری ادراری زنان ندارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

نوشابه های گازدار شیرین احتمال سرطان کبد را در زنان افزایش می دهد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون نت، دکتر. استفانی فاوبیونمدیر پزشکی انجمن یائسگی آمریکای شمالی گفت: این مطالعه مهم است زیرا می تواند پزشکانی را که به زنان مبتلا به بی اختیاری ادرار توصیه می کنند، راهنمایی کند تا بیشتر بر روی تغییرات رفتاری مانند حجم کل تمرکز کنند. بسته به نوع نوشیدنی مصرفی

به گفته مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، تحقیقات قبلی در مدل های موش نشان داد که شیرین کننده های مصنوعی انقباضات عضلانی را کاهش می دهند. دتروسور این باعث افزایش جریان ادرار از مثانه می شود.

علیرغم شواهدی مبنی بر اثر نامطلوب برخی غذاها و نوشیدنی ها بر مثانه و دستگاه ادراری تحتانی، برخی ارتباط بین بی اختیاری ادرار و شیرین کننده های مصنوعی را تایید می کنند. به این معنا که.

مطالعه جدید بر اساس تجزیه و تحلیل داده های بیش از 80000 زن است.

هدف بررسی رابطه بالقوه بین نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی و علائم بی اختیاری ادرار و شناسایی بی اختیاری استرس یا بی اختیاری فوری بود.

بی اختیاری ادرار از دست دادن کنترل مثانه و نشت غیر ارادی ادرار است. بی اختیاری استرسی زمانی اتفاق می افتد که شما عطسه می کنید، می خندید یا ورزش می کنید. بی اختیاری فوری نیاز ناگهانی به ادرار کردن است.

این اختلال با سایر مشکلات سلامتی مانند اختلالات روانی، اختلال عملکرد، زمین خوردن، شکستگی، سکته مغزی، افسردگی و کیفیت پایین زندگی همراه است.

حدود 20 درصد از زنان بالای 50 سال با بی اختیاری ادرار دست و پنجه نرم می کنند و عوامل مختلفی در ایجاد این بیماری نقش دارند.

دکمه بازگشت به بالا