مطالب میجیک

نهضت پیشرفت بانوان عرصه‌ای برای کنشگری دختران نوجوان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مراسم بزرگداشت «ارتش زنان مجاهد» امروز ۱۹ مردادماه به همت اتحادیه انجمن اسلامی تهران و اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با حضور فرزندان و همسران شهدا برگزار شد. در زمینه هنر

در ابتدای این دیدار محمدعلی صمیمی از مسئولان اتحادیه انجمن های اسلامی شهر تهران در خصوص این بزرگداشت گفت: برگزاری این برنامه با عنوان یادواره لشکر فرشتگان حاصل بحث شهدا و خیرین با مادران و همسران شهدا و امروز توسط خانواده شهدا مراسم ختم برگزار شد.

وی با بیان اینکه برنامه مربوط به شهداست از برنامه است کم اهمیت تا زمان اجرا و ختم با عنایت خود شهدا انجام شود، گفت: امروز سوم محرم الحرام تقریباً یک روز با قیام جماعت اربعین فاصله داریم، به نظر می رسد این برنامه و توسل به شهدا می تواند نقطه آغازی باشید به مدد شهادت که توسط شما دانش آموزان تکمیل شد انشاالله اربعین کربلا باشیم.

در ادامه حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری نماینده ولی فقیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه خداوند می خواهد زنان نقش اساسی و جدی در زمینه حادثه داشته باشند، گفت: در این راستا، زنان نیز نقش اساسی و جدی در این حادثه دارند. : ما حساس تر و جدی تر هستیم. شگفت انگیز تر متوجه ساختن ما بیش از حماسه حسینی نمی دانیم، در این حماسه بزرگ که نقطه عطفی در تاریخ بشریت و تاریخ اسلام است، با مکتب الهامی روبرو هستیم که خداوند در نقش حضرت اباعبدالله(ع) خواست.آ) باشد که تمام ارزش های مکتب با رمز شهادت در این مدرسه جاودانه شود که نام امام حسین (ع)آ) ذرات برای اجسام مستقیم می توان بیا بریمدستیار و نخست وزیر، حضرت زینب (س)س) بودن را یاد می گیریم

گفت: خوب گفتی به این معنا که کتاب عاشورا دو جلد دارد یکی سیدالشهدا و دیگری به نام حضرت زینب.س) است. حضور حضرت زینب(س)س) در واقعه کربلا حاشیه نیست، بلکه در متن واقعه است و استقامت قیام عاشورا به خاطر وجود حضرت زینب(س) است.س) و زنان مجاهدی هستند که در این حماسه هستند و زنانی که راه خود را در تاریخ و همه در زیر پرچم حضرت فاطمه (س) ادامه می دهند.س) باید درس شجاعت، عشق، فداکاری و معرفت به حرم خدا را به مردم می دادند.

حاج علی اکبری با بیان اینکه فرمانده لشکر جهانی فرشتگان حضرت زهرا (س)س) و در این مدرسه حضرت زینب و زنان در زمینه حادثه تربیت شدند، افزودند: اگر در کوفه یک نفر باشد که بتواند حرکت مسلم بن عقیل در غربت را سامان دهد، آن زن عزیز به نام است. داوطلبانه ارتش خود را در نظر گرفت تا شخصیتی مانند م وای که دو همسرش به شهادت رسیدند، مادرش شهید شد و تنها شهید زن کربلا، وقتی شوهرش به جبهه رفت و شهید شد، او نیز خیمه عمودی گرفت و به دشمن امام حسین (ع) حمله کرد.آ) او آن را پس داد. هنگامی که پسرش به میدان رفت، به او گفت: وقتی به شهادتت راضی شدم، با فرزند رسول خدا (ص) همراهی می‌کنی. اگر این چیزها باید تفسیر شود، زمان زیادی می برد.

فرمود: پس غیر از حضرت زینب(س)س) که نماد اصلی نقش زن در کربلاست، همه زنان در این حماسه نقش مؤثری دارند. جالب اینجاست که در این رویارویی تاریخی کربلا که لشکر امام حسین علیه السلام در مقابل لشکر 30 هزار نفری دشمن 120 نفر هم نبود، حضور زنان نقطه قوت این لشکر بود. بعد از جنگ کاروان زنان و کودکان به کاروان آزادی تبدیل شد و پس از آن حضرت زینب(س)س) و امام سجاد (آ) او مسئولیت تبیین جهاد را بر عهده گرفت. در واقع حادثه عاشورا منبع الهام همه نهضت های آزادیبخش بشری است و می توان گفت حادثه ای در نهضت پیامبر است.پ) در بعث از ورای جهل اول که بزرگترین ظلم را به بشریت روا داشته است، به حماسه حسینی ختم شد و در نهضت اسلامی تجسم یافت.

قائم مقام معظم رهبری اتحادیه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: چادر بهترین انتخاب بانوان ایرانی برای حمل پرچم حضرت زهرا(س) است.س) و حضرت زینب(س)س) شما دختران در فعالیت های علمی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی این پرچم را با خود حمل می کنید. امیدوارم شما هم جزو گروهی باشید که بر عزت فرشتگان می افزاید.

ما اولین نفری هستیم که از ظرفیت استفاده نمی کنیم

در ادامه عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان داکوه اسلامی با بیان اینکه امام حسین (ع)آ) او به ما نشان داد که چگونه خود و حضور خدا را فراموش کنیم. اما این خودخواهی فرصتی است که وقتی از آن گذشتیم به همه چیز خواهیم رسید. امام حسینآ) او نشان داد که همه مشکلات را می توان به خاطر خدا حل کرد. کربلا و روایت کربلا صحنه ای انسانی است که می گوید چگونه می توان انسان را برای رسیدن به خدا متبلور کرد.

وی گفت: امروز زمان تسلیت است، بلکه زمان تبریک است و باید به خود تبریک گفت که در این مکتب هستیم، می توانیم از خود فراتر برویم تا به خدا برسیم، این اتفاق بزرگی است که امام حسین (ع)آ) او راه را به ما نشان داده است.

سعیدی نژاد گفت: هر چه جوانتر باشد، اشتیاق بیشتری برای غلبه بر نفس خود دارد. اینکه امام خمینی (ره) فرمودند: «رهبر من پسر سیزده ساله با نارنجک است…» نشان می دهد که این سن فرصت مناسبی برای دوری از خودخواهی است.

وی افزود: حضرت زینب(س)س) و حضرت رقیه (س) و زنان کربلا جلوه زن را برای پیشرفت جامعه به ما نشان می دهند. اکنون کشور ما در حال برگزاری یک رویداد بزرگ است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم فرمودند: «اولین کسانی هستیم که از ظرفیت خود استفاده نمی کنیم» یکی از ظرفیت های جوانان ماست. چون نمی دانیم در برخورد با نوجوانانی که نسل برتر هستند و امروزه نوجوانان آماده شکل گیری اقدامات فرهنگی هستند، چه کنیم. نسل نوجوان ما فرسنگ ها از نسل قبل جلوتر است، بنابراین می توانند جامعه را برای چشم ها رهبری کنند اندازه من به آن نیاز دارم. ارزش هر جامعه ای بر اساس منافع جوانان است، این منافع باید برای ساختن جامعه باشد. چشم انداز شما از آینده همان چیزی است که خواهد بود. یکی از اشتباه ما مراقبت نکردن از تخیل نسل جوان است صبح این ایده ها باید متناسب با استعدادها و توانایی های آنها باشد. قرار است کمک کنیم تا سرگرمی های نوجوانان به هدف تبدیل شود.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه اگر زنان در خط مقدم انقلاب نباشند این انقلاب پیروز نخواهد شد، گفت: دختران نسل برتر و پیشگام هستند، باید دید دختران ما چه هدفی دارند. . برای. آینده فرزندان ما آینده کشور است. در جامعه، الگوها سلام ما یک چیز خوبی داریم، باید افتخار کنیم که حضرت زهرا (س)س) و حضرت زینب(س)س) و مادران و همسران شهدا صبح. امروز دختران ما باید نقش خود را بر اساس آن الگو ایفا کنند.

وی تصریح کرد: نگاه اسلام به زن بسیار شریف است و این که زنان کارگر جامعه باشند و زنان را رهبر جامعه بدانند کافی نیست. الگوی سوم نگاه برتر به زنان را نشان می دهد. خدا را شکر در نهضت پیشرفت زنان به دنبال این هستیم که عرصه ای برای نقش آفرینی زنان و دختران تعریف کنیم و می خواهیم زمینه ای برای فعالیت در حوزه زنان و در این راستا رویدادها ترسیم کنیم. فردا ما و لشکر خوبان نماد نقش جوانان است.

در پایان این مراسم به نوجوانان برتری که در تحقیق و جمع آوری آثار مرتبط با شهدا نقش آفرینی کردند، گواهی و جوایزی اهدا شد.

دکمه بازگشت به بالا