مطالب میجیک

نمی‌توان گفت که عفاف ارتباطی به حجاب ندارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین، برنامه «چراغ» شبکه پنج به میزبانی دکتر زینب اختری این هفته. نوروبیولوژی و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور، فعال در حوزه های اجتماعی و فرهنگی، پژوهشگران برتر و مدیران گروه های جهادی و همچنین فعال در حوزه های اجتماعی و فرهنگی. ، پژوهشگران و رهبران برتر جهادگران آنا در کشور.

اختر با اشاره به تفاوت‌های ساختاری زن و مرد گفت: تفاوت‌های ساختاری در سطوح داخلی اعضای بدن به‌ویژه فرمان‌های بدن یعنی مغز وجود دارد و علاوه بر تفاوت‌های ساختاری، فیزیولوژی و مکانیسم عمل نیز وجود دارد. سلول های بدن هم فرق می کند.با توجه به موضوع برنامه که بحث پوشش و برائت و حجاب است به موضوع سیستم عاطفی می پردازم.در مغز هر انسانی. آمیگدالمرکز عاطفی است و این بخش نیز دارای تفاوت های ساختاری در فیزیولوژی زن و مرد است. آمیگدال قسمت های مختلفی دارد. این بخشی از حافظه عاطفی است. خاطرات عاطفی در هنگام مواجهه با احساسات برای افراد ایجاد می شود و به یاد می آورند و سپس افراد می توانند از طریق آن احساسات تصمیم بگیرند. گیر آرام آرام یکی از پر رنگ ترین احساسات تماس با جنس مخالف است که بار عاطفی خاصی را بر روی مغز ایجاد می کند. به عبارت دیگر باعث ایجاد حافظه عاطفی می شود. این حافظه عاطفی در افراد نیز وجود دارد، اما با ساختاری بسیار کوچکتر. یک قسمت یا قسمت جانبی است لترال آمیگدال در زنان بزرگتر است، بنابراین حافظه تشکیل شده قوی تر است اشتلا می گویند حافظه، حافظه روشن است. در واقع در زنان دوام و ماندگاری بیشتری دارد و همچنین بهبود می یابد اش بیشتر از. یعنی زنان بیشتر به مرور خاطرات و بازیابی خاطرات می پردازند، اما در مردان به دلیل تفاوت ساختاری در بحث کرامت، در بسیاری از موارد حافظه عاطفی شکل نمی گیرد، اما برای زنان این حافظه به طور گسترده شکل می گیرد. بیشتر و قوی تر

وی خاطرنشان می کند: در بحث های مواجهه با جنس مخالف، بارهای عاطفی و بازتاب هایی که مغز را فعال می کند، بین زن و مرد بسیار متفاوت و کاملاً واضح است و نیازی به توضیح زن یا مرد نیست. مواجه با رفلکس. جواب چیست؟ ناهمسان. بخشی از حافظه عاطفی که از نظر ساختاری نیز باید به عنوان نقش برای زنان تعریف شود، یعنی نقش مادری و حفظ همه جوانب و داشتن تمام خاطرات، بسیار خوب است. اما زمانی که خارج از حالت عادی و دائماً با این بارهای عاطفی مواجه می‌شوید، این بخش از حافظه عاطفی فعال باقی می‌ماند و تصمیم‌گیری‌ها بر اساس این حافظه عاطفی گرفته می‌شود، بنابراین دیگر خاطره‌ای وجود ندارد که باید مبتنی بر فکر باشد. و اگر عقل شکل گرفته و رفتار عقلانی داشته باشد، غیر عقلانی و عاطفی است. در نتیجه زمانی که حافظه عاطفی فعال است، تصورات غلطی در ذهن ایجاد می شود، ذهن درگیر می شود و افراد مضطرب می شوند و افراد دچار نوعی ابهام می شوند، ابهامی که با اضطراب همراه است. یکی از دلایل فعالیت این دپارتمان مواجهه با بارهای عاطفی خاص است که در صورت عدم توجه به آن منجر به افسردگی می شود.

ذهن پاک است؛ حجاب مهم نیست!

او گفت: “اگر مغز یک سیستم عصبی و یک سیستم پردازشی باشد، ورودی و خروجی های متعددی وجود دارد.” ورودی مغز شبیه ورودی حسی است. بینایی، شنوایی، چشایی، لامسه. ورودی در مغز پردازش می شود و اساسا این فرآیند مدلی از رفتار فردی، یعنی رفتار خروجی را تشکیل می دهد. از این رو نمی توان گفت که عفاف ربطی به حجاب ندارد; یعنی مردم در خود قداست دارند ولی به چشم نمی آید! البته این سیستم باید خروجی بدهد. یعنی ذهن فرد تجزیه و تحلیل می کند که چه ورودی هایی را باید دید، چه ورودی هایی را نباید دید، چه کاری را باید انجام داد و چه مدل هایی را بر اساس مواجهه با مشکلات مشاهده کرد. پس این قطعا خروجی دارد. در علوم رفتاری به این مقوله خروجی رفتار می گویند. پس این رفتار باید ظاهری داشته باشد. نمی توان گفت: فقط دل باید پاک باشد، اما رفتاری که نشان می دهد، رفتار صحیحی بر اساس معیارها و معیارهای درست نیست. به عبارت دیگر، افراد باید در ذهن خود چیزی بگویند، اما در رفتار یا زبان، وضعیت و حرکات بدن با هم تفاوت دارند. نمی توان گفت کاملا جدا و بی ربط هستند اند و از نظر علمی کار نمی کند. باید جور دیگری به آن نگاه کنیم. متأسفانه بسیاری از مردم قربانیان بدون همراه می شوند اند آنها کاملاً پوشیده و مقدس هستند. اما اتفاقی که می افتد این است که وقتی می گوییم قوانین و مقررات داریم، وقتی سیستم فعال شده از کنترل خارج می شود، ممکن است شخص دیگری، زن دیگری، سیستم این شخص را فعال کند، اما دسترسی به او همان شخص را ندارد و گذشته است. از طریق افراد، اما تا زمانی که این سیستم عاطفی فعال است، به دنبال داشتن بازتاب و رفتار است و از این طریق می تواند قربانی افرادی شود که حق سرزنش ندارند. با این حال، شخص سومی نیز وجود داشت که همجنس گرایی و جنسیت خود را زیر پا گذاشت و باعث این حادثه شد. باز هم، من نمی گویم این فقط در یک نگاه است، فقط خانمانه، تاکید می کنم که این موضوع به هر دو طرف برمی گردد. یعنی زن و مرد، اما در بحث آسیب پذیری، رویکرد آسیب بیشتر به زنان، احتیاطات و شرط عقلی این است که زنان بیشتر از خود محافظت کنند.

نمی توان گفت برائت ربطی به حجاب ندارد

مردان و زنان باید بتوانند رفتار خود را کنترل کنند

اختر گفت: «دلیل تاکید بیشتر بر زنان این است که این تیپ‌ها حساس‌تر، ظریف‌تر و خطرناک‌تر هستند. قابل قبول تر سیستم فیزیولوژیکی زنان برای تعدادی از وظایف خاص طراحی شده است تا این سیستم آسیبی به کار وارد نکند، در این راستا نقش خودکنترلی زنان اهمیت بیشتری دارد. نکته دیگر این است که همه انسان ها باید درک و شعور خود را از نظر روابط اجتماعی و فردی افزایش دهند و نه تنها گفته می شود که مردان باید هوشیاری خود را افزایش دهند، بلکه برای بالا بردن هوشیاری و هدف قرار دادن مردان و دیگران مفید است. زنان، اما باید توجه داشته باشد که سیستم عاطفی گاهی آگاهی را نمی شناسد و بدون توجه به آن آگاهی، با احساسات سروکار دارد و تصمیم می گیرد. در اینجا باید مراقب بود که این احساسات بر دیگران و دیگران تأثیر نگذارد. درست است که مردان در خانواده تربیت می‌شوند تا در جامعه عمل کنند، اما چون کسانی هستند که از مردان جامعه انتظار دارند زنان دیگر را متفاوت ببینند و خواهر و مادر را دوست داشته باشند، این هم چیزی نیست و برخلاف ساختار و فیزیولوژی است. بیدار. همه کنترل دارند ر بنابراین رفتار، به نظر می رسد، درست به نظر می رسد و بد به نظر نمی رسد درست خوب نگوییم که این را گفتیم و بس. چنین چیزی در آن وجود ندارد درست همه به محرم می روند و اصلا ازدواج نمی شود و غیر منطقی است. اگر دایره روابط اجتماعی را تسریع کنیم و آنها را وارد محیط خانواده کنیم، مثلاً دوستانی که خیلی به هم نزدیک هستند، رفت و آمدهای خانوادگی دارند، بگوییم ما نسبت به این زنان احساس نداریم، نداریم. این احساسات پریایی این برادر من است، این برادر من است ام خب اقوام ام بله، ما دوستان مسن و فامیل هستیم و با هم سفر می کنیم، باز هم توجیه منطقی نیست. مثلاً من شاگردی دارم که می گوید ما با خانواده عمه هستیم ام ما با من و خواهرم رابطه فوق العاده و صمیمانه ای داریم ام ما همچنین رابطه فوق العاده ای داشتیم، برای هم زمان زیادی داشتیم، آنقدر دوستش داشتیم که او هرگز از من خواستگاری نکرد! پس چه اتفاقی افتاده؟ مثل برادرن؟ پس ذائقه هست، حالا ممکن است پنهان باشد یا شدت و حدتش متفاوته ولی هیچکی نمیگه مثلا این برادر منه این مثلا چیزی نیست شخص خودشه یا طرف دیگه! پس باید چشمانمان را باز کنیم، به جامعه و محیط اطرافمان نگاه کنیم تا بتوانیم افرادی را که آسیب می بینند درک کنیم. اند متأسفانه در ابتدا راحت و آسوده بودند، مثلاً مشکلی نداشتند، اما پس از مدتی وارد یک رابطه عاشقانه مثلثی و غیره شدند. اند. بنابراین در آنجا مغز و سیستم عاطفی یک روال عادی را طی خواهند کرد.

انسانی و باید دید

اعضای هیئت علمی در این بخش خاطرنشان کردند: میل به دیده شدن در هر انسانی وجود دارد، این تمایل در زنان پر رنگ تر است. میل به دیده شدن، میل به تایید و شناخته شدن، چرا آن میل را در کنار خدمات اجتماعی قرار ندهیم و فعالیت های درست و اساسی و اساسی و درستی را که به سمت و سوی درست می نگرد هدایت نکنیم؟ نه تنها باعث آسیب های اجتماعی می شود بلکه ارزش افزوده ای نیز دارد! به نظر می رسد یک زن می تواند احساسات خوبی را در خود ایجاد کند، مثلاً همانطور که بسیاری از مردم می گویند: ما می خواهیم این را بپوشیم، مثلاً اینطور به نظر برسیم، در مورد آن صحبت کنیم تا احساس خوبی داشته باشیم. و برای رسیدن به آن فضیلت می تواند احساس انسانیت کند. مثلاً وقتی می بیند این که انسان حالش خوب باشد و از حالش خوب باشد و حال و هوای خوب را به دست بیاورد و بفهمد و همینطور در زندگی خودش هم این رفاه را. برمی تبدیل شدن یعنی یه جورایی دادن و بسته و متقابل است و نیازها و استعدادهای بالقوه ای که وجود دارد بدون نگاه جنسیتی یعنی نگاه انسانی قابل تحقق است. بما او هست انسانها یک سری استعدادها دارند در کنار این استعدادها یک سری خصوصیات هم دارند خانمانه او همچنین این توانایی را دارد که کارهای خاص تری انجام دهد، تا آن چیزهای خاص تر را به این سمت هدایت کند آه تو در جامعه داشته باشیم. مثلا برای پرورش استعداد و ایجاد حس خوب برای من و دوستانم پروژه ای به نام «حسنااین در مورد مادر امیدوار کننده است. جایی زنی بود که گفت وقتی از خواب بیدار شدم باید اول دست هایم را روی سر و صورتم بگذارم، زیرا نمی توانم خودم را بدون آن نگه دارم. یراش و برای دیدن آرایش، اما از زمانی که با شما آشنا شدم و می بینم هر چه بیشتر بتوانم کمک کنم و به دیگران احساس راحتی کنم، هرچه بیشتر کمک کنم، علاقه بیشتری به خودم و دیگران دارم، بیشتر به نظر می‌رسم و احساس خوبی دارم! گفت همه نگرانند ام آیا کسی به من گفته که ظاهرم را قضاوت نکن؟ قبلاً می‌گفتم که نسبت به ظاهرم بی‌تفاوت بوده‌ام، و این مهم است که طرف دیگری که با او کار کرده‌ام راحت و راحت بوده است. بنابراین وقتی صحبت از عزت نفس می شود اش مسلماً نمرات بالاتری کسب شد. در نهایت باید گفت که جهاد برای تأمین معیشت مردم بدون غلبه بر فقر فرهنگی کاری سبک تلقی می شود.

ضروری است بر برنامه تلویزیونی چراغ در سومین فصل خود روزهای یکشنبه و سه شنبه حوالی ساعت 22:00 از شبکه 5 سیما پخش می شود و به چالش های هفتگی می پردازد.

دکمه بازگشت به بالا